Jag går på 75% musik och 25% prylar. Prylarna är ett verktyg för att kunna njuta till fullo av musiken. Visst blir det roligare och mer njutningsfullt med bra grejor - men inte till vilket pris som helst.
99% musik och 1% prylar Det måste vara antingen en massa musik och en halvtaskig anläggning eller normalmängd musik med en jäkligt taskig anläggning ärvd från farfar
Men om det inte är pengar som räknas hur räknar ni då i procent. I tid eller? Är det tiden som räknas så håller jag med. När anläggningen står på plats så är det 100% av tiden som går åt till musiken.
Själv föredrar jag faktiskt att gå ut och lyssna live och det gäller främst akustisk musik, men då utbudet och valfriheten är större med anläggningen och man kan spela världens bästa konserter hemma och kan välja musik efter sinnesstämning och humör så blir den anläggningen viktig att den kan återge det på ett bra sätt.
Varför ställa frågeställningen det ena mot det andra. Bägge delarna hänger samman. Ingen bra musik för min del utan en anläggning som återger den på ett bra sätt. Och den anläggningen kan ju också vara ett bra hembygge. Ska byggtiden räknas in bland prylar? Är hembyggaren mindre musikintresserad? Jag tror knappast att det är givet.
När jag har dåligt med pengar: musik. När jag har mkt pengar: prylarna och musiken När jag har tråkigt: då jammar jag musik själv, och till det krävs det ju prylar...
The Carlssonz
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se