HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Det blev Kirksaeter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2005/04/08 :  18:15:19  Show Profile Send Gottis a Private Message
Jag mailade Ljudmakaren ang Kirksaeter och frågade om det gick att få dom till mässpriset (dom fanns inte listade på deras sida)och jag fick ett mycket bra priserbjudande. Så jag kunde inte hålla mig så jag beställde ett par. och skulle det bli fiasko så kunde jag ju skicka tillbaka dom.

Packade upp dem i onsdags o kopplade in dem (o håll i er nu) Det var så långt i från fiasko man kunde komma. Tidigare när man fått hem nya högtalare så har man satt i en skiva för att höra hur det låter, efter några spår så har man gått därifrån för att låta dom stå och spela in sig. Nu blev jag sittandes kvar och spelade skiva efter skiva , jisses vilket ljud Dom små rackarna fyllde hela rummed med ljud på ett sätt som mina gamla inte klarar av. Och kan bara hålla med er som sa att diskanten borde passa mig , Jag är stormförtjust i den. och vilken bas sen, jag har matat dem med det mesta och det har funkat hur bra som helst tills idag. Sparade Roger Waters radio kaos till i dag för att dom skulle få åtminsone några timmar på sig. På den skivan så tycker jag att det fattas lite i dom lägsta registren , men det är ju en liten stativare så jag är inte så särskilt ledsen/förvånad över det. och dom är mer dynamiska än mina gamla så jag är nöjd även på den biten. så får man ju tänka på att dom inte är inspelade än desutom står dom på för korta stativ 50cm.

Så jag vill verkligen tacka er för era tipps ingen nämd ingen glömd. utan er så hadde jag inte upptäckt Kirksaeter
Ni ska veta att jag är glad för mina nya högtalare ja till o med lycklig.

Jag har ett par frågor ang högtalarna. Jag kör ju en Thule kombo PR 150B o PA 150B med silk (ballat) imellan sig. Ska ta och passa på o tacka Wolfqang för den affären (silk)

1. Har ni några synpunkter på mina högtalarkablar Qed Silver Anniversary duger dom eller bör jag skaffa något annat?

2. Högtalarstaiv duger det med Nexus 60cm tro? Andra förslag?

3. Det står SE på framsidan på högtalarna. Andra generationen eller Swedish edition(stavnig) eller vad betyder det.

Det märks att man är glad det här är det längsta inlägg jag någonsin skrivit. Får väl avsluta med ett annat sitat i bakhuvudet " Alldrig har något så litet låtit så mycket"

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/08 :  18:18:22  Show Profile Send mayro a Private Message


Grattis!!!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/08 :  18:20:02  Show Profile Send matte76 a Private Message
Grattis till ett lyckat köp!! Komplettera med en bra sub (läs REL) och du får de understa frekvenserna också.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2005/04/08 :  18:25:16  Show Profile Send Gottis a Private Message
Tackar. Jag har en JM subb. Ska koppla in den senare o prova.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/08 :  18:27:19  Show Profile Send matte76 a Private Message
Gör det, blir säkert bra!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/08 :  19:39:17  Show Profile Send mayro a Private Message


det är kanonkul då man får hem något som "bara sitter som en smäck direkt" utan massa trixande o fixande. Då brukar man komma väldigt långt sedan då tweekande går igång...

Så det är kanonskoj du blev så nöjd direkt..

Är dom snygga också? kanske kan bjuda oss hifitörstande på en liten bild kanske????

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/04/08 :  19:48:29  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Grattis till ditt lyckade köp.

tyvärr så frmgick det inte vilken modell det var du fått tag i, men jag slänger upp länk till deras produktsida, för de bildtörstande.

http://www.kirksaeter.com/Cpt_Kirk/index.html

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2005/04/08 :  20:11:32  Show Profile Send overhang a Private Message
SE står för special edition, alltså en förfinad version av ursprungsversionen. I övrigt grattis till ett bra köp har hört denna högtalare en gång och var mäkta imponerad av ljudet.

/overhang (en exil gute)

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/04/08 :  20:22:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Även jag ställer mig i gratulationskön

Kul att de enkla råden både togs till vara och att resultatet blev så lyckat.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/04/08 :  20:39:39  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
PS
Trist att du inte fick besöka vå vackra huvudstad. Den har mestadels visat sig från sin allra vackraste sida under veckan.

Jo - det här med kablar. Jag föreslår att du väntar lite med dem tills du har kommit underfund med vad du vill justera i ljudet. Kanske upptäcker du att du sitter nöjd. Och kan köpa MUSIK för pengarna i stället.

När det gäller högtalarstativ har jag noll koll - så där kan jag inte ge några tips.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2005/04/08 :  21:22:35  Show Profile Send Gottis a Private Message
Ojsan det har hänt lite i tråden , gissa vad jag har gjort Dom här är det Kirksaeter Silverline 60 S.E. Eftersom som jag blev erbjuden ett så bra pris så vågade jag inte vänta.(Man är ju inte gjord av pengar).Det är ju inte säkert att man fått samma pris när man väl kommit upp. Så pengarna som jag tjänat in på det o resan har gått till ny musik, har skickat efter en hel del skivor. Det är så här jag vill att det ska låta så är mycket nöjd med dom. Men har man fått smak på något gott så vill man ju ha mer. Så nu får man väl börja spara till ett par större Kirksaeter eller något annat med samma ljudkaraktär.

Mayro.Jo jag tycker dom är snygga , Men har ingen digitalkamera så någon bild blir det tyvärr inte.

Jörgen. Jo Stockolm är vackert, har tillbringat rätt så mycket tid där.
Har bott på sjöfartshottellet när jag har varit ledig från båten.Men förr eller senare är jag där igen.

Edit var tvungen att ta bort det där med se upp , kan ju tolkas helt galet , men det är inte första eller sista gången jag tänker en sak och skriver en annan

Edited by - Gottis on 2005/04/08 21:58:10
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2005/05/11 :  16:18:21  Show Profile Send långhåret a Private Message
Gottis:

Grattis! Jag var en av dem som rekommenderade Kirksaeter! Är själv stolt ägare av S.E-modellen.

För tillfället så puttrar högtalarna med renodlat Cambridge (största Azur-förstärkaren) samt D500 S.E CD-p.
Är riktigt imponerad av ljudet trots att jag inte bytt till dom lite finare kablarna ;) (kör med supra ply 2.0 samt medföljande signalkabel hehe... orkade inte pilla bort polarens "plombar" så att man kan föra in bananerna i förstärkaren.
Stativen är i lagom höjd: dryga 60cm.

Tänkte ta och införskaffa mig Atoll-elektronik när budgeten tillåter. Det är verkligen kanon!
Självklart även en rejäl och musikalisk Sub

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000