Author |
Topic |
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 20:08:55
|
God afton kära Röda Tråden-nystare!
Det stora uppbådet av limousiner är upplöst och vardagen är åter i Stockholm och på Kungsholmen. Därför kan jag i lugn och ro avslappnad presentera tisdagens Röda Tråds första ledtråd:
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave
Lätt eller svårt? Det vet man som trådskapare inte förrän kvällen är över
Andra och tredje cirka, men dock allra tidigast, 21.45 och 23.00.
Nysta väl! /Jörgen G
PS Undrar var de tagit vägen - limousinerna alltså... /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 21:03:13
|
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave
Fading - blekna.. gör saker i solen..
Solen håller på att slockna (långsamt)
svar: SOLEN |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 21:28:12
|
älska och solen - nystarna är inspirereade av årstiden märker jag
Båda är ju nödvändiga för livet men ger ingen pinne i kvällens Röda Tråd.
På't igen! / Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 21:45:43
|
Eftersom man måste säga något, utan att ens veta. Säger jag: Midsommar |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 21:49:50
|
Sorry Nothing - midsommar ger inte heller någon pinne i kväll.
Andra ledtråden: Cracker – My Life Is Totally Boring Without you
Trasslade jag till det för er nu? /Jörgen G
PS Tredje kommer cirka, men dock allra tidigast, 23.00 /DS |
Edited by - Jörgen_G on 2005/06/07 21:50:24 |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 21:55:06
|
Eftersom jag aldrig kommer på något eget så drar jag till med en gammal favoritgissning magasin/tidningar Time och Life Får se om jag orkar vara vaken till 3:an - Tycker f ö att det är härligt att se att det inta bara var jag som igår fick den så omtalade "rödatrådenfrossan" |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:05:47
|
"Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave" "Cracker – My Life Is Totally Boring Without you"
Kör en så kallad "överinveckladvariant"
Rockette Cracker
Detta blir ju "Jordbävning"
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:10:20
|
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave -> Flour -> mjöl?
Cracker – My Life Is Totally Boring Without you -> kex?
=> svar: bröd
|
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:20:51
|
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave Cracker – My Life Is Totally Boring Without you
Life, Flower Liv, blomma
Kan inte gissa på sommar igen.. humm.. vad blir det då.
(dessutom lät tidnings-gissningen bra.. om än lite enkel (om den är rätt).
.. jag drar mig tillbaka lite och svarar slentrianmässigt. Vår
|
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:37:49
|
Blir ett riktigt långskott
Cracker – My Life Is Totally Boring Without you Mitt liv Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave som en
Mitt liv som en hund |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:39:33
|
Like a flower och cracker. Fyrverkeri.Å så va det klart |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 22:57:02
|
bjarne - magasin/tidningar - näpp
Snoddas - jorbävning - näpp
Vee-Eight - bröd - näpp
vemsom - Vår - näpp
hal - Mitt liv som hund - näpp
Gus - Fyrverkeri - näpp
Enformigt det här...
Känns inte som om någon är riktigt framme och nosar på svaret heller så långt. Vi får väl se om det klarnar om sisådär fem minuter. Då kommer nämligen den tredje ledtråden.
/Jörgen G |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:02:07
|
nä, det kändes som att det var lite för standardiserat...
Hur är det,har röda tråden varit magasin, amerika, presidenter ellr något annat sånt där standardsvar nån gång? |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:13:07
|
bjarne - det förekommer att standardsvaren är Röd Tråd. Emellertid brukar det precis lika ofta då som annars, vara så att de inte upptäcks av nystarna. Standardsvaren verkar liksom vara bortvalda när det väl är dags; ingen vågar tro att det verkligen är ett sådant som är Röd Tråd
Tredje ledtråden:
Louis Armstrong – The Peanut Vendor
Go for it! /Jörgen G |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:13:49
|
halstablett Fading, cracker |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:15:21
|
Han du före! jag måste få en till, jag skrev tyvärr på tvåan medans du tillverkade din tredje ledtråd! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:19:50
|
quote: Han du före! jag måste få en till, jag skrev tyvärr på tvåan medans du tillverkade din tredje ledtråd!
Sorry, noreba...
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave Cracker – My Life Is Totally Boring Without you Louis Armstrong – The Peanut Vendor
Du knäcker nötter
Då måste svaret vara givet:
Röda tråden lösare
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:23:34
|
tjajkovski - nötknäpparen |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:25:16
|
>vee-eight: ...men jag får inte ihop det med första tråden... |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:25:24
|
Ahaaa,nä...men kanske Flower och Crack plus Vendor är/ Knarklangare |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:26:37
|
tänk att hjärnan kan gå så varm att man får frossa |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:39:29
|
Roxette – Fading Like A Flower Every Time You Leave Cracker – My Life Is Totally Boring Without you Louis Armstrong – The Peanut Vendor
Torsk idag igen (känns som en jefla vana) Men chansa får man ju..."Piff & Puff" (OBS: inte dom gamla tidningarna) |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 23:44:58
|
Nothing - jag tillhör de hårda. Man kan göra en REBA - det hade du hunnit. Fast jag till hör inte de sadistiska och kallar det Röda Trådens små glädjeämnen när nån missar det. Fast det är väl till föga tröst. Att svaret dessutom inte var korrekt har du säkert redan gissat.
hal - Röda Tråden lösare nystar trådar, de knäcker inte nötter. Röda Tråden lösare är således inte kvällens Röda Tråd
Vee-Eight - Inte heller Tjajkovskis Nötknäpparen belönas med pinne ikväll
Gus - knarklangare; du gick rätt i en fälla som jag lite nöjd konstaterade fanns i upplägget när jag konstruerade tråden
Snoddas - Oj är du så gammal att du minns de tidningarna. Men det var väl ingen som hette Puff? Nåväl några ekorrar är inte heller tråden för kvällen.
Fortsätt nysta ni som har chansen! Ser alltjämt fram mot bjarnes sista svar för kvällen. Ska setet avgöras???
/Jörgen G
|
Edited by - Jörgen_G on 2005/06/07 23:46:18 |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Topic |