HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Önskar tips på Stockfisch-records
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:32:04  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Någon som har förslag på lite trevliga skivor från Stockfisch?

Jag funderar på att beställa Steve Strauss, men fler tips motages tacksamt. Gärna med lite beskrivning av vilken typ av musik.

http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_stockfisch_e.html

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/17 :  23:39:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag som inte är så förtjust i det stockfish aktiga stilen (Lugn Gitarrbaserad musik) uppskattar Sarah K's Waterfall.
Annars finns ju "Closer to the musik", en skiva med samples.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/06/18 :  00:33:41  Show Profile Send Roq a Private Message
"Closer to the music" är en bra skiva att få en uppfattning om Stockfisch-utbudet. För min del så gillade jag bäst Paul Stephensson som låter ganska lik Cat Stevens. Glatt och deppigt blandat. Gillar man CS så gillar man nog PS. Har köpt båda hans skivor.

Jag gilade inte Mike Silver (trots en riktigt bra låt på "Closer..." - alldeles för slätstruket och tråkigt album.

Lovande verkar Steve Strauss och Chris Jones men där har jag bara hört låtarna på "Closer..."
Övriga artister på samlingsskivan faller inte mig i smaken direkt.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/18 :  09:32:42  Show Profile Send matte76 a Private Message
Allan Taylor har en rätt skön röst och fint gitarrspel..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2005/06/18 :  09:48:27  Show Profile Send PeterL a Private Message
Sarah K's Waterfall, den är helt suverän.
matte76, jag har hört att Allan Taylor ska vara bra, någon speciell platta av honom som du kan rekomendera?

PeterL
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/18 :  14:53:02  Show Profile Send matte76 a Private Message
PeterL: "Colour to the moon" och "Hotels & Dreamers" är bra, de andra har jag inte hört ännu.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/06/18 :  16:28:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Oj, oj, jag har just fått hem Christina Whillisohn's Hold On och det är en riktigt bra platta!

Det är naket, avskalat, fritt från effekter och riktigt bra!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/06/21 :  12:55:46  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Paul Stephensons "Light Green Ball" är bra (hans nya skiva är inte lika jämn), likaså Allan Taylors skivor (om dock "Colour to the Moon" är strået vassare än de andra).

Sarah K är bra, men den bästa är hennes liveskiva "Sarah K and Chris Jones - Live in Concert". Bättre ljud får man faktiskt söka efter.

Och tack för tipset Pac, jag måste visst lägga in en ny beställning....

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/22 :  00:26:03  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Dom två nya SACD/Hybriderna har sållt otrolig bra och dom är verkligen kanon Christina Whillisohn's - Hold On där SACD spåret bara är artisten + piano, CD - spåret en mix med bl.a. sax gitarr och bas.
Steve Strauss nya SACD även den kanon !

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/06/22 :  03:42:32  Show Profile Send vole a Private Message
Kan inget än säga att jag håller med Wolfgang gällande Christian Willisohn & Steve Strauss..
För övrigt kan jag säga att Christian Willisohn har legat i cd´n sedan i lördags och den växer så det knakar ju mer den får gå !!

Kan även rekomenderar David Qualey - Handmade, om man gillar akustisk musik.
Detta är en helt enastående musiker med sagolik musik repetoar, mer info : http://www.david-qualey.de/

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"

Edited by - vole on 2005/06/22 04:00:27
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/22 :  10:13:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag håller med Vole o Wolfgang. Willisonh är så långt bort från Stockfish normala stil som man kan komma. Betänk att jag är uppvuxen med Gibson o Marshall stackar o jag bara älskar Hold On !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000