HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Klubbstuga - Göteborg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/05/30 :  15:24:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Finns det någon sådan? Om inte kan vi göra en? Hittar inte nyhetstråden om klubbstugorna så jag vet inte vilka kritterier man skall uppfylla.

läs mer på: http://hello.to/hifi

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/30 :  15:27:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Nyheten har inte kommit då alla klubbmästarna inte fått tummarna loss att skriva presentationer. Skicka ett PM till Pac, han borde veta.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/30 :  15:49:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag och Pac diskuterade det här i förra veckan. Det finns ingen klubbstuga för Göteborg.
Vi skulle gärna ha en klubbstuga Göteborg men vi orkar inte hålla i det och hela forumet samtidigt.
(Både Pac och jag är DIY-killar i hjärtat och vi vill ju få tid till galna projekt också.)

Därför är det öppet för den som känner sig manad att starta en klubbstuga Göteborg - eller Väst.

Klubbstugorna har blivit en succé, för de åstadkommer gemenskap och träffar medlemmar emellan. Särskilt eo-ljud
har blivit lyckat, jag är säker på att en klubbstuga Göteborg skulle bli lika lyckad, här finns ju redan så mycket.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/30 :  15:53:40  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Särskilt eo-ljud har blivit lyckat





Kan man lugnt säga... Oj vad jag är glad grabbarna "köpte" jämshög så det numera är en "lydstat" till skåne....

Men jag har köpt mig en tröja för träffarna numera där det står "importerad Skåning" på...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/30 :  16:07:04  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tack Bernt.
Jo som sagt.
Klubbstugorna var ett väldigt trevligt initiativ.
Det roliga är kärleken vi kan förmedla. Så mycket ny musik och nya vänner man kan träffa. Utbyte av saker och idéer.. och framför allt. KAFFE!
Vi borde skylta mer med det. Mer bilder. Lite mer synligt vad de olika stugorna pysslar med.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/05/30 :  16:16:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Särskilt eo-ljud har blivit lyckat, jag är säker på att en klubbstuga Göteborg skulle bli lika lyckad, här finns ju redan så mycket.
Bah! Dagslända som funnits några veckor. ASO har hållt stadig kurs under ett par år och genomfört ett antal träffar, alla otroligt lyckade på sitt sätt.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/30 :  16:23:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vemsom: Visst, sånt skall gödslas med under bildtrådsavdelningen.
EA: Stämmer ju bra det, ASO tuffar på.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/30 :  16:44:47  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
Klubbstugorna har blivit en succé, för de åstadkommer gemenskap och träffar medlemmar emellan. Särskilt eo-ljud har blivit lyckat
hum .. solen skiner även i Stockholm (över de 46 medlemma som har haft flera lyckade träffar och fler är på G)


Kul om Göteborg oxå får en klubbstuga


/Cyber
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/30 :  16:57:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jajamensan, alla är duktiga!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:09:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Iom att alla andra skall slå sig för brösten, så kan jag säga att Nerikes Audiofiler skall göra en liten tripp på lördag. Tror vi kan räkna inte lite HIFI och fika!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:32:04  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Såg nån som föreslog att klubbstugorna kunde ha öppet hus,
kanske en gång i månaden, där "obehöriga" kunde komma in och
kolla aktiviteterna, inte göra inlägg utan bara få lite koll på
vad som försigår ute i landet.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:34:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ingen dum idé faktiskt! Då kan folk se "gristråden".

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:46:41  Show Profile Send mayro a Private Message
Kan jag vara den skyldige där menar med "öppet hus" i stugorna....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:48:47  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Ah! skoj idé. Lätt fixat också. Dock kräver det lite administration. Men det är inte så mycket :)
Per. Det kommer komma en presentation av alla också. Alla "ledarna" har dock inte skrivit sina ännu. Vi väntar. Men självklart har skåningarna skött sitt ;) Det blev mycket grisande har jag för mig i vår.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:52:09  Show Profile Send mayro a Private Message
"vemsom"

Du får gömma alla "pubtrådarna" så folk i alla fall TROR det är seriös hifi som gäller... Titta på besöken i trådarna om pubträffar och besöken i hifitrådarna så förstår du

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:52:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Klubbstuga - Väst hade varit riktigt roligt!

Men som sagt vare sig jag eller Bernt orkar ta oss an den uppgiften också...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/30 :  17:54:05  Show Profile Send mayro a Private Message
Vem kom på iden med klubbstugorna???

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/05/30 :  18:47:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Det stämmer, Mayro, det var du som kom med ideen

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/30 :  18:58:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag tror jag talar för alla i euJUED , det har blivit en riktig hit !
man hamnar helt klart på ett mer personligt plan. Vi är inte så många medlemar men vi har ett jäkla drag istället

O den som vågar dissa våran maskot skickas direkt till Tomelilla utan att passera gå

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/30 :  19:23:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vad var det nu igen den här tråden handlade om???

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/05/30 :  19:55:17  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Black lodge Göteborg... i sann Twin Peaks anda...

Hur det än blir med ledarskapet (i brist på bättre ord) så är här en medlem !

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/30 :  19:59:48  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Vad var det nu igen den här tråden handlade om???


Lite svårt att "höra" vad det handlade om för allt "euljued" jue

Nä GBG behöver sig en lite "klubbstuga".. För sant är att detta föder en otroligt rolig gemenskap som är totalt "gränsöverskridade" vilket säkert som ammen ger oss alla mer av gemenskap än ogemenskap oavsett vad vi spelar eller tycker om ditt o datt...

Väldigt roligt detta får man säga.... Så fram för att GBG får sig en liten "oas" dom med...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/30 :  20:31:29  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jepp. Det verkar vara en rätt mättad lösning audiofiler i den staden.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/30 :  21:38:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Vad var det nu igen den här tråden handlade om???



Jag var inte ute efter att kapa tråden Bernt , utan mer visa att klubbhusen är ett väldigt lyckat drag.

Jag ställer mig i skamvrån resten av kvällen

Till Alla Göteborgare

Se till att dra igång nått illa kvickt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/05/30 :  22:24:49  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Här är en till som gärna inställer sig när nån klubbstuga i Göteborg anordnas ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/30 :  23:16:22  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Var då ?? .... en till !!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000