HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Test av cd-spelare mm i Malmö *Nu med bilder*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/06/12 :  03:45:55  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Först och främst ett tack till "Matte76" och till "Per100"
för slitet och släpet.

Blev imponerad av dina Vienna bebisar.Både pondus och auktorietet
i dom "små" liven. Den torra rappa basen som fanns i dom är jag inte i närheten av med en sidmonterad 10 tumsbas. Finishen var också i toppklass. Du sa att dom fanns i lönn också så jag får nog kolla upp deras hemsida.

Ang. spelarna så kan jag nog hålla med "ulfsan" i största allmänhet
med en liten brasklapp. Jag vill nog ge Luan en chans till.
Några timmars inspelning till och ett litet rörbyte tror jag kan
höja den ett par snäpp till.

Var ju själv inne på att ev. köpa Droplet men det föll direkt när
jag såg den. Den var avsevärt större än jag trodde.
Riktig klump men läcker ändå. Men att kunna ställa ovanpå ett
5 plans Soundstylerack är inte att tänka på . Behöver ju en pall
att stå på för att byta skiva!

quote:
Lua Appassionato/Doge ligger på runt 3500 euro.


Går ju att få lite billigare på annat håll.

PS. Måste också passa på att tacka "Per100" för att du puttat
in mig på "Operaspåret". Har ju lånat hem 2.2:an och den lirar som
en gud. Dom tendenserna till vasshet som fanns ibland innan är bortblåsta (rörens förtjänst antar jag). Blir till att beställa en sådan i Ystad på Måndag.

Ett PS till: Antar att du lägger upp bilder "LeoArietis.
Jag tog aldrig några

Tack än en gång för att man fick deltaga!


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  09:12:32  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja, det var ett par lyckade timmar, synd vi inte hade mer tid som sagt.

LeoArietis: Din flickvän (?) tog bilder, så ni lägger upp dem i denna tråden

Snoddas: Kolla med Vassago Hifi och Rene här på forumet angående Viennas högtalare, men de finns i ljuus finish det vet jag. Blev själv förvånad över hur bra ljud det blev med tanke på att mina högtalare bara är spelade runt 25 timmar av rekommenderade minst 100. Lavardin IT blev man ju lite sugen på

Kevin Mitnick: Vi fixade kaffe, gillar inte kaffe själv men den som serverades sades smaka fint ihop med välljudet

Mina intryck av cd-spelarna stämmer väl överens med övriga, tyckte min Primare (19k nypris f.ö) stod sig väldigt bra, den är allround och gräver djupt i basen men missar inte detaljerna. Dropleten hade nog bredare och lite större ljudbild men det får man räkna med när spelaren påminner om ett gammalt utedass! Dogen var också bra, fin timing och exakt ljudbild. Jag behåller nog min Primare till slut men det är kul att jämföra med alternativ. Dropleten är lite väl odiskret till utseendet men ganska cool ändå. Operas 2.2 MK3 hade varit kul att jämföra med min Primare...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/12 10:20:26
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/06/12 :  10:10:18  Show Profile Send Per100 a Private Message
quote:
Luan verkade lite frän och oinspelad, men tar sig nog...

Den har gått 60 timmar samt har billiga kinesiska rör. Nya Ei Yuogo Gold och lite annat från Siemens etc är beställda.

quote:
Blev imponerad av dina Vienna bebisar.Både pondus och auktorietet
i dom "små" liven. Den torra rappa basen som fanns i dom är jag inte i närheten av med en sidmonterad 10 tumsbas.

Lavardin IT spelar så oerhört rent, rappt och timat och det var en fröjd att höra hur det matchade Byby Grand.
quote:
Har ju lånat hem 2.2:an och den lirar som
en gud. Dom tendenserna till vasshet som fanns ibland innan är bortblåsta (rörens förtjänst antar jag). Blir till att beställa en sådan i Ystad på Måndag

Idag skall Droplet gå en match mot 2.2 mk3 hemma hos Per Jeppsson.

quote:
Blev själv förvånad över hur bra ljud det blev med tanke på att mina högtalare bara är spelade runt 25 timmar av rekommenderade minst 100.

