HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rekomendera en CD-spelare till mig !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/09 :  19:50:01  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag tycker att kommentarerna från de som tycker du ska testa en moddad Denver är lite tama. jag hade en Cdfix förut och sitter idag mer nöjd med en Denver 228. Till historien hör visserligen ett simultant förstärkarbyte. Men då ska du veta att jag spelar med en integrerad Accuphase som ny kostade c:a 55000-60000kr! och Totemhögtalare. Det är faktiskt ganska fina grejjer och min Denver spelar helt underbart i min anläggning.

Men Mayro spelar i en vansinnig anläggning. Med förstärkeri för över 100000kr och högtalare som idag skulle kostat en kvarts miljon och en DENVER som källa och det låter överdjävligt bra. Testa modda din Pioneer, lyssna inte på Matte76 (han har aldrig hört Denvern eller någon moddad Denver, no offence matte men så är det ju eller hur!?) och tjacka en Denver (jag vet inget om 802 eller 512 men 816 har jag hört. Den är lite mer instängsd och luddig är 228:an jag har (åtminstone i småmoddat skick, alltså bort med strömbrytaren, dit med dämpning av komponenter). Men det finns mycket mer att göra och om du inte är jätteduktig själv finns det säkert någon som kan hjälpa dig mot en mindre ersättning.

Det ljud jag har nu spelar alltså bra mycket bättre än fixarna och det är ingen liten skillnad vi talar om. Om nu källan är så viktig som den sägs vara innebär det att min källa är BRA!

Mvh Jesper

PS. Jag kunde faktiskt inte hålla mig längre och Leif B:s inlägg måste få lite stöd här så kom igen nu muse säg vad du tycker du som har Wolfgangs projekt i din rigg!!!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/09 :  20:00:02  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
lyssna inte på Matte76 (han har aldrig hört Denvern eller någon moddad Denver, no offence matte men så är det ju eller hur!?


Nej så är det, har ej hört Denvern. Jag talar bara efter min erfarenhet av att bra cd-spelare hittills alltid låtit klart bättre än både sämre cd-spelare och dvd-spelare. Men visst; undantag kan ju finnas. Hade varit kul att jämföra en moddad denver med min Primare som låter kalasbra. En omoddad Denver tror jag är chanslös, en moddad kanske kan komma i närheten men det vill jag först se (höra..) innan jag tror på det.

Inte har ni väl jämfört med så många riktigt bra cd-spelare eller? Klart de kan låta bra i ett system, men det kanske låter ännu bättre med en bra cd-spelare istället? Har ni tex bytat ut Mayros Denver mot en Primare CD31 och hört ljudskillnaden?

Men visst, större under har ju skett så innan jag lyssnat låter jag det vara osagt.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/09 20:08:08
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/09 :  20:54:28  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
quote:
Inte har ni väl jämfört med så många riktigt bra cd-spelare eller? Klart de kan låta bra i ett system, men det kanske låter ännu bättre med en bra cd-spelare istället? Har ni tex bytat ut Mayros Denver mot en Primare CD31 och hört ljudskillnaden?



Jo det har vi och jag tror att de maskiner som testats ses som väldigt bra. Till exempel har ju Mayro haft Muse model 9 om jag inte minns fel. Den spelare som jag hörde i direkt jämförelse var Teac DV-50 Esoteric pris 60000kr. De lät olika varandra men och det här är ju helt sjukt alltså, i jämförelse var det (för mig) inte givit vilken jag föredrog. Vi jämförde inte sörkilt länge och ingående utan bara som hastigast. Jag är dock inte orolig för att min Denver inte skulle låta så bra att den inte ger Primaren en riktig match. Och för pengarna, kom igen, vi pratar om 1500kr. Vad kostar en Cd31?

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/09 20:54:48
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/05/09 :  20:58:54  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag tycker inte det är speciellt förvånande att det finns billiga spelare som spelar lika bra som riktigt dyra då det egentligen inte finns någon större reson till varför de är prissatta som de är (om de inte är utvecklade i väldigt små serier av små företag givetvis). De innehåller ju i stort sett samma komponenter (eller likvärdiga) allihop så någon större skillnad i material/tillverkningskostnad föreligger ju inte (givetvis är dyrare spelare ofta mer påkostade i chassi osv, men knappast något som motiverar en prisökning på 50000:-).

