HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Återförsäljare för Pro-ject?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:32:26  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Någon som vet om det finns fler i Sverige som säljer Pro-ject skivspelare än Ljudmakarn? Letar efter Pro-ject Debut III. Ljudmakarn har bara den gamla II:an till försäljning.

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:51:18  Show Profile Send ztenlund a Private Message
www.vinylbutiken.com säljer Pro-Ject om jag inte minns fel...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2005/05/15 :  11:40:19  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Tack för tipset!
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2005/05/15 :  12:57:20  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Hemsidan är inte uppdaterad, vi har 3:an!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/15 :  13:18:03  Show Profile Send Blue a Private Message
"Någon som vet om det finns fler i Sverige som säljer Pro-ject skivspelare än Ljudmakarn?"

Finns det någon hifibutik i Sverige som INTE säljer Pro-ject?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2005/05/15 :  13:25:17  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Meridian >>>

ok då vet jag
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2005/05/15 :  15:10:23  Show Profile Send binmarv a Private Message
Köpte en Pro-Ject pick up på Ågrens hifi i Göteborg. Undrar om de inte har skivspelare oxå eller kan beställa hem. De är mycket trevliga och kunniga.

/Martin

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2005/05/15 :  15:46:05  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message
Lefflers hifi i Norkköping och Linköping har Pro-ject... Jag köpte min III'a i Norrköping. På hemsidan står det debut II, men det är III'an. Lite dåligt med uppdatering eller nåt.

http://www.lefflershifi.se/

Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2005/05/15 :  18:49:03  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Tack för alla tips!
Alla återförsäljare har ju dessutom samma pris, på 2 kronor när , så var man nu beställer är ju bara en smakfråga.
Go to Top of Page

Brecker
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/05/17 :  11:38:42  Show Profile Send Brecker a Private Message
Jo-Jo! Det är som jag misstänkt! Bensinbolag eller asfalt. Är det någon som
inte undrar

Bättre ett par hela 300B-rör idag
än ett par hel-rör igår!
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/05/17 :  13:41:49  Show Profile Send Loopen a Private Message
Kolla med Martin på HiFi Punkten i Skövde. Brukar vara bra pris och bra service.


Opps smygreklam...
Go to Top of Page

Brecker
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/05/18 :  08:48:38  Show Profile Send Brecker a Private Message
Nog trodde jag att min anspelning skulle dra igång några kommentarer om prissättningarna i alla fall.

Bättre ett par hela 300B-rör idag
än ett par hel-rör igår!
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/05/18 :  10:36:59  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Hakar på lite angående Pro-ject om det går bra...??....funderar på att tjacka en debut mk-III, men har lite tajt budget, och eftersom jag INTE har RIAA-steg på min stärkare undrar jag vilket alternativ av dessa som anses vara bäst

- Använda min gamla Nad 3020B som RIAA (billigast)

- Köpa en Pro-ject med inbyggd RIAA (kostar 550:- extra)

- Köpa en NAD PP-2 RIAA (kostar 798:-)

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/18 :  10:44:24  Show Profile Send Blue a Private Message
Thomas Ö: Menar du alltdå då att du kör med en annan stärkare egentligen och skulle köra din gamla NAD (cool pryl för övrigt!) endast som en "genomkoppling" vid skivspelarlyssning?

Hmm... det KAN du ju göra, men det kanske känns lite onödigt att ha en så stor burk framme bara för det ändamålet? Kanske inte blir så estetiskt?

Jag skulle nog köpa ett separat phonosteg, om du kan stretcha budgeten till Pro-Ject Phonobox SE (2000 spänn), eller kanske en beggad Musical Fidelity LPS, så får du lite bättre ljud och större frihet i framtiden om du vill uppgradera pickup eller så.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/05/18 :  10:58:06  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Jepp...så rullar det idag med min gamla (sunkiga) Yamaha vinylsvarv (med hyfsad pick-up, Goldring 1040) och kör pre-amp out på NAD:en till line-in på riktiga stärkarn....funkar gör det, men har svårt att säga hur bra det är egentligen...

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/18 :  11:47:08  Show Profile Send Blue a Private Message
Eller... eftersom jag nu ser att du verkar vara inne på Kina-temat så kanske du kan skicka hit något phonosteg billigt rån öst... I sådana fall har jag dock ingen aning om vilken modell man ska satsa på.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000