HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ljudskillnad på cd-spelare för.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 19

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/12 :  17:55:45  Show Profile Send Blue a Private Message
FBK (om PeterL): "Du vet att du "idiotförklarar" en hel del Hifiintresserade med denna kommentar va....."

Precis. Och som jag upplever det är det ju inte LTS-filosofin i sig som många av oss andra stör oss mest på. Utan just detta alltid lika tröttsamma "vi har rätt, ni har fel". En sådan inställning leder nog ytterst sällan några diskussioner framåt.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2005/06/12 :  22:45:16  Show Profile Send PeterL a Private Message
quote:
Precis. Och som jag upplever det är det ju inte LTS-filosofin i sig som många av oss andra stör oss mest på. Utan just detta alltid lika tröttsamma "vi har rätt, ni har fel". En sådan inställning leder nog ytterst sällan några diskussioner framåt.

Men Blue varför skriver du inte det då istället för att hacka på det du kallar LTS-filosofin och annat nonsens om LTS?
Jag tror ni har fel och ni tror att jag har fel, det är väl helt ok?Varför har du så dåligt självförtroende Blue?

PeterL
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/06/12 :  23:36:48  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
highend förknippar iaf jag med hifi dvs signalen ska vara oförändrad genom anläggningen

Hoppla, hoppla.
Det tycker jag låter konstigt eftersom ljudet redan (enligt mitt
synsätt)
är färgat redan på skivan. Det blev det i studion i samma sekund som det lämnade instrumentet och fortsatte in inspelningsapparaturen.Jag är övertygad om att det inte låter likadant på skivan som det gjorde i studion.........
Men min åsikt är ju klart inte någon lag utan bara min åsikt

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/06/13 :  00:04:54  Show Profile Send Blue a Private Message
Snoddas: En åsikt som även jag delar!

PeterL: "Men Blue varför skriver du inte det då istället för att hacka på det du kallar LTS-filosofin och annat nonsens om LTS? Jag tror ni har fel och ni tror att jag har fel, det är väl helt ok?Varför har du så dåligt självförtroende Blue?"

Hoppla hoppla! Du TROR att vi har fel? Men du VET det helt plötsligt inte? Äntligen anar jag lite av den öppenhet som man tyvärr alltför sällan ser från ert håll.

Dåligt självförtroende? Om du tror att man har dåligt självförtroende för att man uttrycker sig i termer av vad man personligen tror, upplever och tycker istället för att med hull och hår svälja det som ni brukar kalla "bevis" och "vetenskap" från er organisation så visst... Men jag kallar det snarare ett öppet sinne.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/06/13 :  14:18:38  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
fbk highend förknippar iaf jag med hifi dvs signalen ska vara oförändrad genom anläggningen...så en anläggning som medvetet färgar kan ju omöjligen vara highend?
Och då kommer nästa fråga, vilka märken är då High End enligt DIG. Dvs. Uppfyller detta krav!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/13 :  15:41:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
Blue & Snoddas: Jag delar också ovanstående uppfattning.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 19 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000