Däremot har denvern en nackdel, och det är att den är skitful, vilket åtminstonde jag gärna betalar några tusenlappar extra för att slippa. :D


Sandoz in the rain
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  20:58:56  Show Profile Send mayro a Private Message


nope.

Men följande har jämförts.

Licens one med ett fransk driverk o purist dominus digitalkabel..
Denvern har klart trevligare mellanreg o blås. Kombon har bättre dynamik samt driv...

Denon 2200 moddad med nätbrunn samt 2900.. Denvern vinner lätt..

Vincent cd3. Denna säljs kl 08,00 dan efter på hifimag.
Revox sälj också på liknade sätt mot en OMODDAD maskin..

Cdfixen åker ut mot en moddad 228 hos jeppe...ja innan modd till o med...

Arkam t82 (?)tror jag den heter får storspö hos vincent av min 141. Och säljs direkt...

Micromega T-drive o T-dac med cardas golden cross emellan åker ut ur min stereo. osv osv...

Forsell kombon med signal cable. samt med dominus digitalkablar spelar ut min dvd141. På i stort alla sätt...

MEN. Då har min ändå alla saker på plats. Och det är bara så att denna kombo har mer av allt.. och kostar då runt 150000 nya en gång. så skam vora annat...

Detta är det som hänt! Så inga gissningar.. Teacen i helgen provade vi så kort så där går inget att säga direkt mer än att min dvd gjorde inte bort sig... 60000kr teac....

Där har du LITE resultat matte då det gäller några jämförelser som gjorts......

Sedan har ju alla olika företräden hit o dit. Men just det härliga mellanreg i denvermaskinerna gör dom till rätt hårda konkurenter..

Alla prov har inbegripit signal cables silver res nätkabel då min spelats så du vet. Nätkabeln ärt en DEL av min sk moddning....

Jo hos CC åkte ju hans 10000kr dvd på stryk också fast det var 7 m passiv signalkabel o passivt försteg.. Detta upprepades efter han jobbade med sin dvd mer. det hjälpte inte ändå...

Så jämförelser finnes en del numera... och det finns fler. Men orkar inte ord mer om detta..

Detta är enbart en "SÅLÄNGEMASKIN" som är rätt trevlig. Och som blivit kvar rätt länge här bland annat....

Den är musikalisk och inte en imponatormaskin.. Där förlorar den direkt... Men sitter man ett tag så upptäcker man mellanreg... sen är man rökt.. Om man nu har sådan upplösning som kan återskapas..

Annars vinner nog en "imponatormaskin" lätt över en denver.......Jag skulle kalla denvern lite analog i tonen kanske....... Ja inte vet jag. Vill man prova och behöver en billig "sålängemaskin" så gör det väl inte så mycket om man tar en sån här tills man hittar sin man vill ha.......

MEN OBS.. Här är nu ingen kampang. Utan endast fakta som finns vad som hänt. rena fakta med andra ord...Och även en del här har numera fått till sina maskiner..

Så idag är jag inte ensam som ifrån start...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/09 :  20:59:50  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jo Jeppe du har nog rätt i att Denvern är prisvärd moddad, men någon synergi-effekt kan man inte få, någon som hört talas om en Denver integrerad stärkare?

Mayro: Jag tvivlar inte på era resultat.

Som sagt, den med en moddad Denver som vill jämföra med min Primare är välkommen till mig i Malmö. DET hade varit mycket roligt!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/09 21:01:53
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  21:04:26  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Däremot har denvern en nackdel, och det är att den är skitful, vilket åtminstonde jag gärna betalar några tusenlappar extra för att slippa. :D




Ja. Därför to jajaein o byggde en "stonedenver" som kommer bli toppmatad då lådan blir gjord....

