Author |
Topic  |
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 14:10:45
|
Kurvan påverkas tyvärr inte så mycket vid hörnplacering. För att få dem att gå längre ner så kan man se till att höja Qes genom att sätta en serieresistans på ett par ohm men det vill man nog inte. Pekkas basar 260SWR i 8 Ohmsversionen går ner till 20Hz utan fall om man räknar med lyftet från rummet. De har längre linjär slaglängd men verkningsgraden är ju lägre. Det kan man komma runt genom att göra som Pekka - använda flera! Då får man ännu högre ljudtryckskapacitet och/eller lägre dist. |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Revisorn
Member

380 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 14:23:24
|
Jag skulle vilja ha ett par. |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 15:25:08
|
quote: Originally posted by mag
Om man tittar på PPs hm...förlåt Nagrefs graf så ser det inte ut att vara några basmonster direkt, hur går det med grafen om man placerar dom i hörn ?
Hur står dom sig lågbas mässigt mot dom peerless basar Pekka använder tex och dom han kommer att använda efter jul om det går att sia om.
tex Ino anger Y2 till 18Hz -3dB det är nog dock i rum och i hörnet, den är dock mycket dyrare skall tilläggas. Men jag vill gärna ned till 20Hz i rum.
Var finns basarna i Us ? finns dom i LA kan jag nog ordna billig frakt (köpa del av kontainerplats).
Hallo mag, enheterna finns i orange county, jag har varit där och det tillhör faktiskt LosAngeles 92626 tror jag dem finns på. När vet du om detta är möjligt?
/kasra
|
"Pretty girls dont cry"
|
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 18:20:18
|
quote: Hallo mag, enheterna finns i orange county, jag har varit där och det tillhör faktiskt LosAngeles 92626 tror jag dem finns på. När vet du om detta är möjligt?
/kasra
Vet inte riktigt, det är en av mina kusiner som plockar hem bildelar därifrån några gånger per år, tror det brukar bli minst 4 lass per år så med lite tur så. Han är dock i Mexico nu på kombinerad semester och mekar resa. Kan ta reda på imorgon när han kommer hem. Han har dock tydligen bra kotakt med nån frakt firma annars, kan vara värt att kolla upp.
Hmm elementen verkar således passa bäst i en 3 vägare, då är jag nog bara intresserad av 2 eller 4.
Men nog skulle det bli en fin underdel till forumhögtalarna |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 19:38:49
|
Jag har sett olika tips om lådvolymer, både 50 och 80 liter. Det är ingen som skulle kunna ge mig lådmått till en sub med dessa element i. Måtten behöver inte vara optimerade, bara så jag vet ungefär hur stor lådan blir.
Skulle ngt. liknande dessa mått passa (vet att det är 12"'are på bilden :)? http://www.dvdforum.nu/images/galleri/008257OCFBUMGQAIGBCC86340SW27H_medium.jpg
Och det var ngn. som skrev att dom egentligen inte lämpar sig för sub, varför då? (kan absolut inget om alla värden och dyl. ) Menar du/ni att den inte går så djup då el.? Brukar inte element som inte går så djup ge mer utav "en kick i magen".
Kan tillägga att jag ev. är intresserad av 2 st! Men vill även jag gärna ha datablad, kan ngn. skicka till min mail, och säg till om köp blir av så jag kan ge definitivt beslut.
Mvh |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 21:17:30
|
Något mindre än de kan nog passa. Men vad kort rör de lådorna har.... Aha det är inte hifi-snubbar som har gjort dem!   |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 22:37:42
|
ehm.. tråkiga "nyheter" fick detta mail från killen som har elementen:
> Kasra- > > I got some bad news today. It seems our buyer sold off all remaining speaker inventory to a broker in LA - so I do not have any more available to sell. This just happened 10 minutes ago. Kind of a shock/surprise > > So sorry! > > chris
vill verkligen ha dem elementen... jag som var lite smått upphetsad. beklagar för er intresserade =/ Om någon verkligen är intresserad så finns fortfarande de 20 som finns på auktion kvar på ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1389878835 /kasra |
"Pretty girls dont cry"
|
Edited by - kasra on 2002/10/17 22:39:06 |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 18:29:43
|
Va det nån som skulle beställa? De finns tillgäångliga nu igen, ca 50 - 60st element..
MJAU eller fräs? |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 18:50:00
|
Han som köpte upp lagret säljer elementen, fast han vill ha det dubbla priset stycket.
/kasra |
"Pretty girls dont cry"
|
 |
|
Kraniet
Member

686 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 19:07:52
|
då kan han väl sitta med dom.. =) |
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy.. |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 19:20:12
|
quote: Originally posted by Kraniet
då kan han väl sitta med dom.. =)
håller med. fastän jag jätte gärna skulle vilja ha 4st.
/kasra |
"Pretty girls dont cry"
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 21:01:48
|
35$ styck |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 21:03:09
|
35$ styck |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 21:18:37
|
NN jag har mailat han som säljer han sade 90 stycket. Vem är det som säljer för 35$ stycket? jag vill ha |
"Pretty girls dont cry"
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/11/01 : 10:06:06
|
De som Ebay -killen köpte utav, dock sger de att de inte säljer utomlands, det va en kille på ebay som köpte av dem för att sälja internationellt.. snuft |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/11/01 : 12:49:10
|
dessa hade juh annars vart roliga att bygga nått sorts bastorn utav juh...
mmm |
 |
|
Ludde
Member

279 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 11:08:19
|
Har ni beställt ännu? Om inte så är jag interserad av 2stycken, hör av er på till min mail om det lutar åt köp!
ludde_018@hotmail.com
MVH Joakim Lundin |
 |
|
Topic  |
|