Author |
Topic |
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 03:39:18
|
om det inte varit på tal här inne så kanske det kan vara bra o ha en sådan här tråd.. där ni mer än gärna kan få lämna lite tips o trix av man kan hitta på för att så mkt som möjligt göra ett lyssnings rum fyllt med betong väggar till ett behagligt lyssnings rum.. många som bor i lägenhet lär juh få tampas med väggar av dessa slag.. inkl mig själv.
har ganska nyligen flyttat in i en ny lya o jag fick 3 av 4 väggar av betong i lyssningsrummet.. inte så kul. har gjort en del för o få det så behagligt som möjligt.. men det finns säkerligen en hel del saker o göra som jag inte tänkt på..
slänga upp rya mattor på väggrna?! kan det vara nått kanske? *ler*
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 04:27:10
|
Ryamattor, nej kraftigare mattor änså krävs nog som persiska eller ännu hellre Indo Gabbeh som är riktigt tjocka, exempel: http://www.matt-landet.se/index2_html
Betongär inte skoj, mycket möbler hjälper dock som soffor och fåtöljer, kanske någon bokhylla efter en vägg med böcker i osv., om man nu inte vill köpa rena akustikmateriel. |
Bravo |
Edited by - Bravo on 2005/05/12 04:29:10 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 08:03:09
|
Basen är nog det stora problemet och ett antal tubetraps är nog vad som behövs är jag rädd. |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
|
krellmaster
Member
886 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 08:54:35
|
Bor själv i betonghus men har sån tur att det är 10m till ena sidoväggen och den andra är ett stort fönster med balkong utanför, jag har högtalarna på långväggen, vilket innebär att sidoväggarna akustiskt sett knappast existerar. Sen har vi mycket mattor och ganska övermöblertat med fåtöljer, soffa, mycket mattor, tavlor mm och det funkar alldeles utmärkt utan extraordinära åtgärder:-) |
nyfiken skeptiker |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 09:50:51
|
kingx
Sök så hittar du massor med trådar som tar upp ditt ämne och får därmed massor av konkreta tips.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 10:24:31
|
quote: konkreta tips.
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2005/05/12 10:25:54 |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 11:55:28
|
hehe.. så rya mattor var itne bra nog nej ;)
Micke Y: jo det e klart man kan göra. man kan också vända sig hit till proffsens hemvuist *hehe* ljudet är dock mkt behagligt hemma här numera..enda man kan uppleva är vid vissa hz lägen då basen blir som en rundgång (om man lirar på lite högre volym då)
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
|
Topic |
|