Japp. Samt att Vi endast använde halva ledningsytan av en nordost red dawn mk2 högtalarkabel. Detta då Mattes högtalare inte klarade att ta mina biwire kablar.

quote:
Lavardin IT blev man ju lite sugen på

Hittas sällan begagnat då det finns så få sålda samt en viss
ovilja hos innehavaren att sälja. Men finns det tillfälle så kan man ju alltid fundera över sin hushållsekonomi.

Jag tänker skriva ner mina intryck av Droplet nästa vecka i recensionstråden. Tills dess väntar jag på Kamelias bilder från igår.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  10:21:51  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ska bli intressant att läsa om jämförelsen Droplet vs. 2.2 Mk3 Per!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/12 :  10:44:12  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ni måste ju ta med med en Denver också när ni testar

Eller är ni rädda för att få spö

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  10:45:29  Show Profile Send matte76 a Private Message
Snoop: Jo skiträdda! Shakin all over!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  11:19:38  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kamelia & Leoarietis: Bilder tack!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/06/12 :  11:56:31  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Skall jag summera mina intryck så spelade Consonansen väldigt trevligt, men eventuellt är den lite för flörtig, dock väldigt fin harmonisk ljudbild men jag tycker den är aldeles för lätt i den djupaste basen jämfört med de båda andra. Jag undrar om den är neutral, den känns lite varm och som om den lägger till värme i mellanregister och mellanbas.

Doge lyssnade vi kanske minst på men jag upplevde den som lite för vass i ljudet men basen och rytmen var ju bättre än Consonanse. Vi körde ju Dogen med silverkablage och inte balanserat och tydligen inte helt inspelad heller... så det är ju troligt att det finns mer och hämta med annan snörning och bättre rör.

Primare kändes mest neutral och ger ett bra basfundament ända ner (verkligen hela vägen ner), men en smula tunnare eller kanske lättare än Consonansen... frågan är vad som är mest rätt. Jag håller med Matte om att Primaren kan vara den spelaren som kanske ändå är bäst eller i varje fall mest neutral.

Designmässigt så får Doge högsta poäng för sin fjärrkontroll, påminner lite om primares runda (klotsegment) metallknappar i rostfritt och med en härligt rejäl tyngd med helt metallchassi i svart. Övriga tillverkare; se och lär! Själva spelaren är i högglansig metall. Primaren vinner givetvis designligan enligt mig men jag föredrar nordiskt stram och elegant design. Consonace... ja, vad skall man säga? Futuristisk eller 50-tals framtids-retro / funkis eller Alvar Alto? Spännande design men inte min kakbit, dessutom föredrar jag hederliga slädar i stället för det i mitt tycke bökiga toppmatning + puck + dasslock.

Kamelia hälsar att hon postar upp bilder om det går att få ordning på hennes dator och uppkoppling.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  12:01:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Leoarietis: Får Kamelia inte ordning på datorn och dess uppkoppling får du låna kameran och lägga upp bilderna

Sen vet jag inte om Primaren var bäst, men en bra kompromiss. Doge skulle jag gärna lyssna på med de nya rören och när den är inspelad. Ett nytt test kanske med Opera 2.2 Mk3, Doge med nya rör och Primare CD31??

quote:
toppmatning + puck + dasslock


Tja det tog en stund att byta skiva men det gav lite "vinylkänsla" över det hela. Sen vande man sig snabbt att byta på det sättet. En cool spelare Droplet och lät väldigt bra, men undrar om inte en inspelad Doge med nya rör hade slagit den..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/12 12:05:06
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/06/12 :  14:05:43  Show Profile Send vole a Private Message
Per100, är det du som är innehavare av Doge spelaren ?

