HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pathos Logos lyssningsintryck??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/21 :  16:08:45  Show Profile Send matte76 a Private Message
Blue: Uppgraderingslust...ha hört mina högtalare med Lavardin IT och IS Reference och det brädade Primare...sen tyckte jag Primare-ljudet blev lite väl luddigt och lite instängt med mina högtalare. I jämförelse med Lavardin alltså.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/21 :  16:24:45  Show Profile Send mayro a Private Message

Sanoj
Ja Jeppes stora har fjärr....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/06/21 :  16:33:11  Show Profile Send Per100 a Private Message
Jag har läst om flera av matte76s turer och högtalare och jag tycker det är roligt
att kunna bidra med en felsökning genom att låta dig lyssa på Lavardin IT för att
se vad som är möjligt. Hifi+ recenserade Lavardin IT i början av året och de ansåg att
den kan jämföras med det bästa som finns om man ser till helheten. Det finns förstärkare
som är bättre på enskilda parametrar men då faller de ofta på andra parametrar.

Lavardin IS ansågs år 2000 ge en gyllene klang av hifi och musik. Sedan dess har förstärkarna
gjorts om genom konstruktioner som IS reference och nya IT. Designen av kretsarna
som saknar sk "minnesdistortion" gjordes om av ett nytt team(efter det att kostruktören blev påkörd när han var ute och cyklade och dog). Nya Lavardin IT, som kom 2002, sägs i
artikeln av Hifi+ vara en "..much better amplifier..." än gamla IT.

Även en begagnad accuphase kommer du mycket långt med och passar även trögdrivna
högtalare (men det är ju inte dina vienna vilket vi är många som hört).
Jag bytte mitt advantageslutsteg mot Accuphase från 1994 och sedan dess
finns detta effektstarka steg kvar för kommande planer...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/06/21 :  16:36:00  Show Profile Send Bravo a Private Message
Omn du nu gillar Lavardin och den passar skall du väl satsa på ett sådant steg, annars kan ju en beg. Thor vara ett alternativ, dock skulle jag väl tro att fransmannen är ett bra val.

Bravo
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/21 :  16:38:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
Chansen är rätt stor att det blir Lavardin, om han som äger den säljer vilket inte är säkert. Tyvärr saknar den fjärr, men den låter bra med mina Vienna. Det har jag testat och ska ev testa ännu mer innan ev köp.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/06/21 :  17:05:01  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Nu var det ju en lavardin IT du testa Matte stor skillnad. Inte ljudmässigt men kraftmässigt.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/21 :  17:26:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hinken74: Tyckte inte skillnaden var stor i verkligheten mellan IT och IS Reference vad gäller kraften. Har testat med bägge och ska testa ännu mer med IS Ref innan ev köp.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/21 17:28:41
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/06/21 :  17:36:23  Show Profile Send yudansha a Private Message
matte76: Ta det lugnt och spela för det första in dina nya högtalare innan du börjar leta nya grejer! Att hålla på med bytande innan du ens vet hur det egentligen låter om din anläggning är förödande. Det verkar som att du aldrig är nöjd, så lyssna runt ett bra tag tills du hittar ditt ideal och är säker på din sak. Först då kan du fundera på köp, tycker jag...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/21 :  18:04:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tack yudanasha för visa ord!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/06/21 :  19:54:01  Show Profile Send niklas a Private Message
Matte, vet du inte var du ska göra av pengarna kan du alltid använda pg 19 1950-6...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/21 :  19:57:05  Show Profile Send matte76 a Private Message
niklas: Tack för ett generöst erbjudande men det är roligare att köpa hifi...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/21 :  22:15:53  Show Profile Send Blue a Private Message
yudansha: "matte76: Ta det lugnt och spela för det första in dina nya högtalare innan du börjar leta nya grejer! Att hålla på med bytande innan du ens vet hur det egentligen låter om din anläggning är förödande."

Vi är många som försökt med den här typen av goda råd till Matte förrut, men dom verkar inte ha någon större effekt på honom... Men strunt samma, vill Matte ha hifi som en "byta-prylar-hela-tiden-hobby" så är det väl inget vi andra tar skada av. Så länge han shoppar begagnat behöver han nog inte förlora så mycket cash på det själv heller.

