HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brukar det vara problem med Camebridge CD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/22 :  15:52:02  Show Profile Send Joav a Private Message
Hej! jag har en ny (2 månader) Camebridge cd D500SE som har svårt att läsa skivor.
Ni som äger en sådan cd brukar den vara kinkig med att skivorna ska vara extremt repfria eller är det bara för mig att bära tillbaka den till butiken och få en ny???

Tacksam för svar
/Joav

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com

stratocaster
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/04/22 :  16:29:34  Show Profile Send stratocaster a Private Message
Hej!

Jag köpte själv en Cambridge Azur 640C för några månader sen och den har fungerat felfritt. Läser varenda skiva jag äger & låter finfint tycker jag.

Innan jag köpte den så snokade jag såklart runt på nätet och läste recensioner osv. Tydligen så är inte kvalitetskontrollen den bästa men trots det så bedöms ju märket som prisvärt (eller det var uppfattningen jag fick i alla fall). Jag var beredd på att få en defekt spelare, men har man garanti så kvittar ju det.

Gå och byt!

Ådi

För en optimist är glaset halvfullt. För en pessimist är glaset halvtomt. För en tekniker är glaset dubbelt så stort som det hade behövt vara.
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/04/22 :  18:19:52  Show Profile Send JonasY a Private Message
Min äldre CD6 äter alla skivor, tom brända - det trodde inte jag att den skulle göra.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/22 :  18:44:28  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Min gamla transport tar allt jag matar den med utan problem. Discmagic, dessutom moddad. Byt den direkt. Azur serien är nyare, kanske bättre?

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Joav
Member

233 Posts

Posted - 2005/04/22 :  19:19:24  Show Profile Send Joav a Private Message
Tack för alla svar!
Det var som jag trode, då åker den tillbaka till affären...

Jag lär mig av att ställa dumma frågor
Gör din Streo glad spela "Riltons vänner" www.riltonsvanner.com
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/04/22 :  19:57:15  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
min D300 svalde nästan allt man stoppade i den, brända skivor var inga bekymmer alls, ostmackor klarade den dock inte utan att tugga... 8-)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/04/28 :  23:49:35  Show Profile Send AKA a Private Message
Min Camebridge D500SE har alltid fungerat kanonbra. Är av årsmodel 2000.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/04/28 :  23:57:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Min D500SE kan vara kinkig med (för snabbt) brända skivor ibland.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

nelsson
Member

174 Posts

Posted - 2005/04/29 :  06:50:09  Show Profile Send nelsson a Private Message
Jag har varit med om flera D500 se och 300 se som varit kinkiga, speciellt med svarta brända skivor men det finns även ex. som sväljer det mesta.

Hifi, kaffe & arkitektur
nelssons stereo
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/29 :  08:09:21  Show Profile Send molsson a Private Message
min DVD300 har blivit sämre med åren. Antaligen är det dags för service.

No hay banda!!
Go to Top of Page

oscar-ja
Member

77 Posts

Posted - 2005/05/11 :  23:37:43  Show Profile  Visit oscar-ja's Homepage Send oscar-ja a Private Message
Lasern på min D500se blev dålig mindre än ett år efter att jag köpt den. Den hade problem att läsa skivor, men då kvittade det om det var brända eller inte. De bytte lasern. Annars har den fungerat utmärkt med brända skivor.
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/05/12 :  12:28:46  Show Profile Send långhåret a Private Message
Min D500 S.E är typ 3 månader gammal, sparsamt använd men funkar problemfritt. Skivmatningen går otroligt snabbt och känns gediget. Sväljer brända såväl som kopieringsskyddade. Får väl se om den börjar krångla snart då hehe...

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000