På senaste Sollentunamässan så nämndes kort under en Arcam/Audiovector-demo en ny CD/hårddiskspelare som jag tror kom från Arcam. Glömde sedan att titta närmare på den. Tror att den stod längst framme till höger. Nån som vet något mer om denna?
Var det inte Arcam Solo då, ingen hårddiskspelare i den i så fall...
Ett system i en enhet: - Audiophile grade CD Player - Stunning radio performance from FM & DAB (DAB = Digital Audio Broadcasting) - 50 (real) watts rms per channel amplifier with heavyweight current delivery and drive - the world’s finest clock radio - full clock facilities - wake to CD or Radio - multi-room facilities built-in - full zone 2 operation and system integration - simple intuitive operating system - large clear dot-matrix display - elegant system handset
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12
Just något sånt jag satt och suktade efter Frestande men man vill ju att det ska vara ett riktigt bra ljud i den fortfarande. Jag har egentligen ingen lust att byta ner mig ljudmässigt från min FMJ/dCS-DAC. Men men...det står ju att den ska höra till FMJ-serien så jag hoppas att den inte låter skräp.
Hupp, 40-50.000:- gör att den ligger klart utanför min budget. Synd
Hårdiskavspelning borde väl teoretiskt sett vara rätt bra ljudmässigt? Bara man läser in filerna bra så slipper man ju problem med att lasern "läser fel".
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Arcam S250 heter den visst. Finns inte mycket information om den att hitta. Är det nån som har mer info om denna spelare och vet nån om den kommit ut i butik än? Den skulle ju komma ut i "första delen av 2005".