Stormen skrev nåt om cm tjock ny frontplatta.. Så Denver är ju även en SKOJ moddgrej.. inte blodigt allvar

Det tycker jag däremot det är då man betalar 10000kr och uppåt o en dåre kliver in med en denver o en nätsladd o spelar bättre.. DETTA är alvarligt.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/09 :  22:35:40  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Lite OT kanske. Vilka Denvermaskiner är det man ska satsa på, orkar inte plöja igenom Denvertråden igen, det verkar finnas många modeller att välja på och någon är kanske bäst omoddad och borde därmed bli bäst moddad oxå.... kanske.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

ers
Member

194 Posts

Posted - 2005/05/09 :  22:50:22  Show Profile Send ers a Private Message
Hej igen !

Det var väldans vilken fart denna tråden nu tog =).

Jag har nu moddat min Pioneer med bitumen plattor i botten och i taket på chassit, dämpad samtliga kondingar samt dämpat transporten och jag trodde inte det var sant. Ljudet var faktiskt bra mycket klarare !!! Största skildnaden var helt klart ljudbilden samt att mellanregistret / diskanten lätt mycket trevligare. Mycket mera öppet. Virveltrumman lät mycket mera exakt nu inte alls så diffust som tidigare. Har bara testat i ca 30min men man märkte skildnaden tydligt.

Kommer lite bilder på min moddning sedan under "DIY" delen.


Är mycket förvånad över skildnaden...

PS: Om man inte gillar chassit så finns det ju alltid HTPC chassin man kan använda sig av för att få ett robustare utseende...(Tips)

// Anders

Mvh Anders

Edited by - ers on 2005/05/09 22:53:51
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:21:48  Show Profile Send mayro a Private Message


GRATTIS!!!! Nu vet du hur mycket lite smått gör även på en billig spelare som man tror inte duger....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:24:04  Show Profile Send mayro a Private Message


141 har jag. och dom flesta som fått till dom är väl 228ór....

Enda problemet med 228 är att den har lägre utgångsignal. Men detta fixar ju volymen med att man höjer lite tillbara...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/10 :  07:27:10  Show Profile Send matte76 a Private Message
En fråga: Borde man inte få ännu bättre resultat om man moddar en bra cd-spelare som tex min Primare? Omoddad är ju denna flera klasser bättre än alla Denver...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/10 :  08:00:44  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Matte: Det kan kanske stämma men det tar nog emot att klippa och klistra i en cd-spelare för över 10000kr. Lite mindre smärtsamt om det blir fel i en för 800kr.Garantin försvinner ju liksom jättefort

Retro låter fint.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/10 :  08:01:52  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jeppe72: Det har du iofs alldeles rätt i! Men en intressant tanke i alla fall.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/10 08:02:20
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  09:20:26  Show Profile Send mayro a Private Message


I USA är dvd moddning en jättegrej.. Där har man tagit en TEAC dv 50 och bara gjort nån liten skitgrej med resultat som tydligen gjort den till en riktig rysare....

Man moddar också Denonmaskiner (2900 samt numera 2910) till horribla nivåer.

Så detta att moddade dvder kan bli fruktansvärda spelare är där absolut inget som är konstigt. Det finns ju firmor som nu säljer dessa typer av spelare som har så mycket att göra så dom hinner inte med..

Detta just beroende på dom nivåer dessa spelare hamnar i...

Kanske är det just dessa nivåer vi SNUDDAR vid i underkanten med dessa Denvermaskiner? Inte vet jag. Men att "något" finns i detta är nog ofrånkommligt...

Denvermaskinerna blir INTE bäst. Men det finns något ODIGITALT över spelsättet som är så jäkla befriande..

Själv har jag lite "analogkänsla" i min spelare för att benämna det med nåt ord... Så andra spelare uppfattar man ju som basigare. Mer dynamiska osv. MEN.. Och ett stort men.. DIGITALARE mellanreg...

Så hoppas folk med mera kunskaper börjar titta mer på dessa spelare. Och dessa spelare grundar sig ju på att om man gör nåt fel är det ju inte 10000 man eldade upp. Utan 5-8 hundringar....

Vilket möjliggör att en ny kan skaffas o jobbas med. Så fick ju Muse göra då hans maskin stupade


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:11:33  Show Profile Send Blue a Private Message
Hehe... någon mer än jag som inser hur komiskt det egentligen är att nästan varenda tråd här där någon efterlyser en ny cd-spelare kommer in på moddade Denver (på samma sätt som högtalartrådar sedan lång tid tillbaka alltid hamnar i Pip-snack, och slutstegstrådar nästan alltid hamnar i 208-snack)... Drömmen om hiend till frimärkspriser fortsätter onekligen att frodas...

