Author |
Topic |
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2005/05/11 : 17:35:14
|
Tänkte höra om någon såg dem live när det begav sig.Var själv ungdom på den tid de huserade men lyckades inte få se dem live...tyvärr.Var mest Blue for two och Leather Nun för min del.Så om någon sett dem live och kommer ihåg hur det var gör gärna en lite recention... m.v.h Johan |
http://balrog.true.ws/ hemsidan !! |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/05/11 : 18:16:26
|
Har du sett Blue for Two live? Dom gillade jag starkt. Synd att gruppen verkar ha somnat in och Wadling bara levererar skivor till kaffet. Denna tråd skulle ha hamnat under musik. |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2005/05/11 : 20:32:52
|
Ja Blue for two har jag nog sett närmare ett 10-tal ggr.....bästa konserten med dem var nog på den legendariska rockklubben Erolls i Göteborg.Kan tänka mig att det var runt 85-86 nån gång.Det var fullt med folk och jag och min kompis stod längst fram,scenen var bara till knähöjd så vi fick hoppa upp och sätta oss brevid Freddie Wadling resten av konserten....inget som han brydde sig om...men vi tyckte det var jätte coolt:-) Så mycket skivor till kaffet var det nog inte vid tiden....mer horror och okultism skulle jag kunna tänka mig |
Edited by - balrog on 2005/05/11 20:43:29 |
|
|
zekewolf
Member
97 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 15:24:50
|
Halloj! Jorå, jag har sett Union Carbide Production några gånger. Senast var reunionspelningen på Hultsfredsfestivalen för två år sedan. De var lite ringrostiga men låtarna är fortfarande kanon. Annars är väl största minnet av dem en spelning i Köping 1988. Volymen var minst sagt stark och några av högtalarmembranen förvandlades till konfetti under spelningen. Jag var med och arrangerade i föreningen Stadskultstudion, och det var blandade känslor efter en superbra konsert men, som sagt, med trasiga högtalare som bitter eftersmak! Blue For Two var ett av de första banden som spelade på Stadskultstudions klubb Smedjan i Köping 1989. De spelade då tillsammans med Fläskkvartetten. Mycket bra!! /Zeke (Fortfarande aktiv som ljudtekniker på Smedjan) |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 18:53:34
|
quote: Volymen var minst sagt stark och några av högtalarmembranen förvandlades till konfetti under spelningen.
Var Ebbot i högform?? |
|
|
zekewolf
Member
97 Posts |
Posted - 2005/05/12 : 22:18:22
|
Jorå! Han var ju betydligt smalare på den tiden också, så han kunde hålla igång länge. Han for runt som ett torrt skin i hela lokalen, och de flesta som var där såg ut som förvirrade fågelholkar. Både med tanke på ljudvolymen och av röjet! Deras tekniker hade petat samtliga reglar i botten på vårt lilla mixerbord. Så alla ledstaplar, både på mixerbordet och på slutstegen, lyste rött! Men jag kommer ihåg att bandet i övrigt var väldigt trevliga och nästan lite blyga. Jag pratade med Ebbot vid en senare spelning på Smedjan, med TSOOL, det måste ha varit 2001, och han mindes spelningen med UCP 1988 mycket väl! / Zeke |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 21:48:25
|
Mitt enda bestående minne av den konsert med UCP jag sett är att volymen var extremt hög.
Blue for Two har jag också sett/hört några gånger varav en av konserterna definitivt ligger på min tio-i-topp-lista. |
|
|
stice
Member
152 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 16:01:59
|
Jag har sett UCP på Skylten i Linköping nån gång runt -90. Möjligen lite tidigare. Dock var promillehalten på en sån nivå att det starkaste minnet var att det var hejdlöst hålligång och bra drag. Tyvärr kan jag inte ge några mer ingående detaljer om konserten.
|
mvh Stice... |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 18:31:49
|
Jag såg nog UCP minst fem gånger, bland annat på Roskilde -91 och på Götaplatsen valborg -91 eller -92. De var väldigt bra de flesta gånger. Jag såg också återförening på Hultsfred för två år sedan, som för övrigt var riktigt dålig.
Jag såg Blue for Two ett par gånger med, men de var aldrig min grej riktigt. Henryk känner jag mest för att jag spelat in ett par skivor i hans studio i Göteborg. Han var tekniker. |
Never trust someone who claims to be God. |
Edited by - filikoster on 2005/05/19 18:35:16 |
|
|
|
Topic |
|