Author |
Topic |
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 20:17:06
|
Vad kan vara bättre än att fira nationaldagen med lite klurigheter.
Med tanke på bjarnes framfart vågar jag knapp börja .
Men här är första ledtråden:
Belle & Sebastian - Step into my office baby
Så, då är köttstycket inkastat i hundgården...
Nästa ledtrådar ca 22.00och 23.00
(Senaste från teleprintern: En grupp på åtta (icke namngivna)personer från Röda Tråden-institutet i Schweiz anlände i natt till Landvetters flygplats. De åkte vidare i limousiner till en icke namngiven skola i Viskafors där de i all hemlighet skall följa denna tråd på storbildskärm i den icke nämnda skolans aula. Med andra ord är det globala intresset för bjarnes fortsatta öden mycket stort...)
Lycka till ! |
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2005/06/06 21:43:46 |
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:00:38
|
De kan ta flyget hem redan i kväll!
Orkar man inte gå, kan man ta hissen.
Hiss
blir svaret. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:25:34
|
hal - Viskafors är ett villospår. Limousinerna, utökad med med stora delar av den svenska statsapparaten och den diplomatiska kåren, passerade med hög fart Hamngatan i Stockholm vid 20-tiden ikväll. Cortegen var på väg till kgl Slottet. Det är tydligen stora saker på G.
Och så till kvällens Röda Tråd:
"Belle & Sebastian - Step into my office baby" ger att datamaskinsprogram är kvällens Röda Tråd.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:32:08
|
Nu får ni sluta vifta med flaggorna, av med folkdräkterna, nu är det röda tråden som gäller! Vart är alla?
Jörgen G Det låter som du använder någon maskin från 40-talet. |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:32:42
|
Dagen-D, ingen aning om varför men den firas visst i USA idag...
Jonas |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:37:17
|
min första gissning blir Sekreterare. (förmodligen enda idag oxå för den delen) |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:42:35
|
quote: Hiss
Du tryckte på fel knapp Nothing. Du har två försök kvar. quote: hal - Viskafors är ett villospår. Limousinerna, utökad med med stora delar av den svenska statsapparaten och den diplomatiska kåren, passerade med hög fart Hamngatan i Stockholm vid 20-tiden ikväll. Cortegen var på väg till kgl Slottet. Det är tydligen stora saker på G.
Jösses, där blev jag och större delen av journalistkåren grundlurad.. Med tanke på helikoptrarna, de omfattande avspärrningarna, de militära pådragen och inte minst u-båten som dök upp i Viskan så var man ju rätt säker. Men det var alltså en ren avledningsmanöver . quote: datamaskinsprogram
Du verkar mer informerad om Röda tråden-institutets aktiviteter än svaret på denna tråden...hmmmmmm Du får testa ett annat hål-kort . quote: Dagen-D, ingen aning om varför men den firas visst i USA idag...
Dagen D för röda tråden ? Idag, tror inte det...Prova igen. Då det svenska nationalfirandet blivit en sådan enorm succe, med otroligt euforiska människomassor överallt. Folk verkar vara helt hysteriska... Så kommer röda tråden idag att förskjutas ca en halvtimma.
Nästa ledtråd ca 22.00.
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:45:51
|
quote: min första gissning blir Sekreterare.
Office baby = sekreterare Riktig Gaffa-gissning Tyvärr var det fel dock. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 21:53:47
|
hal - jag såg själv cortegens framfart på huvudstadens gator, så det är försthandsuppgifter. Mina under våren goda kontakter med institutet, torde efter detta avslöjande nått en bottennivå. Vilket i och för sig inte har någon praktisk betydelse. De senaste veckornas resultat är definitivt inget att hänga i julgran.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
planetaryice
600.000-klubben
477 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:08:05
|
quote: månen
Månen är tyvärr fel, försök igen planetaryice. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:16:56
|
danser-shake och (two)step |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:22:58
|
Groove Armada
låten 'I see you baby shaking that ass'
. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:28:40
|
City boy - Moonlight shake my head and leave
Hmmm - det finns datamaskinsaffärer som har Office och City i namnet!
/Jörgen G |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:31:11
|
Alltså - jag menar rätt stora och välkända kedjor som finns på flera håll i landet - inte bara att det råkar finnas ett par affärer som har orden i namnet.
/Jörgen G |
|
|
planetaryice
600.000-klubben
477 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:39:05
|
rätt svar måste ju vara: yuppie step into my office baby, city boy |
Mitt stativbygge |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:42:17
|
quote: danser-shake och (two)step
' Du får dansa vidare, nalle quote: Groove Armada
Inte rätt Nothing, en chans kvar. quote: datamaskinsaffärer
Vad du var tjötig idag Du får nog göra en norsk restart, dra ur sladden och börja om Inga maskiner eller butiker som säljer maskiner är rätt idag.
Men du har ju en chans kvar...
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:44:30
|
quote: rätt svar måste ju vara: yuppie
Återigen ett finurligt svar, men jag hade nog tänkt mig något helt annat... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 22:57:20
|
jesusbarnet kanske,eller kanske inte... Sjöng en gångf i en kör där basstämman i en julsång var a baby boy boy had a baby boy Har du sjungit den sången hal? |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:05:30
|
Step.. moonlight..
Jag gissar på Neil Armstrong. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:07:45
|
"Picollo" |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:10:43
|
quote: Har du sjungit den sången hal?
Nej, försöker undvika att sjunga. Snaps-sånger är väl så långt jag kan sträcka mig när det gäller skönsång. Jesusbarnet får sussa vidare och du har en chans kvar bjarne.
Sista ledtråden kommer något försenat om ca 5 minuter (Kungen ringde nämligen och bad att jag skulle avvakta lite dom hade problem med strömförsörjningen. En säkerhetsvakt hade snubblat och råkat skjuta sönder ett kraftaggregat till strömförsörjningen av den stora skärmen i blå hallen.) |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:10:44
|
R.E.M. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:10:54
|
Liten förklaring (var tvungen att klämma in de innan 3:dje ledtråden)
City boy - Moonlight shake my head and leave
"Belle" + "Boy" = "Bellboy" vilket på svenska blir "Piccolo"
(Lämnar en liten reservation på stavningen) |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:13:01
|
snoddas:
Snitsigt! |
|
|
Topic |
|