Author |
Topic |
|
keefan
Member
146 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 10:59:26
|
Tjena,
Funderar lite på att sälja min Vincent CD3 till förmån för en spelare som fixar DVD-video också. DVD-audio och SACD är såklart ingen nackdel, men kommer bara köra "vanlig" stero.
Skulle dessutom vara trevligt om den hade balanserade utgångar.
Såklart skulle man kunna behålla CD3:an och köpa separat DVD-spelare, men hade varit fint med allt i ett.
Har ni några tips? /K
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 12:29:44
|
Primare DVD30 är en multispelare som uppfyller dina "krav" och låter riktigt bra och spelar DVD-A, SACD - och har även bra bild
Länk: http://tinyurl.com/8622e
//Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
hjort
Member
754 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 14:53:59
|
Den har en ingång som heter data är det ethernet? |
|
|
keefan
Member
146 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 16:23:39
|
Tack för tipset eliot, den är utan tvekan en het kandidat. Egentligen den enda jag sett som matchar mina kriterier. Undrar om den piskar Vincenten på CD-uppspelning. Ethernet ingång låter ju jäkligt coolt.. men hur skulle det funka? |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 17:51:23
|
Det står inget i manualen om det - men kontakten ser onekligen ut som en ethernetkontakt
- Jag känner inte till Vincent CD3 men jag köpte den på råd av min handlare i Schweiz som menar att den låter mycket bra och jag kan bara hålla med. Tidigare hade jag en Sonic Frontiers CD-spelare från 1996 (som då kostade 40'000kr) och då ansågs då vara en av världens bästa - de har precis släppt testet på Stereophiles webbsida: http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/696sf/ Innan jag köpte min DVD30 hävdade alla att den borde inte ha en chans mot min Sonic Frontiers på vanlig CD men jag tyckte den var bättre. Den har inte samma rymd (tredimensionalitet) men klart mer dynamik och går djupare så att Sonic'en verkar mer laidback i jämförelse. De finns nog de som kan föredra Sonic'en men jag föredrog DVD30 och sedan spelar den ju SACD (och DVD-A) och då spelar den på en helt annan nivå
- Den gör inte bort sig i extremt högupplösta system! Om Du skulle vara intresserad av att se i vilket system den spelar så finns ett hemma hos reportage här (kommer i Highfidelity!): http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=937
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2005/04/23 : 17:58:05
|
Jag skulle misstänka att denna ethernetkontakt är tänkt för service/uppgradering av mjukvara. Alltså inget man som kund använder.
|
Sandoz in the rain |
|
|
keefan
Member
146 Posts |
Posted - 2005/04/24 : 12:06:24
|
Inget dåligt reportage det där eliot!! Börjar bli riktigt sugen på DVD30. Lite farligt, den kostar ju en del, men jäklar den e läcker. Det får bli lite ekonomisk kalkyl och diskussion med sambon.
Alternativet är en någon mellanmodell från Pioneer som ren DVD-spelare. /K |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/04/24 : 12:08:37
|
Kör på Primaren, så får du kanonbra cd-ljud och samtidigt en suverän bildförmedlare och SACD/DVD-Audiospelare. Själv hade jag dock köpt Primare cd-spelare (ännu bättre cd-ljud), en billigare dvd och struntat i DVD Audio och SACD som jag inte tror kommer överleva så länge. Men det är upp till var och en vad man tror ska hända.
Kolla under "Säljes", där en kille säljer Primare DVD30 för 16.000. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/04/24 12:11:20 |
|
|
Merry
Member
275 Posts |
Posted - 2005/04/24 : 19:50:28
|
Delikat fråga , jag är ochså intresserad av den då jag redan har SP31.7 , men HUR bra är den i bilden?? den kostar ju ganska mycke jämfört med Denon 3919-Pioneer 868 och den saknar ju fortfarande sin DVI utgång men den kanske gör jobbet lika bra via komponent utgången?? |
|
|
R.H.
Member
90 Posts |
Posted - 2005/04/25 : 17:18:32
|
Et nytt spennende produkt. CARY DVD6B. Denne har XLR og spiller DVD-A. Jeg er litt usikker på om den har SACD. Den har ikke blitt lagt ut på Cary sine hjemmesider enda, men ble vist frem på CES messen i Las Vegas tidligere i år. |
My stereo: PBN Olympia HT 4 (2x492W) PBN Olympia L-Mini (pre-amp) Montana XP Cary CD-303/300 |
|
|
keefan
Member
146 Posts |
Posted - 2005/04/25 : 17:26:25
|
Hittade följande om den. "The Cinema DVD6B ($2500) is straight DVD and CD player (no DVD-Audio or SACD)" Hade varit perfekt för mig som inte är helt övertygad om behovet SACD och DVD-A. Tack för tipset! |
|
|
keefan
Member
146 Posts |
Posted - 2005/04/26 : 09:22:31
|
Skall försöka få min "Sony DVP-F21" att bli reginsfri. http://www.smartson.se/Default.ASP?TestId=1165&WCI=wiTest , ganska stilig spelare va? Om jag fixar det så får jag nog köra vidare på mitt nuvarande system.
Om jag inte lyckas så vete tusan.. då får det kanske bli något nytt! Nästan så man hoppas att det inte skall fungera;)
|
|
|
C-Quence
Member
553 Posts |
Posted - 2005/04/26 : 11:20:20
|
DVI-kort kommer till Primare DVD30 inom kort, som man dessutom installerar själv utan att behöva skicka in spelaren. Priset landar på 2.100kr!
|
|
|
Mirage
Member
493 Posts |
Posted - 2005/04/27 : 20:39:32
|
Muse Model Eleven ska vara en bra spelare, jag har inte hört någon Muse själv, är dock lite dyrare än Primare. Mer info finns på http://www.museelectronics.com/home.html Om du tittar på Model Nine under utgångna modeller finns länkar till test av denna i bl.a. HiFi+, Eleven är en utveckling av denna.
|
Erik Nyström Mitt system eller här |
|
|
Niclas
Member
587 Posts |
Posted - 2005/04/27 : 20:58:05
|
Min kollega har under en längre tid gett Micromega reference SACD en duvning mot hans dCS Verdi/Verona/Purcell-uppställning. Den gjorde absolut inte bort sig i sällskapet & borde vara en kandidat, även om den är snäppet dyrare än DVD30.
Mvh |
|
|
|
Topic |
|