Author |
Topic |
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
|
jonas_gbg
Member
336 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 12:11:59
|
Bara 5 st blir ju svårt... Hittade 10 måsten, dessa 5 blev kvar. Men en annan dag hade man kanske valt 5 andra? Humöret kan ju skifta.
Gyllene Tider - Heartland cafe Jean Michel Jarre - Oxygene Tom Petty - Full moon fever Roxy Music - Heart still beating WASP - WASP
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 16:54:02
|
Rackarns svårt att bara välja fem stycken... skivor av flera-flera hundra Idag/nu blir det utan inbördes ordning följande (tittade i cd-hyllan länge...) Metallica S & M the Corrs Forgiven Not Forgotten Londonbeat In The Blood Soundgarden Superunknown Björk Greatest Hits Nästa vecka kanske bara Metallicas platta är kvar bland topp 5, hos mig... För S & M är garanterat kvar ! /Passerati |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 17:04:46
|
Zalve: Jo, jag vet! Men svårt! 5 favvisar just nu:
1. Paul Simon - Paul Simon (mästerverk) 2. Josh Rouse - Nashville (hans bästa hittills) 3. Audioslave - Out of exile (mycket bra, och bra ljud faktiskt!) 4. Magic Numbers - Magic Numbers (årets platta?) 5. Ulf Lundell - Högtryck (en av hans hans bästa på senare år) |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 19:26:20
|
Brad Paisley - Mud On The Tires (grymt skön country) Jerry Douglas - Lookout For Hope (bara för att jag gillar JD starkt) Beatles - Abbey Road (klassiker) Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (som honung för örat) Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia (teknik, explosivitet, maffig produktion och underbara kadenser (ackordsföljder)) |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2005/10/07 : 08:29:11
|
John Coltrane - My favourite things Chick Corea & Return To Forever - Light as a feather Weather Report - Mysterious traveller Lena Willemark - Windogur Kraftwerk - ManMachine eller TransEuropeExpress - på vinyl, CD:na låter förskräckligt
Martin |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/10/07 : 09:43:06
|
Mullbengt skrev: Brad Paisley - Mud On The Tires (grymt skön country)
Specielt duetten med Alison Krauss! |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/10/07 : 15:10:00
|
Densen Demagic Densen Demagic Densen Demagic Densen Demagic Densen Demagic
Musik? Vem har tid med sånt när man måste tweaka och putsa kontakter och flytta koner?
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/10/07 : 15:13:53
|
Kul att någon mer än jag uppskattar Jethro Tulls "A Passion Play". Ingen skiva har väl blivit mer sågad än den när den kom. Jethro Tull gick från att vara kritikernas gunstlingar till kritikernas hatobjekt nr 1 på 3 sekunder. Och aldrig har så många kritiker haft så fel samtidigt. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/10/07 : 16:06:31
|
pdmlmember-> Whiskey Lullaby, ja. Den är vacker. Gissa vem som lirar dobro på den? |
|
|
marran
Member
540 Posts |
Posted - 2005/10/08 : 14:03:24
|
intressant topic!
Mitt bidrag skulle väl vara något liknande:
Dire Straits - Brothers in arms är faktiskt förvånad över att ingen har nämnt den!
Led Zeppelin - IV
Pink Floyd - DSOTM
Metallica - Master of Puppets
Slayer - South of Heaven
som bubblare skulle jag nog ha Pantera - Vulgar display of power
det är ju hemskt svårt att bara välja 5, även Made in Japan borde ju gå rakt in på en sån här lista tycker man, men denne gången prioriterade jag bort den!
|
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
RotelPower
Member
525 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 19:59:22
|
Metallica - Ride The Lightning Nirvana - Unpluuged In New York Thomas Rusiak - Magic Villa Massive Attack - Mezzanine Insane Clown Posse - The Great Milenko
|
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
|
|
PB
Member
127 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 20:42:06
|
Pink Floyd - Delicate Sound Of Thunder Dire Straits - Sultans Of Swing U2 - Best Of 1980-1990 Bruce Springsteen - Born In The USA Chris Jones - Roadhouses & Automobiles |
Primare 30.1 --> Scan-Speak |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 21:00:56
|
Så här skrev jag den 27:e maj quote: Utan rangordning: - Pink Floyd - The dark side of the moon - Pink Floyd - The Wall - Keith Jarreth - The Köln Concert - Kirovorkestern(?) under Valery Gergives ledning - Stravinskijs Våroffer (Någon annan bra inspelning kan också gå bra) - Den först utgivna inspelningen av Ramirez Miss Criola (kommer inte ihåg vilka som framför den på den skivan)
Sedan dess har det runnit lite vatten under broarna och jag justerar listan litet - fortfarande utan rangordning:
- Roland Pöntinen, Kroumata, Lena Nordin m fl - Kammarversion av Carmina Burana (Ny) - Pink Floyd - The dark side of the moon - Pink Floyd - The Wall - Keith Jarreth - The Köln Concert - Kirovorkestern under Valery Gergives ledning - Stravinskijs Våroffer
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/11/26 : 08:19:47
|
1. Metallica - Svarta albumet 2. Nickelback - The state 3. Kings of convinience - Riot on an empty street 4. Dream theater - Train of thought 5. Björk - Post |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Balder
Member
171 Posts |
Posted - 2005/11/26 : 20:05:32
|
En nästan omöjlig uppgift att begränsa sig till 5, men OK min lista:
Eloy - Time to turn
Pink Floyd - The Wall
Blue Öyster Cult - Agents of fortune
Led Zeppelin - IV
Black Sabbath - Sabotage
Mvh |
"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2005/11/26 : 21:00:54
|
Deep Purple - Made in Japan (Ett absolut måste!) Nazareth - Razamanaz (Say no more) Thin Lizzy - Live and Dangerous (Bästa liveplattan alla kategorier) Level 42 - s/t (första plattan - outstanding mixad/mastrad) The Sweet - Sweet Fanny Adams (Fy fasen va bra platta)
Fasen nu får jag gåshud |
|
|
Topic |
|