Author |
Topic |
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:14:06
|
quote: Snitsigt!
Tack . |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:14:48
|
hal: quote: strömförsörjningen av den stora skärmen i blå hallen
Que???
Har de flyttat över till Stadshuset - hemma på min gata i stan??? Är det mig de är ute efter???
Vad ska detta betyda
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:21:12
|
gissar igen på:
Pink Floyd (Division Belle, Dark side if the Moonlight) |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:21:58
|
..men man kanske inte får gissa fler ggr? |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:23:22
|
Korrekt, en gissning per ledtråd |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:23:59
|
He, he Svår tråd idag, eller quote: Vad ska detta betyda
Öppna inte dörren Jörgen om du får besök ikväll... quote: Jag gissar på Neil Armstrong.
Tyvärr V8 så är "armstarke" fel svar idag. quote: Picollo"
Som sagt mycket snitsigt men du får prova igen. quote: R.E.M.
Kan ju ha ett visst samband med svaret, men kan ockå leda er vilse...
Hammerfall - The dragon lies bleeding
En medvetet svår tråd idag men den går att lösa.
Lycka till !
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
planetaryice
600.000-klubben
477 Posts |
|
planetaryice
600.000-klubben
477 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:28:12
|
Into, head, bleeding "Stroke är ett samlingsnamn för hjärninfarkt (blodpropp i hjärnan) och hjärnblödning. Stroke, eller med ett annat ord slaganfall är en av våra stora folksjukdomar. Cirka 85% drabbas av hjärninfarkt och ca 15% av hjärnblödning." |
Mitt stativbygge |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:30:30
|
Baksmälla |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:30:57
|
Belle & Sebastian - Step into my office baby City boy - Moonlight shake my head and leave Hammerfall - The dragon lies bleeding
Bloody Mary brukar jag börja alla mina flygresor med om dom inte är för korta |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:34:29
|
Inget onödigt REBA:nde eller klurande i dag när svaret skall sändas
Så här tänkte jag:
Belle & Sebastian - Step into my office baby
City boy - Moonlight shake my head and leave
Hammerfall - The dragon lies bleeding
Klockor slår, kroppen skakar och hammarslagen bankar - det är en baksmälla
/Jörgen G |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:35:23
|
Johann Sebastian Bach
. |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:36:31
|
Johann Sebastian Bach - Moonlight Sonata
glömde hela! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/06 : 23:53:02
|
Inget rätt svar ännu, så dom som vill kan få lov att gå och lägga sig. Någons svar är på väg åt rätt håll...
bjarne har missat sin första set-boll... Det hördes ljudliga kommentarer från Röda trådens representanter i blå hallen när bjarnes gissning kom upp på skärmen. Kungen sa: "aj då, det var tusan" och reste sig upp vid bordet innan han åter satte sig ner. Nu råder återigen tystnad i blå hallen... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:03:00
|
så kungen är på min sida?! Härligt!!! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:08:09
|
quote: så kungen är på min sida?! Härligt!!!
Kungar håller väl ihop |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:08:36
|
Det var som attan. Setet lever vidare. Vi får väl se om morgondagen kan bringa vidare klarhet...
Kommer bjarne tillbaka efter en tillfällig svacka och blir den förste som nystar upp två av mina trådar?
Kommer någon av de gamla habituerna att återta tronen?
Kanske någon av de ständiga uppstickarna som aldrig nått ända fram att finna formen så här i terminens slutskede?
Eller blir det en helt ny vinnare av Röda Tråden?
Får jag inte ovälkommet besök i natt går tråden som vanligt i morgon med start någon gång mellan åtta och nio om kvällen. Då är ni välkomna till en ny Röd Tråd.
Natti, natti så länge /Jörgen G
PS Ni som har chansen kvar: Glöm inte nysta upp denna Röda Tråd innan ni går och lägger er /DS |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:10:01
|
Denna tråden var ju generalsvår.
Får skicka iväg en sista gissning....."Kryddor" (Be mej inte motivera det bara) |
|
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:43:57
|
Vilken kunglig glans det är över tråden ikväll. Få se om vi kan få någon reaktion från Blå Hallen nu:
Belle & Sebastian - Step into my office baby City boy - Moonlight shake my head and leave Hammerfall - The dragon lies bleeding
"Off" blir man när man blir medvetslös. Skaka och falla...
Epilepsi
skulle kunna vara det som eftersöks (kallades ju förr också för fallandesjuka).
|
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 00:49:05
|
I dag har jag inte haft tid att medverka,skulle kolla resultatet tänkte jag men nu jä....hrrrmm ska jag gnugga geniknölen istället. GnuggGnuggGnugg o.s.v. Svaret blev/ Atombomb,den första av dessa hemska saker fördes till målet av bombplanet Memphis Belle. Bomben kallades Little Boy. Ett hemskt slag för mänskligheten,kan kanske kallas Hammerfall. Gonatt |
|
|
tommypeters
Medlem i AÖ
1020 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 01:23:34
|
Tittar in här lite snabbt, men ingen gissning utkristalliserar sig som speciellt trolig så jag drar till med *Mike Oldfield* (Tubular Bells, Moonlight Shadow) |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 07:44:40
|
Belle & Sebastian
...Moonlight..
Hammerfall...
=> I vacuum faller allt lika fort => Svar: Galileo Galilei |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 07:49:17
|
Klistrar in en idolbild på Pekka Heino, så kanske mina vinstchanser ökar:
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 08:05:14
|
quote: Får skicka iväg en sista gissning....."Kryddor" (Be mej inte motivera det bara)
Nej, skall jag inte göra då det ändå är helt fel. quote: Epilepsi
Kan ju ha ett visst samband med svaret, men kan ockå leda er vilse... quote: Atombomb,
Jösses, här tar vi i...Finurligt gissat men ändock fel. quote: Mike Oldfield
Är också fel. quote: Galileo Galilei
G.G kikar åt fel håll quote: Klistrar in en idolbild på Pekka Heino, så kanske mina vinstchanser ökar
Hur har han fått tag i en rosa ledartröja ? Jörgen kanske vet ? Jörgen, röda trådens Björn Hellberg. Mannen som vet allt
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2005/06/07 08:08:18 |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/06/07 : 09:21:51
|
Puh - inga nattliga besök, så det blir ny Röd Tråd i kväll
Du skämtar hal! Vet allt! Jag
Har väl knappast visat prov på något dylikt? Inte varit i närheten sedan - ja, ni vet när. Och det är längesedan nu... Här i Röda Tråden kommer och går formtopparna och -dalarna men jättefrekvenser och jätteamplituder.
/Jörgen G |
Edited by - Jörgen_G on 2005/06/07 09:22:17 |
|
|
Topic |
|