Sedan en fundering... Lavardin eller Krell, i mina öron låter det som två nästan diametralt motsatta alternativ. Har du klart för dig vad det är du på jakt efter, egentligen, Matte?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/06/21 :  22:22:18  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Krell Kav 300i

/wingboot

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/06/21 :  23:20:19  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Sedan en fundering... Lavardin eller Krell, i mina öron låter det som två nästan diametralt motsatta alternativ. Har du klart för dig vad det är du på jakt efter, egentligen, Matte?



Precis. Det är fint att ni håller på att tipsa om olika förstärkare till Matte76, men hur lätt är det att ge tips när inte ens han själv vet vad han vill ha för typ av förstärkare?

Matte76> Strunta i hur det låter och köp en förstärkare som du tror dig ha ett gott andrahandsvärde

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/06/21 :  23:21:26  Show Profile Send niklas a Private Message
Blue, du är ovanligt klok idag!

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/06/21 :  23:27:07  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej Matte.

Jag har följt dina hifiäventyr ett tag nu. Känner (tyvärr) igen mig själv i dina svängar. ROligt men otroligt jobbigt att alltid vara på jakt efter något bättre (annorlunda).

Hur som helst vill jag ge dig ett (två faktiskt) förslag som jag gillar skarpt.

Ett bra och billigt försteg (Ja jag vet att du inte vill ha det men men...) typ Embla Erato eller ett gammalt Sentec kanske.
Passlab Aleph3 :a eller 5:an om du hittar någon tillräckligt puckad som vill skiljas från ett sådant inom ramen för din budget...

...eller ett Xindak rörförsteg (Har ett själv och det spelar så sjukt bra!!!) tillsammans med ett bra byggt ICE-powerbygge (Läs Tjidtjak!!!).
Denna kombo spelar i mitt tycke bättre än något annat jag har ägt eller lyssnat på. Så bra spelar de tillsammans. Klar referensklass i mitt tycke.

Själv har jag mycket mer välljud att plocka ur min kombo då mitt rum spökar!

- Synd att du bor så långt bort! Men du är hur som helst välkommen ut på landet (utanför Enköping) när du vill för att prova mina pryttlar!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2005/06/21 :  23:32:48  Show Profile Send MikaF a Private Message
Kora Explorer 150

/M

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/06/22 :  06:27:38  Show Profile Send vole a Private Message
matte, ta och kika lite på Audia´s Flight One om du är ute efter en integrerad, funkar topen med VA !!!

Sen ett tips som kommit upp här tidigare !!
Ta det nu lugnt och se till att skaffa något du verkligen tycker funkar för din del och behöver du vänta en månad eller två för att genomföra köpet, gör då det !!

MikaF´s tipps är något att lägga till ditt sökande..

Kolla även in beg. marknaden på Mark Levinson, främs då slutsteg No.27 (passande försteg får du jaga tag på) Såg ett sådant på hifi4all för ett tag sedan, pris 12500 Dkk

Men som jag sagt till dig tidigare... VA ihop med en bra rör häck är som handen i handsken !!!

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"



Edited by - vole on 2005/06/22 06:37:08
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/22 :  07:32:55  Show Profile Send matte76 a Private Message
Blue och Sampix:

Era inlägg tillför inte ett dugg till tråden utan känns onödiga (inget bättre för er?). Det är iofs inte första gången Blue skriver denna typ av inlägg och det är lika förutsägbart varje gång. Förstår att det är ironi men ändå...*gäsp*. PM:a mig istället Blue! No hard feelings!

Jag byter givetvis inte för bytandets skull utan för att få bättre ljud och det ljud som jag är ute efter. Bytet av förstärkare och ev cd-spelare denna gång är rena uppgraderingar enligt min mening. Jag vet mycket väl att Krells och Lavardins ljud är helt olika, Krell har kraft, kontroll och detaljrikedom men drar lite mot det ljusa medan Lavardins ljud är mjukare och varmare, med mindre kraft men också med mycket detaljer.

För övrigt TROR jag att Krell och vet att Lavardin passar bra till mina högtalare, Krell hade iofs varit en chansning så den hade jag nog tagit på prov innan köp, Lavardin VET jag passar bra för det har jag testat en del. Jag KOMMER att testa noga innan jag köper något, så vet ni det!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/22 09:39:56
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/06/22 :  09:53:28  Show Profile Send Per100 a Private Message
Till mattes försvar måste jag säga denna gången att trots att hans vienna inte är fullt inspelade så
spelade de som en gud med Lavardin IT. Så denna gången har han äntligen gått rätt väg genom att
lyssna innan byte. Han har ju även haft IS reference hemma och hört hur bra den spelar med sina Vienna.

