Author |
Topic |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 12:05:28
|
Beroendeframkallande site!
Lägg in din skivsamling, betygsätt skivor som du äger eller inte äger, låt systemet plocka fram rekommendationer åt dig eller visa andra användare som verkar ha samma musiksmak. Mycket skoj!
Finns det fler som har konto? Vore kul att jämföra musiksmak...själv har jag samma nick där som här. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 20:44:43
|
Ska kolla in det ordentligt - tack för tipset. Jag har testat lite grann redan och jag fastnade lätt... |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2005/04/20 : 13:57:10
|
farligt som få :D finns ju skivsamling.nu typ samma sak, fast väldigt slö sida. var ett tag sedan jag kikade där men man kunde lägga upp skivor man sökte och det fanns en köp och sälj avdelning. efter ett snabbt kikande så verkar denna mycket enklar att lägga upp plattor. så vi får köra på den
//garmen |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
Edited by - garmen on 2005/04/20 14:01:04 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/04/20 : 16:56:47
|
Jo, har använt skivsamling.nu länge men när jag hittade RYM såg jag ingen större anledning att inte byta. Skivsamling.nu har ju tydligen samma funktioner att kunna hitta andra likasinnade, men de är avstängda pga att det tar för mycket datorkraft. Lite märkligt, sånt är ju inte direkt dyrt nuförtiden. Nåja - det får som sagt bli rateyourmusic istället. Vad heter ni? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 13:19:56
|
Håller på att lägga in mina skivor på skivsamling.nu under namnet Captain Sunshine. Vore skoj om fler på forumet gjorde det, så man kunde jämföra musiksmak och sånt! |
Militant cyklist. |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 17:27:34
|
Vore kul att lägga in men det lär ju ta en stund... Har man brist på saker att göra så är det ju perfekt att sätta sig med |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 20:14:59
|
men det vore smidigt om man kunde betygsätta t.ex. 7 album på en gång (från samma artist) och sen lägga in en uppdatering för alla. Nu måste man ju sitta och trycka på knappen "rate" och vänta för varje album... Ingen som vet om det går att göra fler på en gång? |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 21:22:57
|
Tyvärr verkar det inte gå, det är lite drygt. Å andra sidan, har man väl gjort det en gång så är det en smal sak att lägga till de skivor man köper allt eftersom sen. |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2005/10/24 : 00:50:10
|
Nu 106 skivor senare så är man helt slut . Och tyvärr finns det ju mer att lägga in
Ayn, ser i din signatur att du lyssnar på Iona. Har en 6-årig whisky hämtad från Island of Mull (Tobermory's destilleri) som lustigt nog heter Iona. Vad jag har förstått så är det en liten ö nånstans utanför Oban som har gett namnet till whiskyn och förmodligen till gruppen du lyssnar på ... |
Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/11/03 : 21:29:19
|
Puh, man fastnar ju lätt Har lagt in 146 skivor än så länge. Efter CD-skivorna kanske man får lägga in vinyl också... Det är rätt kul att ha allt sorterat och uppspaltat och tillgängligt för andra intresserade. Speciellt tips-funktionen ska testas |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/03 : 22:26:23
|
Smidigt att ha allt samlat, och då på weben.' Får nog titta på det där, nån natt när jag har tråkigt... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
|
Topic |
|