HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Byte av skrivsätt.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/04/24 :  04:57:28  Show Profile Send Bravo a Private Message
Då det framkommit att mitt användande av anföringstecken, egentligen tumtecken, kan ha orsakat missförstånd ber jag alla om ursäkt som kan jag ha känt sig drabbade.
Anföringstecknen gällande nickar och motsvarande kommer att bytas ut mot kursiv stil.
Jag lånar från språknämnden; ”Citattecken eller kursiv är dock motiverat om gränsen mot omgivande löptext annars blir otydlig eller om det finns risk för missförstånd.”

Varför använder jag då dessa tecken?
Jo, jag anser att nicken är konstruerade och löper inte i texten vilket kan leda till underligheter, dessutom förstärker de indirekt vem det åsyftar vilket jag ser som en fördel.
Tumtecknet har jag använt av lathet istället för det mer omständliga (Alt+0148) vilket ger ett riktigare citattecken.

Bravo

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/26 :  02:27:09  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
”Bravo”, det framkom väl ganska klart från euphonia att ditt skrivsätt är det inget fel på. Bara för en person klagat betyder inte att du måste ändra ditt skrivsätt.
Fortsätt som du gjort innan, det finns absolut inget att klaga på tycker jag.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/04/26 :  06:55:18  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
” Då fick man lära sig nått nytt idag också . Tack för det

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2005/04/26 06:56:34
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000