Till Matte: Lavardin är alltid Lavardin och irra nu inte in på andra vägar när du äntligen är hemma.
OM du en dag skaffar ett par riktigt stora och tungdrivna högtalare så finns det
bättre vägar att gå än Lavardin, men där är du inte idag.




Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/22 :  10:51:26  Show Profile Send matte76 a Private Message
Per100: Delar dina åsikter till fullo! Blir troligen Lavardin om den säljs...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/22 :  14:05:42  Show Profile Send Blue a Private Message
Matte: Om mina (våra) goda råd till dig att lugna ner dig i uppgraderingscirkusen är förutsägbara, så är det ingenting mot hur förutsägbart det är att du aldrig blir tillräckligt nöjd med ditt system och efterfrågar nya uppgraderingstips ungefär varje vecka...

Och varför PM? Det tar bara längre tid med all växling som då följer. Att folk kommer med en massa idéer på olika förstärkare i den här tråden kan väl vara trevligt, men ger det dig särskilt mycket mer än våra "lugna ner dig-tips"? Jag tycker helt klart att dom är ON topic. Att bara nämna en massa olika exklusiva förstärkare kanske inte ger dig så jättemycket när du inte vet om det är en Krell eller en Lavardin du är ute efter...

Inget är så bra att det inte kan bli bättre, så enkelt är det. Hur bra och dyra grejer man än köper kommer det alltid finnas något annat därute som man av den ena eller andra anledningen kan bli sugen att upp- (eller sid-?)gradera till.

Okej att det lät bättre när ni testade med Lavardin på dina högtalare, det kan jag absolut tänka mig. Men kanske kan det också lite vara så att man drabbas av "gräset är grönare-fenomen" när man testar med en dyrare förstärkare än den man har? Dessutom ser jag redan idag framför mig hur du kommer att behöva byta ut Lavardinen när du skaffar ett par tungdrivna B&W-värstingar om något halvår eller så.


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/22 :  14:11:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
kanske kan det också lite vara så att man drabbas av "gräset är grönare-fenomen" när man testar med en dyrare förstärkare än den man har? Dessutom ser jag redan idag framför mig hur du kommer att behöva byta ut Lavardinen när du skaffar ett par tungdrivna B&W-värstingar om något halvår eller så


Blue: Vem vet? Men det är ju upp till mig hur ofta jag vill uppgradera, inte sant? Och jag ville med denna tråden ha TIPS på förstärkare i rätt prisklasser som folk har goda erfarenheter av, om de sen passar till mina högtalare får jag sen själv prova och lyssna mig fram till.

Tycker en att Krell är bra stärkare och en annan att Lavardin är det, ja då kan jag testa dem med mina högtalare om det finns möjlighet. Och visst kanske jag kommer att köpa B&W-högtalare i framtiden, dock inte om ett halvår utan kanske om 3-4 år, och då säljer jag Lavardinen om det blir den och köper mer kraft. Svårare behöver det inte vara!

quote:
Och varför PM? Det tar bara längre tid med all växling som då följer. Att folk kommer med en massa idéer på olika förstärkare i den här tråden kan väl vara trevligt, men ger det dig särskilt mycket mer än våra "lugna ner dig-tips


PM:a ironi och "lugna ner dig-tips" istället eftersom de inget tillför till det jag efterfrågar i tråden. Och ja, det ger mig mycket mer att få tips på bra förstärkare (i tråden alltså) än annat som jag själv bestämmer över, jag hade ju inte startat tråden om jag inte redan bestämt mig för att byta förstärkare (dessutom nämner jag i trådens första inlägg att Primare-grejorna är sålda) så varför då komma med "lugna ner dig-tips" i tråden

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/22 14:18:00
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/06/22 :  15:12:40  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ja du Matte,

Jag håller 120% med Blue m fl i denna fråga Matte,

Det är inga dumma poäng vi försöker komma med i din tråd Matte!!

Gräver man bara lite i minnet har du inom loppet av ett knappt år , och rätta mig gärna om jag har mycket fel, ägt MINST 3 olika par högtalare, 3 olika förstärkare/kombinationer och minst lika många cd-spelare!!

Och nu är du på gång att åter byta cd-spelare och förstärkare!!

Ja cirkusen och karusellen snurrar så omåttligt och absurt snabbt att du faktiskt, om du rannsakar dig själv pyttepyttelite, inte gett en endaste kombination du ägt chansen att spela in sig ordentligt i ditt rum och inte minst ditt öra!!! Och hur länge har Primare spelat med Baby Grand?? Ett par veckor???