Jag säger som såhär: Spara ihop till en Primare D20 som både utseendemässigt och ljudmässigt matchar din övriga anläggning. Då slipper du 1) Allt meck med moddande 2) En vansinnigt ful burk och 3) Risken att det inte är lika ballt att äga den där Denvern när hajpen har lagt sig om några månader och mayro o co har hittat någon ny plastmaskin för en femhundring som man moddar och då når upp till ännu extremare hiendnivåer...


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:19:58  Show Profile Send matte76 a Private Message
Det var ord och inga visor Blue. Håller med dig angående utseende osv men nog hade det varit roligt att lyssna på en moddad Denver? Givetvis jämfört med en bra cd-spelare som tex Primare CD21 eller min CD31. Ingen med en sådan som bor i Skåne? Annars får jag ta med min spelare hem till den beryktade Mayro...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/05/10 11:20:46
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:31:59  Show Profile Send Blue a Private Message
matte 76: Jo, det vore ganska kul. Och den kan säkert låta skitbra, det finns inget orealistiskt i det som jag ser det. Däremot skulle jag nog personligen ÄNDÅ inte välja denna burk, även om den lät lika bra som en cd-spelare i 10 eller 20-kkr-klassen, tycker helt enkelt att den är för ful.

Det jag menar är lustigt är met själva hypen, att varenda tråd tvunget måste komma in på denna apparat...

Och... på Köpenhamnsmässan snackade jag med ett par pågar kända från forumet Faktiskt... och dom var minsann inte särskilt entusiastiska över Denvern efter mycket omsorgsfulla lyssningar och jämförelser. Så det är inte så att "alla" som lyssnat på den blivit frälsta.


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:41:33  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
på Köpenhamnsmässan snackade jag med ett par pågar kända från forumet Faktiskt... och dom var minsann inte särskilt entusiastiska över Denvern efter mycket omsorgsfulla lyssningar och jämförelser.


Nej dem pratade väl lyriskt om Pioneer 668 istället?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:42:14  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
quote:
Det jag menar är lustigt är met själva hypen, att varenda tråd tvunget måste komma in på denna apparat...

Om du med Hype menar att Denvern nämns ofta så kan jag hålla med dig men om du menar att den skrivs upp utan fog, vilket jag brukar se som synonymt med ordet hype så tar du helt fel. Denvern beskrivs så som den upplevs av oss som hört och hör den. Mayros inlägg är ju försiktiga och ingen påstår eller har någonsin påstått att den är den bästa cd-spelaren som finns.

Om du personligen inte är intresserad av Denvern så är det väl upp till dig. Min stilla undran är dock varför du vill dela med dig av den informationen här? Och skulle du inte själv vara intresserad av alla rekommendationer du kan få om du ber om rekommendationer?

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/05/10 11:44:00
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:47:32  Show Profile Send mayro a Private Message


quote:
mayro o co har hittat någon ny plastmaskin för en femhundring som man moddar och då når upp till ännu extremare hiendnivåer


Så kommer det ju bli om det dyker upp nåt som är lika lätt att få tag på. samt ger bättre resultat....

Själv skulle jag direkt byta ut min spelare om jag för normala pengar hittar en trevligare spelare med estetiska på plats. samt ljudmässiga. För mig är ljudet det viktiga. I andra hand prestigen samt utseendet.. För övrigt så är innehållet i dessa denverspelare "skrämmande" likt många rätt dyra spelare.......

Så självklart byts en skitspelare ut direkt om en annan typ kommer för en 500 hundring med bättre resultat...

Och tidsmässigt angående "några månader" Min har nu lirat i ca ett halvår. Och är ohotad ännu...

Sen lite kuriosa. Trådskaparen vittnar själv här om klara förbättringar av sin befintliga spelare efter småfix "ala Denvermodd"... Så blue, ditt inlägg "bedömmer" ju hans resultat såsom rena rama hypen med andra ord...som våra moddade dvdér...