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/12 :  14:21:26  Show Profile Send mayro a Private Message
Denvern skall även den gå en fight mot "dropleten"... Så det kommer "sa märta"...

Har gjort en "liten förändring" i min denver inför mötet.... Flaggan ska opp igen efter nederlaget mot en MODDAD 2,2....

Skit när man själv berättar hur få bättre ljud ur deras grejor.. Omoddad hade 2,2 åkt hem med svansen mellan benen... Hmm ja utan min nätis också iofs....

Men man ska ju "bjuda" sina hifivänner på lite tips ju... Så då får man hoppas man blir "återbjuden" sen.

För vi är väl här för att "dela med oss" va

Kul test i alla fall....!!Så fram med bilder nu så vi får SE era testobjekt samt glada trevliga nunor....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:05:43  Show Profile Send Snoop a Private Message
LITE OT:

Om någon av er får chansen att klämma på en Original 2008 så jämför gärna med den också...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:48:45  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
> Original 2008 < Vad är det

Fabror Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/06/12 :  16:01:18  Show Profile Send ninja a Private Message
quote:

Wolfgang Posted - 2005/06/12 : 15:48:45 > Original 2008 < Vad är det

Fabror Wolfgang



Kina CD-spelare





Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/06/12 :  16:07:11  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Kina CD-spelare


Snygg sådan också
Lite bilder i denna länken:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=68071

Vill inte lägga in bilderna för det kanske inte uppskattas av
den som tagit dom!

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/12 :  16:13:24  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Nä, det var en ful rackare!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/12 :  17:38:09  Show Profile Send matte76 a Private Message
En hel del OT om original 2008 va...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/12 :  17:46:17  Show Profile Send Blue a Private Message
Hoppas även på bilder av den där Kamelia... coolt namn!

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/13 :  12:56:40  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bilder bilder bilder bilder bilder - Var blir ni av

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/06/14 :  11:50:14  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Kamelia hälsar att datorn fortfarande är dålig, men hon har skickat mig bilderna via jobbet.


Nordost snörade ihop högtalarna, men bara med single-wire.


Consonanse laddas med skiva, puck och skyddslock.



Mattes högisar (just då )



Några lyssnare


Några fler lyssnare


Steve Strauss var också där!




Doge med fjärr!



Mattes Primare förstärkarkombo, ute på försäljning!


Lavardin och Primare-CD (CDn blir visst kvar?)


Kaffe, mjölk och bulle och chips!


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/06/14 11:51:02
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/06/14 :  11:53:19  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vem äger Doge´n? Skriv gärna lite mer om denna den som äger, kan skickas pm också.

Är själv på jakt efter en cd till hösten, operan är nog tyvärr för ful..men får se om intropriset finns kvar så kanske.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/06/14 :  11:54:18  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
kul att se bilderna från i Lördags, det var verkligen en lyckad träff, problemet är att man genast vill uppgradera sig

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/14 :  12:48:24  Show Profile Send matte76 a Private Message
Fina bilder, kan tillägga namnen på de som syns på bilderna: På den översta syns (från vänster) Leoarietis (Anders), Per100, Jonasihm och Boombox (Bengt). På den nedersta syns även ulfsan (Ulf) och jag! (matte76). Sen var Kamelia som höll i kameran och Snoddas (Ulf) också med på träffen.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/06/14 12:49:45
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/06/14 :  12:56:19  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ser att ni lirade Michael Ruff... trevligt

Ja den såg ju inte liten ut direkt Dropleten

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/14 :  13:23:19  Show Profile Send matte76 a Private Message
Michael Ruff spelades, liksom Steve Strauss, Allan Taylor, Nils Lofgrens Acoustic live, men även låtar från "vanliga" plattor som Josh Rouse - 1972 och AC/DC - Shot down in flames och Soundgarden - Black hole sun Sen spelade Per100 en del suspekt kyrkmusik och trumsolon etc för att testa hur högtalarna klarade detta samt hur cd-spelarna skilde sig åt i karaktär.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000