Med en genomsnittligt ägande tid på typ 2-3 månader har du nada chans att ordentligt spela in dina prylar och vänja dig vid ljudet..
Jag kan garantera dig att Vienna kräver mer än denna tid för ljudet att sätta sig ordentligt, förutsatt att du spelar 1-2 timmar non stop per dag.

Samma sak gäller förståss stärkare och cd-spelare som ofta kräver lång tid att spela in sig och smälta ihop harmoniskt!!

Att nu ha sålt din fin fina primare kombo till förmån för (eventuellt) en integrerad Lavardin som du endast lyssnat på i ett par få timmar ter sig för mig som rent och skärt vansinne, om du ursäktar mitt ordval!! Och så skall du, förhoppningsvis om du får rätt pris, byta din fina primare CD mot en Droplet eller Hegel eller blättan blättan efter endast ett par timmars jfrse under en dag i Malmö.

Och åter!! Inget av det du äger har spelat mer än en månad med Baby Grand!!

Än snurrigare blir det när du sedan skapar en tråd om vilken förstärkare du skall köpa när du inte ens har en susning om vilket ljud du strävar efter!! Om du vet dela gärna med dig!!

Men visst, om det inte spelar roll så säger jag väl då....eeeeehmmm, tjaaaa, Vad skall vi dra till med? Tjaaa, varför inte Meridian eller Audionet? Dom gör ju fin fina stärkare och CD spelare!! Har aldrig hört förvisso men dom skall låta bra har jag hört , om det gläder dig med en upprabling av alla tillverkare på Guds lummiga jord plätt så varsågod!!

Krell, Accuphase, Lavardin, Hegel, Droplet, Advantage, Audia Flight och gud vet vad mer!!

Ja jösses, något mer meningslöst än att förslå förstärkare och cd-spelare till någon som byter musik preferens och smak preferens lika ofta som kallingar och strumpor vet jag inte.. Det hoppas jag du förstår?

Ja du har säkert fått minst 10 olika förslag på förstärkare nu som kan passa dig (integrerade). Men vad är meningen med alla dessa tips när du inte verkar ha den minsta susning om vad du egentligen är ute efter? ("Får se vad det blir när jag lyckats låna hem och spela!!")

Har du det egentligen?? Eller snarare! KAN man ha det när man byter vitt och brett mellan femtioelva olika tillverkare och lika många olika sätt att presentera ljudet på.

Tycker det verkar som du börjar från ruta noll igen ja!

Lavardin IT låter, I ADMIT!, säkert väldigt annorlunda från Primare vid en direkt jämförelse under en dag i Malmö. Men är det egentligen BÄTTRE??? Hur kan du veta det efter bara någon timmes jämförelse?? Och hur nöjd tror du att du är med Lavardin efter 1 månad när du vant dig vid DET ljudet och plötsligt inbillar dig att det är släpigt eller murrigt eller basfattigt t ex. Skall du byta då igen?? Primare var kanske inte så dumt ändå? Hmmm!

Slutligen kan jag garantera att du inte är på rätt väg med denna uppgraderings karusell.. Du kommer aldrig att komma i mål Matte förrän du accepterar att det inte finns ett ljud som kompromisslöst en gång för alla gör dig nöjd!! Eftersom du inte verkar acceptera en kompromiss i ljudet kommer du således alltid att vandra i dimman "missnöjd".

Men du verkar ju vilja ju åka i den karusellen och precis som du säger är det väl din egen sak och din rätt att göra!! Karusell turen verkar dock roligare för dig än tanken på att du faktiskt måste hoppa av en dag och förhoppningsvis stå där med rätt elektronik!!

Men visst, dom rike kan åka länge!!

Så därför, med respekt för din vilja, lovar jag att JAG då inte tänker bidra mer med några fler råd i denna fråga. Mest för att tipsen går in i ena örat och ut genom ytterdörren 2 månader senare...

Så fördelen med detta löfte är att du slipper mer "orelevant" och "obekvämt" OT gnäll från iallafall min sida!!

Finns isåfall mer givande ämnen att lägga sin möda på.


/En som gett upp!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/06/22 :  15:15:03  Show Profile Send niklas a Private Message
Blue skrev:
quote:
Men kanske kan det också lite vara så att man drabbas av "gräset är grönare-fenomen" när man testar med en dyrare förstärkare än den man har?

Du menar nog placebo och botemedlet för det känner vi ju till...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000