Author |
Topic  |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 21:00:48
|
Är det någon som provat, och hört någon skillnad ? |
ombud för Intelligent Sound |
|
e96mlo
Member

504 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 21:20:58
|
Menar du att jorda korgen?
/Marcus |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 21:39:35
|
HF skrev en del om det men jag gjorde egna tester och kunde konstatera att de var lagom vilset ute... Desnackade om virvelströmmar som jordningen inte fixar. Det de mätte var kapacitiva kopplingar till korgen. Högtalare är naturligt balancerade men om någon vill testa så är jag ingen som ska ställa mig ivägen...  |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 22:00:32
|
Jag har hört talas om detta. Men om det nu skulle vara positivt, så vet jag ingen högtalartillverkare som gör detta. Eller har jag missat någon! Och det är isåfall lite konstigt om detta skulle vara positivt, då det är ett billigt tillägg i produktionen. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 22:08:55
|
Tannoy har det, en extra kabelkoppling för att ansluta jord. Om det gör nån nytta är en helt annan sak dock . Men det kan väl knappast skada att prova, jag har varit på väg att prova ända sedan det stod om det i HF .
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 22:57:03
|
quote: Originally posted by mag
Tannoy har det, en extra kabelkoppling för att ansluta jord. Om det gör nån nytta är en helt annan sak dock . Men det kan väl knappast skada att prova, jag har varit på väg att prova ända sedan det stod om det i HF .
Jaså, det finns tillverkare som använder det. Det har jag missat. Det kanske finns fler? Om du provar, så kan du väl rapportera om resultatet  |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
Edited by - Jorma on 2002/10/14 22:58:09 |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 23:01:18
|
Skulle man kunna tänka sig att RF-instrålningen till talspolen, som sedan leds till förstärkaren, minskas genom jordning?? lite ogenomtänkta vilda idéer dock... |
 |
|
|
Topic  |
|