HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vienna Acoustic Schönberg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/05/16 :  12:00:16  Show Profile Send bjarne a Private Message
I den ständiga jakten på något mer waf:igt, eftersom alla inte har insett skönheten i en trälåda, undrar jag nu om det finns någon forumsmedlem som har lyssnat till dessa "kompromisser" och kan kommentera. Jag välkomnar även nedvärderande kommentarer om mig som person som överhuvudtaget reflekterar över utseende, eller förlöjligande åsikter om högatalare i aluminium.

Jag tror de recenseras i nuvarande nummer av Lyd og Bilde, men den har jag inte tillgång till. Det finns några, i vanlig ordning, hyllande reviews att finna på nätet, där det talas om att design och välljud äntligen förenats. De visades på arkenmässan, men då hade jag inget öga öppet.

Gjorda för att hängas på vägg, ca 11cm djupa, specade till 44Hz - tillåt mig tvivla - sub lär vara nödvändigt. Tror att de ligger på "billiga" ca 20 000:-, men har inte sett att de säljs i Sverige.

http://www.theperfectvision.com/newsletter/tpv49/vienna_acoustics_schonberg.html

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/05/16 :  13:05:25  Show Profile Send vole a Private Message
Har endast lyssnat på Berg bakhögtalare.. Det var en trevlig lite rackare !!

Man kan väll även säga att dessa högtalare är förträffliga rent estetiskt, men även ljudegenskapen är trevlig..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2005/05/16 :  21:45:22  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Hur någon utseendemässigt kan föredra de där skapelserna framför vanliga "trälådehögtalare" är för mig en gåta.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/05/16 :  23:22:12  Show Profile Send bjarne a Private Message
Tro mig: En placering av någonting 11 cm djupt direkt på väggen är att betrakta som något mycket positivt.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2005/05/17 :  09:04:27  Show Profile Send lindome a Private Message
Positivt...... För vem då?

Stå på dig bjarne när det gäller högtalarplanerna
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000