HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Multispelare med XLR?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/04/23 :  10:59:26  Show Profile Send keefan a Private Message
Tjena,

Funderar lite på att sälja min Vincent CD3 till förmån för en spelare som fixar DVD-video också. DVD-audio och SACD är såklart ingen nackdel, men kommer bara köra "vanlig" stero.

Skulle dessutom vara trevligt om den hade balanserade utgångar.

Såklart skulle man kunna behålla CD3:an och köpa separat DVD-spelare, men hade varit fint med allt i ett.

Har ni några tips?
/K

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/04/23 :  12:29:44  Show Profile Send eliot a Private Message
Primare DVD30 är en multispelare som uppfyller dina "krav" och låter riktigt bra och spelar DVD-A, SACD - och har även bra bild

Länk: http://tinyurl.com/8622e

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/04/23 :  14:53:59  Show Profile Send hjort a Private Message
Den har en ingång som heter data är det ethernet?
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/04/23 :  16:23:39  Show Profile Send keefan a Private Message
Tack för tipset eliot, den är utan tvekan en het kandidat. Egentligen den enda jag sett som matchar mina kriterier. Undrar om den piskar Vincenten på CD-uppspelning.
Ethernet ingång låter ju jäkligt coolt.. men hur skulle det funka?
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/04/23 :  17:51:23  Show Profile Send eliot a Private Message
Det står inget i manualen om det - men kontakten ser onekligen ut som en ethernetkontakt

- Jag känner inte till Vincent CD3 men jag köpte den på råd av min handlare i Schweiz som menar att den låter mycket bra och jag kan bara hålla med. Tidigare hade jag en Sonic Frontiers CD-spelare från 1996 (som då kostade 40'000kr) och då ansågs då vara en av världens bästa - de har precis släppt testet på Stereophiles webbsida: http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/696sf/
Innan jag köpte min DVD30 hävdade alla att den borde inte ha en chans mot min Sonic Frontiers på vanlig CD men jag tyckte den var bättre. Den har inte samma rymd (tredimensionalitet) men klart mer dynamik och går djupare så att Sonic'en verkar mer laidback i jämförelse. De finns nog de som kan föredra Sonic'en men jag föredrog DVD30 och sedan spelar den ju SACD (och DVD-A) och då spelar den på en helt annan nivå

- Den gör inte bort sig i extremt högupplösta system!
Om Du skulle vara intresserad av att se i vilket system den spelar så finns ett hemma hos reportage här (kommer i Highfidelity!): http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=937

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/04/23 :  17:58:05  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag skulle misstänka att denna ethernetkontakt är tänkt för service/uppgradering av mjukvara. Alltså inget man som kund använder.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/04/24 :  12:06:24  Show Profile Send keefan a Private Message
Inget dåligt reportage det där eliot!!
Börjar bli riktigt sugen på DVD30. Lite farligt, den kostar ju en del, men jäklar den e läcker.
Det får bli lite ekonomisk kalkyl och diskussion med sambon.

Alternativet är en någon mellanmodell från Pioneer som ren DVD-spelare.
/K
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/04/24 :  12:08:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kör på Primaren, så får du kanonbra cd-ljud och samtidigt en suverän bildförmedlare och SACD/DVD-Audiospelare. Själv hade jag dock köpt Primare cd-spelare (ännu bättre cd-ljud), en billigare dvd och struntat i DVD Audio och SACD som jag inte tror kommer överleva så länge. Men det är upp till var och en vad man tror ska hända.

Kolla under "Säljes", där en kille säljer Primare DVD30 för 16.000.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/04/24 12:11:20
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2005/04/24 :  19:50:28  Show Profile Send Merry a Private Message
Delikat fråga , jag är ochså intresserad av den då jag redan har SP31.7 , men HUR bra är den i bilden?? den kostar ju ganska mycke jämfört med Denon 3919-Pioneer 868 och den saknar ju fortfarande sin DVI utgång men den kanske gör jobbet lika bra via komponent utgången??
Go to Top of Page

R.H.
Member

90 Posts

Posted - 2005/04/25 :  17:18:32  Show Profile  Visit R.H.'s Homepage Send R.H. a Private Message
Et nytt spennende produkt. CARY DVD6B. Denne har XLR og spiller DVD-A. Jeg er litt usikker på om den har SACD. Den har ikke blitt lagt ut på Cary sine hjemmesider enda, men ble vist frem på CES messen i Las Vegas tidligere i år.

My stereo:
PBN Olympia HT 4 (2x492W)
PBN Olympia L-Mini (pre-amp)
Montana XP
Cary CD-303/300
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/04/25 :  17:26:25  Show Profile Send keefan a Private Message
Hittade följande om den.
"The Cinema DVD6B ($2500) is straight DVD and CD player (no DVD-Audio or SACD)"
Hade varit perfekt för mig som inte är helt övertygad om behovet SACD och DVD-A.
Tack för tipset!
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2005/04/26 :  09:22:31  Show Profile Send keefan a Private Message
Skall försöka få min "Sony DVP-F21" att bli reginsfri.
http://www.smartson.se/Default.ASP?TestId=1165&WCI=wiTest , ganska stilig spelare va?
Om jag fixar det så får jag nog köra vidare på mitt nuvarande system.

Om jag inte lyckas så vete tusan.. då får det kanske bli något nytt!
Nästan så man hoppas att det inte skall fungera;)
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/04/26 :  11:20:20  Show Profile Send C-Quence a Private Message
DVI-kort kommer till Primare DVD30 inom kort, som man dessutom installerar själv utan att behöva skicka in spelaren. Priset landar på 2.100kr!
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2005/04/27 :  20:39:32  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Muse Model Eleven ska vara en bra spelare, jag har inte hört någon Muse själv, är dock lite dyrare än Primare.
Mer info finns på http://www.museelectronics.com/home.html
Om du tittar på Model Nine under utgångna modeller finns länkar till test av denna i bl.a. HiFi+, Eleven är en utveckling av denna.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2005/04/27 :  20:58:05  Show Profile Send Niclas a Private Message
Min kollega har under en längre tid gett Micromega reference SACD en duvning mot hans dCS Verdi/Verona/Purcell-uppställning.
Den gjorde absolut inte bort sig i sällskapet & borde vara en kandidat, även om den är snäppet dyrare än DVD30.

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000