Att ge rådet att köpa en billig dvd som dessa riktar sig inte till välbemedlade som KAN skaffa sig exakt det dom vill. Utan vänder sig i första hand kanske till den med tunnare plånbok som inte KAN köpa en spelare för 10000 uppåt...

Sedan att ÄVEN välbemedlade har stannat upp o spelar vidare är väl enbart skoj..

Så att den större skaran kanske studerande eller mindre bemedlade låglönearbetare osv får rådet att prova detta tycker jag inte är knepigt. utan ett friskhetsteken på ett forum.

Till o med min vän med forsellkombon blev så påverkad så han köpte sig en denvermaskin för att modda... och detta då han hört min lätt moddade...




Detta är en bild ifrån då min "plastspelare" går en rond mot en forsellkombo.. Numera är classesteget utbytt mot Krell KSA300 till basdelarna....

Så att det finns testande i hög nivå av dessa denvers är ingen tvekan runt om någon tvivlat på sanningshalten i dessa påståenden....
Min gör bra ifrån sig. Så bra att Ulf köper sig en egen Denver som skall hårdmoddas framöver för att se HUR långt det går att få dessa.
Så njut av en 141 i fint sällskap grabbar.....

rätt sjuk bild igentligen om jag får säga det själv.. Va fasiken gör en DENVER där....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  11:54:38  Show Profile Send mayro a Private Message


sedan tror jag ärligt att en del som provat dessa INTE provat i dom här nivåerna kanske heller som ovan här...dessa som ofta utalar sig på en del ställen har provat där man inte knappt kan byta en nätsladd ens...Inte alltid. Men ofta... tyvärr...Dom hör heller ofta ingen skillnad på säkringar eller kablar. Vanlig elsaldd är högsta nivåer osv....

INTE alltid men ofta ändå..

Mina provanden sker oftast i högsta nivå möjlig för mig... Inte med en liten stereo hemmavid enbart. Utan bärande till ställen där man kan direkt skilja ut agnarna ifrån vetet.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/10 :  12:00:38  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kan vi inte ordna en träff där en moddad Denver ställs mot ett par bra cd-spelare? Min Primare ligger redan i startgroparna...vi kan vara hemma hos mig eller hos Mayro eller kanske hos Blue??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/10 :  12:08:43  Show Profile Send mayro a Private Message
kom hit.. Inga problem. Jag VILL ju hitta en trevligare spelare.. så för mig absolut ok....vi köre ju en Teac för 60000kr här för en vecka sedan... Den skulle varit skoj att fått trixa med lite i en vecka... tror den skulle lirar kanonfint...

Wolfgang!! Kolla upp vad dom moddar din spelare med!! Det är ju smågrejor bara har jag hört som tydligen gör den till en riktig värsting..

En markering. Topicägaren frågar om råd i låga prisklasser. DÄRFÖR skriver jag över huvud taget här.. Oftast då det är dyrare grejor som skrivs om så skriver jag inte direkt råd.. Dessutom så kan jag inget om alla dessa mellanklassspelare som diskuteras tyvärr.. Bara så man vet detta också. Tråden ber om råd för en billig spelare..
Värt att markera också.....

SEN DEN SISTA BITEN DETTA ÄR OCKSÅ LITE KUL ATT FIXA MED!!! Så se allt runt detta med LITE humor också.

Inte blodigt hifialvar grabbar.. Skratta lite åt humorn i fenomentet...

Titta på bilden ovan och inse humorn i att en dvd ifrån denver inköpt för 3,5 år sedan för 995 kr står inkopplad i en anlägg för över millen... FÖRSÖK se lite av det jag ser.. Detta är sjukt helt enkelt.. samt en kul sak med massor av skratt och humor i....

Se det inte sååå förbålt alvarligt..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/10 12:15:39
Go to Top of Page

Florian.Daniel
Starting Member

42 Posts

Posted - 2005/05/10 :  16:33:08  Show Profile Send Florian.Daniel a Private Message
Cayin CDT-17A från Kina. Burr-Brown 1792 DAC (samma som i Denons 5805 eller vad f*n hetter nu deras "top of the line") + OPA 604 op amps + rör baserad försteg integrerad (med bypass ifall du tycker inte om den).

Florian



Mitt nuvarande system: http://picasaweb.google.com/florian.otel/StereoRoom
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000