Author |
Topic |
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 16:57:26
|
Hej!
Blev lite smått intresserad av TEAC efter att ha bläddrat igenom HiFi & musik ( ) på biblioteket idag. Det verkar vara fina små prylar dom tillverkar, snygga är dom också.
Har fundering på att använda TEAC cd och förstärkare tillsammans med ett par piPar som en ´lite mindre´stereo då mitt rum är hemskt litet. Kan även bli en trevlig köksradio om man blickar framåt.
Om någon här på forumet äger eller har kommit i kontakt med TEAC får ni gärna ge lite "ris och ros".
Mest intressant är nog mk300-serien med en cd för 1990:- och förstärkare för 2150:-
Eller en integrerad cd/radio/förstärkare för 3990:-
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 17:48:01
|
Inte för att jag har några egna erfarenheter, men jag kan mycket väl tänka mig att dom låter schysst med tanke på de små pengarna. Framförallt håller jag med om att dom är riktigt snygga!
Jag skulle nog satsat på lösbitarna, men frågan är om ens dom kan driva ett par pip på ett hyggligt sätt? Kanske skulle sitta fint med ett par burkar med lite högre känslighet? (Å andra sidan vet jag att det finns någon här som matar sina pip med en liten liknande Denon och tycker det funkar bra).
Sedan ska man väl heller inte glömma att H&M har en förmåga att höja upp en del budgetprylar till skyarna lite väl mycket, så att man som läsare nästan glömmer att det trots allt inte är hiend-prylar det handlar om.
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 18:00:13
|
Jo, HiFi och musiks tester ska man ta med en näve salt.
Jag är också en smula osäker hur de klarar sig effektmässigt. Men om jag inte missminner mig har IÖ rekomenderat en liten denon "cd-receiver" (likande dessa TEAC) om man inte vill lägga ut allt för stora pengar.
Det är synd att man ska bo så illa jäkla illa till, buskul att kika på stereo-pryttlar ju. |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 18:14:40
|
H&M är lite av hifibranschens "Hänt i Veckan". Men ibland finns det ju lite kul att läsa om, bara man inte tar det på blodigt allvar. Köpte själv senaste nummret och det intressantaste var väl högtalartesten (B&W, Revel och Canton). Men tycker inte ni att det går fasligt fort att läsa denna tidning? Inte speciellt mycket matnyttigt i den (tycker jag). |
|
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 18:26:13
|
Jag läser inte HiFi & musik för att se vad för hifiprylar jag ska köpa, inte som tidningen är upplagd idag iallafall.
Men dom fick mig att öppna ögonen för något enkelt, elegant och smidigt istället för något ´vräkigt´ som jag ändå inte har plats eller möjlighet att nyttja till fullo. Det är anledningen till att jag överväger att se vilka små alternativ som finns. |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 20:48:38
|
TEAC ÄR bra ...... bara svåra att få tag i! Vi (ÅF) köper dessa direkt ifrån London och tyvärr så har väl inte "Sverige" någon hög prioritet. Har beställt ovansående apparater från TEAC i November/december 2004 ..... LÅNG leveranstid. |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
JoelH
Member
159 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 23:55:58
|
Föredrar de separata delarna framför de integrerade. Mer effekt, bättre CD-spelare. Upplever att de spelar rent (för sin prisklass), det gillar jag. Hade inte tvekat om det här hade varit vad jag var ute efter. |
|
|
Ranefjord
Member
422 Posts |
Posted - 2005/05/17 : 00:00:10
|
Kan intyga det Wolfgang säger, MEN... Jag har hört rykte om att det numera finns ett Svenskt lager. Men det ska man ta med en nypa salt.
Jag har lyssnat en del på Teacs serier. Snyggt, samt låter rätt friskt o attackvilligt. :) Funkar bra med tex Carlsson. 8-P |
Snoogens |
Edited by - Ranefjord on 2005/05/17 00:01:26 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/05/17 : 00:04:25
|
Ranefjord > Tyvärr det finns inget svenskt lager, som ÅF får jag beställa i London och får utleveransen via Köpenhamn!!!! |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Ranefjord
Member
422 Posts |
Posted - 2005/05/17 : 00:17:03
|
Jo, jag vet, det är samma i Kristianstad. :) Men jag hörde rykte som sagt =) |
Snoogens |
|
|