HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Eichmann signalkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/21 :  11:48:02  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Hej, läste i en gammal High-Fidelity om ett test av signalkablar, där fick Eichmann riktigt bra kritik, speciellt i förhållande till priset, har någon några erfarenheter av dessa, typ av klangfärg osv...???

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2005/06/21 :  17:59:01  Show Profile Send Snutten a Private Message
Verkar som dom var populära ett tag men har sett en hel del till salu vilket kan tyda på att man tröttnat. Så testa så mkt du kan innan köp, gärna i din egen anläggning. MEN observera att ska du komma nära sanningen om vilken kabel som är "bäst" måste du ha en väldigt avslöjande anläggning. Det är inte alltid så att den "bästa" kablen passar bäst i ditt system av olika skäl.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/06/21 :  19:09:53  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Jag tycker mina eXpress 6 låter riktigt bra. Kan tänka mig att en av orsakerna till att många byter är att de oftast (även om det går att beställa annan) säljs färdiga i 1,5 meters längd. Efter ett tag kommer man kanske på att man behöver egentligen 70cm eller 1,6 meter. Så var det med mina Eichmann högtalarkablar, efter byte av högtalare var kablarna 10cm för korta.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/22 :  14:03:41  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Thanx....det är väl som vanligt....låna hem o prova....

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2005/06/22 :  16:58:17  Show Profile Send poppen a Private Message
Kontakterna är fantastiska !!!

Bytte på mina Harmonic tech och Ljudet blev avsevärt bätttre !!

Var lite försiktiga de är lite ömtåliga.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000