HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hemmabio reciver
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/06/05 :  20:54:37  Show Profile Send KingX a Private Message
Jao.. nu har man väll kommit så långti nom 2-kanal att man har blivit någorlunda nöjd med ljudet och skall satsa lite mer på hemmabio..
har tänkt mig en helt separat anläggning för detta ändamål och tänkte starta i trakterna runt 8000-100 kr klassen.
Har kikat en del på olika recivers i 3500 till 45000 kr klassen och det finns juh en hel uppsjö av märken o varianter..

Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo...

man blir juh helt svettig av alla olika varianter och läser man recensioner så är det som att alla märken är bäst i sin klass.. hmm.. ja du minsann..

några tips av er forum användare på märken ni iaf anser man borde lyssna närmare på?

o.b.s skall ha enbart för film ingen 2-kanal så hur de spelar i 2-kanals läge spelar för mig ingen roll alls.

recivern skall spela på Infiny LSS-750 satelit paketet till att börja med... sedan får an se vad framtiden ger med sig

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2005/06/10 18:36:36

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/06/07 :  11:37:36  Show Profile Send tommypeters a Private Message
När jag köpte mina Canton RC-L mm. från Tyskland tog min svärson med ett CD-paket och en Kenwood reciever i samma sändning och han är mycket nöjd med resultatet. Subben fyller inte ut ett stort rum, men satelliterna är riktigt bra för sin ringa storlek och sitt låga pris - dock behöver de spelas in relativt lång tid.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/06/09 :  09:59:04  Show Profile Send KingX a Private Message
ahh ok.. Mjo för det där prsiter så misstänker jag att allt kan juh inte vara helt perfekt.. dock så bor jag juh i lägenhet så några jätte ytor behöver juh ändå inte subben oroa sig över =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000