HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Xindak Dac 3 hur bra är den?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/11 :  23:37:04  Show Profile Send Snoop a Private Message
Tjo!!

Tänkte höra med er som testat xindaks dac 3 hur ni upplever den och vilka "kända" spelare den spöar.

har en Panasonic s97 dvd på ingång, men är rädd att cd ljudet kommer att bli lidande, och då är frågan ska man köpa separat cd spelare för typ 4-5000 eller köpa en xindak dac 3 för ca 2000kr.



[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2005/05/12 :  00:39:37  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Inför de valmöjligheter du presenterar, dvs CD för 4-5 kkr eller Xindak DAC-3 så är valet självklart, Xindaken är det bästa alternativet. Du behöver dock en bra digitalkabel till den och det kostar ytterligare ca 1000-1200 kr. Xindak DACen går dessutom rätt lätt att tweaka så den höjer sig ytterligare lite prestandamässigt. Jag gjorde en bildtråd av detta på DIY sidorna för kanske ett år sedan. Sök i arkivet.


Vänligen


StefanB

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/05/12 :  01:17:57  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Här är den:

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=30333&SearchTerms=xindak



läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/12 :  06:59:03  Show Profile Send Snoop a Private Message
Hur kopplas denna in? Kopplas den till cd/dvd spelare eller in på t.ex förstärkare/receiver?

Någon som testat mot den super snygga original 2008.

I dagsläget har jag marcuscables digital cable, och den får väll anses som bra eller?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/05/12 :  08:04:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Oj, oj, oj Stefan nu går du rätt emot reglerna.

Mycket försäljning i de två nedanstående inläggen...

quote:
Inför de valmöjligheter du presenterar, dvs CD för 4-5 kkr eller Xindak DAC-3 så är valet självklart, Xindaken är det bästa alternativet. Du behöver dock en bra digitalkabel till den och det kostar ytterligare ca 1000-1200 kr. Xindak DACen går dessutom rätt lätt att tweaka så den höjer sig ytterligare lite prestandamässigt. Jag gjorde en bildtråd av detta på DIY sidorna för kanske ett år sedan. Sök i arkivet.


Vänligen


StefanB


och denna:

quote:
Här är den:

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=30333&SearchTerms=xindak








Våra regler säger

quote:
§ 1.5 Försäljning, reklam och systematisk marknadsföring.
Enträget propagerande för en viss produkt oavsett om man är knuten till ett företag eller inte blir i längden väldigt tråkigt och tjatigt. På HiFiForum.nu sker reklam enbart via banners. Vihar det på det viset för att forumet skall vara lättläst och inte bli översållat med reklam. Det
är ju trots allt diskussionerna som skall stå i fokus. Administrationen av reklamen sköts av Admin.Reklam på andra ställen än de av Admin rekommenderade skulle göra forumet svårläst ochär därför inte tillåtet. Som exempel kan nämnas att reklam inte hör hemma i en medlem's avatar (/signatur).


quote:
§ 2.4.2 Sälja
Hifi-företag skall inte "till varje pris sälja i varje tråd".




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/05/12 :  17:14:50  Show Profile
Pac: Det är väl okej så länge personen frågar efter produkten.. eller?! En annan sak om man frågar efter en dac, sen går in med just sin produkt.
Har inte hört DAC-3 själv, men bara hört gott om den. Tyvär var det någon på prisjakt som fått en defekt, men det vore ju konstigt om något inte fungerade när det kommer container efter container med prylar
Funderar på en själv framöver här... vi får se.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/12 :  17:32:33  Show Profile Send Haakan a Private Message
man kan ju alltid pma så bryter man inga regler?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/05/12 :  18:15:45  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag säljer inte XINDAK DAC-03 och jag och PAC har rett upp detta missförstånd.

Däremot har jag ÄGT en DAC-03 som privatperson, innan Akkelis Audio fanns. Denna tweakades och såldes sedemera. Inget regelbrott i detta

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/05/12 :  19:46:23  Show Profile Send Haakan a Private Message
hihi

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

ers
Member

194 Posts

Posted - 2005/05/12 :  20:56:16  Show Profile Send ers a Private Message
Snoop -> Kopplas mellan cd/dvd och försteg/förstärkare

Mvh Anders
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/05/12 :  22:17:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det blev fel denna gången.
Jag känner dock lite allmännt att vi har mycket "sälj" när medlemmar frågar efter erfarenheter från andra medlemmar. Det är därför vi har reglerna jag quotade ovan.

Snoop, ursäkta OT'n och att jag temporärt förstörde din tråd. Jag hoppas att du får många bra råd efter detta.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

spettan
Starting Member

1 Posts

Posted - 2005/05/13 :  10:46:48  Show Profile Send spettan a Private Message
Har sen några månader tillbaka införskaffat en dac3 som jag kör tillsammans med min primare v20. Skillnaden mot primaren är framförallt en betydligt bättre dynamik över hela registret. Dessutom har upplösningen förbättrats avsevärt och det övre registret är mycket bättre. Om man skall säga något negativt om den så är det att den kan låta aningens vasst uppåt. Är dock enligt min mening en fruktansvärt prisvärd maskin eftersom primaren i sig är en ganska bra musikspelare.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000