HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Bytes
 NAD 218THX mot tex dubbla monoblock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/05/09 :  19:33:57  Show Profile Send Calle G a Private Message
Hallå,

Jag tänker kanske byta mitt fånigt kraftfulla NAD 218THX mot dubbla monoblock istället. Förslag mottages - jag har inte tänkt lägga särskilt mycket kontanter emellan dock.

NADen är en outtömlig kraftkälla, 2x200 Wpc i 8 ohm ner till 2x660 Wpc i 2 ohm, räcker inte det kan man alltid brygga den till monosteg och plocka ut 700W i 8 ohm. Upp till 10W jobbar den i ren klass A. Soft clipping möjlighet för att skydda högtalarna, om den nu mot förmodan skulle klippa... Obalanserad och balanserad ingång. Ser ut som en stridsvagn och väger mer än 20kg - det är en riktig best. Den betingar väl ca 6000kr begagnad.

http://www.stereophile.com/amplificationreviews/899nad/index.html

Vad vill jag då ha istället? Fullt så mycket effekt är inte nödvändigt, men minst 100Wpc är bra - jag vill inte råka ut för andnöd. Jag har bara obalanserade utgångar från mitt Musical Fidelity A3CR försteg. Gärna nånting lite smidigare... nåt från Musical Fidelity, Audio Analogue, fler? Jag är inte särskilt hemma på monoblockmarknaden så kom med nåt förslag! :)

Steget driver ett par Revel M20.

(Och nej - jag säljer det inte utan att ha nåt att ersätta det med först)

/Calle

Edited by - Calle G on 2006/02/23 20:28:24

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2005/11/28 :  20:47:39  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Du har pm.
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/11/28 :  23:52:38  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag har ett kanske lite märkligt krav på monoblocken också, de får inte vara för höga :) Max typ 17cm.
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/12/02 :  22:35:22  Show Profile Send Calle G a Private Message
Ingen som har för lite effekt i sina monoblock och vill ha ett kärnkraftverk istället? :) Jämnt byte med ett Musical Fidelity X-AS100?

Edited by - Calle G on 2006/02/20 16:40:19
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000