HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monster MP-HTS1000MKII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/17 :  14:18:08  Show Profile Send Snoop a Private Message
http://www.ornec.com/products/100152/0/11/Product


Riktigt bra pris på denna, vad har ni att säga om den....



[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/17 :  14:59:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tja, vad jag har hört andra säga om den så skall den fungera riktigt fint. Rensar opp det mesta du kan hitta i kopplingsväg. Fin som strömrensare till projar och "vägghängarTV´s", är det många som säger...

M
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/06/18 :  12:19:03  Show Profile Send snare2 a Private Message
Min bror har den modellen.
Han har haft lite problem med div störningar på elnätet, men efter att han kopplade in den så blev det "knäpptyst" från nätet, vi märke också att bilden blev renare om vi kopplade antennen till den & sedan vidare till tv:n.

Meningen är att man ska koppla in ALLA sin produkter på dessa lister.
Monster har ju även en försäkring där de betalat upp till 300,000$ om filtret inte bryter vid tex ett blixtnedslag.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/06/18 :  16:16:38  Show Profile Send bjarne a Private Message
Finns den med "svenska" kontakter?
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/06/18 :  16:39:32  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Blev också intresserad av den så jag amplifierar bjarnes fråga

/wingboot

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/18 :  16:58:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
bjarne/Wingboot - Jepp! Kolla hos svenska Monster importören. Bra priser, har jag för mig oxå.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/18 :  17:14:25  Show Profile Send mayro a Private Message


fy uchs tvi.. Filter o eländes elände...inte min melodi driekt oavsett vad olika folk "uppnår" med sådant....

Jag har hitils ALDRIG hört en riktigt välspelande anläggning med dyliga saker... Många "tycker" det låter bra. Men direkt tycker jag oftast all blomm i tonerna har "dött" och ersatts med en trist ljudvibb eller vad man ska kalla det...

Här har ni "motvalls kärring" som totalsågar alla filter samt trafosar o sådant. Och här är jag solklar. Och har inte utrymme för ens öppenhet.Jag är bestämmd i min åsikt och stänger helt öronen för alla argument i världen...

Jag anser sådant för rena rama ljudförstöraren...

Men som alla vet FÅR vi ha olika åsikter.

Och detta är min åsikt oavsett vad folk säger o tycker...

Jag kan garantera att ANDRA saker gör KLART mer saker bra och förstör inte NÅGOT alls av ljudet. tvärt om. Det blir klart bättre..

Men vill man hålla på o "valla" in "problem" så... Då köper man dyliga tingestar

brrr.. rysningar....


ord o inga visor...

Och debatt sökes ej. Jag har nämligen inte ett ord mer att tillföra i frågan. Allt är redan sagt. Och jag menar varenda ord till mer än 100%... Så därför blir debatt onödig i ämnet. För jag ändrar mig aldrig oavsett vad folk fått för "förbättringar"...

Det finns vägar som ger massor med bättre resultat som sagt... klart bättre till o med...


MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/23 :  13:35:06  Show Profile Send Snoop a Private Message
Om man säger så här då ja har störningar i bilden mm, de kan väll inte skada att köpa en sådan och använda till tv apparater osv....

behöver väll inte koppla in den till stereon....

Den kostar ju inte mer än 1000kr så de kan ju ara värt det......

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000