Author |
Topic |
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/06/17 : 23:39:39
|
Jag som inte är så förtjust i det stockfish aktiga stilen (Lugn Gitarrbaserad musik) uppskattar Sarah K's Waterfall. Annars finns ju "Closer to the musik", en skiva med samples. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 00:33:41
|
"Closer to the music" är en bra skiva att få en uppfattning om Stockfisch-utbudet. För min del så gillade jag bäst Paul Stephensson som låter ganska lik Cat Stevens. Glatt och deppigt blandat. Gillar man CS så gillar man nog PS. Har köpt båda hans skivor. Jag gilade inte Mike Silver (trots en riktigt bra låt på "Closer..." - alldeles för slätstruket och tråkigt album.
Lovande verkar Steve Strauss och Chris Jones men där har jag bara hört låtarna på "Closer..." Övriga artister på samlingsskivan faller inte mig i smaken direkt. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 09:32:42
|
Allan Taylor har en rätt skön röst och fint gitarrspel.. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 09:48:27
|
Sarah K's Waterfall, den är helt suverän. matte76, jag har hört att Allan Taylor ska vara bra, någon speciell platta av honom som du kan rekomendera?
|
PeterL |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 14:53:02
|
PeterL: "Colour to the moon" och "Hotels & Dreamers" är bra, de andra har jag inte hört ännu. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/06/18 : 16:28:33
|
Oj, oj, jag har just fått hem Christina Whillisohn's Hold On och det är en riktigt bra platta!
Det är naket, avskalat, fritt från effekter och riktigt bra!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
RKL
Member
423 Posts |
Posted - 2005/06/21 : 12:55:46
|
Paul Stephensons "Light Green Ball" är bra (hans nya skiva är inte lika jämn), likaså Allan Taylors skivor (om dock "Colour to the Moon" är strået vassare än de andra).
Sarah K är bra, men den bästa är hennes liveskiva "Sarah K and Chris Jones - Live in Concert". Bättre ljud får man faktiskt söka efter.
Och tack för tipset Pac, jag måste visst lägga in en ny beställning....
Mvh,
RKL |
www.highendnews.com |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 00:26:03
|
Dom två nya SACD/Hybriderna har sållt otrolig bra och dom är verkligen kanon Christina Whillisohn's - Hold On där SACD spåret bara är artisten + piano, CD - spåret en mix med bl.a. sax gitarr och bas. Steve Strauss nya SACD även den kanon !
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 03:42:32
|
Kan inget än säga att jag håller med Wolfgang gällande Christian Willisohn & Steve Strauss.. För övrigt kan jag säga att Christian Willisohn har legat i cd´n sedan i lördags och den växer så det knakar ju mer den får gå !!
Kan även rekomenderar David Qualey - Handmade, om man gillar akustisk musik. Detta är en helt enastående musiker med sagolik musik repetoar, mer info : http://www.david-qualey.de/ |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
Edited by - vole on 2005/06/22 04:00:27 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 10:13:11
|
Jag håller med Vole o Wolfgang. Willisonh är så långt bort från Stockfish normala stil som man kan komma. Betänk att jag är uppvuxen med Gibson o Marshall stackar o jag bara älskar Hold On ! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
|
Topic |
|