HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Presentation ej recension.Nu med "bild"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2002/10/14 :  22:17:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tänkte bara presentera mig eller snarare min stereo då den är lite intressantare.
Från väggen skärmad nätkabel till ett störskiljetrafo därifrån skärmad nätkabel igen (ska bytas ut mot jpc hela vägen).
CD-spelare Sony CDP-XB930 (används som drivverk)digitalkabel acoustic zen mc-2 med bullet plugs till en sharp sm-sx1, högtalarkabel ecosse reference ms 4.45 till ett par oskar heil kithara som står på soundcare superspikes som står på granit skivor.
Det var det hela,tyck gärna.
Mvh.The fox, keep it simple
Här finns det en bild och recension på högtalarna.http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0701/heil.htm

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2002/10/20 14:53:20

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/10/14 :  22:51:29  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Hmm Sharp, väldigt intressant förstärkare packad med ny teknik, släkt med sm-sx100. Är du nöjd med den? Den har väl en matchande sacd-spelare också. Har du testat den också?

Passar på och hälsar dig välkommen till hififorum också
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2002/10/15 :  19:19:03  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tack så mycket !
Jag är väldigt nöjd med den, den ersatte ett par atma-sphere m-60 mk 2 mono blocks och jag har inte saknat dem.
Effekten är ganska blygsamma 50 w men känsligheten på mina kithara är 94db så det funkar bra.
sacd spelaren har jag bara lyssnat på en gång (den var bra men 35000 kr är för mycket tycker jag)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/15 :  19:43:47  Show Profile Send Timbre a Private Message


Är nästan helt säker på att det var den Sharp-modellen som fick driva ett par Sf Electa Amator II på Arkenmässan 2000.
Detta kommer aldrig att gå tänkte jag, men så fel man kan ha ibland...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000