HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 www.rateyourmusic.com
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/19 :  12:05:28  Show Profile Send Ayn a Private Message
Beroendeframkallande site!

Lägg in din skivsamling, betygsätt skivor som du äger eller inte äger, låt systemet plocka fram rekommendationer åt dig eller visa andra användare som verkar ha samma musiksmak. Mycket skoj!

Finns det fler som har konto? Vore kul att jämföra musiksmak...själv har jag samma nick där som här.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/04/19 :  20:44:43  Show Profile Send Roq a Private Message
Ska kolla in det ordentligt - tack för tipset. Jag har testat lite grann redan och jag fastnade lätt...
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/04/20 :  13:57:10  Show Profile Send garmen a Private Message
farligt som få :D finns ju skivsamling.nu typ samma sak, fast väldigt slö sida. var ett tag sedan jag kikade där men man kunde lägga upp skivor man sökte och det fanns en köp och sälj avdelning. efter ett snabbt kikande så verkar denna mycket enklar att lägga upp plattor. så vi får köra på den

//garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2005/04/20 14:01:04
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/20 :  16:56:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jo, har använt skivsamling.nu länge men när jag hittade RYM såg jag ingen större anledning att inte byta. Skivsamling.nu har ju tydligen samma funktioner att kunna hitta andra likasinnade, men de är avstängda pga att det tar för mycket datorkraft. Lite märkligt, sånt är ju inte direkt dyrt nuförtiden. Nåja - det får som sagt bli rateyourmusic istället. Vad heter ni?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/10/21 :  13:19:56  Show Profile Send ILLY a Private Message
Håller på att lägga in mina skivor på skivsamling.nu under namnet Captain Sunshine. Vore skoj om fler på forumet gjorde det, så man kunde jämföra musiksmak och sånt!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/10/23 :  17:27:34  Show Profile Send Roq a Private Message
Vore kul att lägga in men det lär ju ta en stund...
Har man brist på saker att göra så är det ju perfekt att sätta sig med
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/10/23 :  17:54:16  Show Profile Send DIESEL a Private Message
har börjat lägga in mina skivor , kul o hyggligt lätt att lägga in skivor

http://rateyourmusic.com/~DIESEL

// DIESEL

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/10/23 :  20:14:59  Show Profile Send Roq a Private Message
men det vore smidigt om man kunde betygsätta t.ex. 7 album på en gång (från samma artist) och sen lägga in en uppdatering för alla. Nu måste man ju sitta och trycka på knappen "rate" och vänta för varje album... Ingen som vet om det går att göra fler på en gång?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/10/23 :  21:22:57  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tyvärr verkar det inte gå, det är lite drygt. Å andra sidan, har man väl gjort det en gång så är det en smal sak att lägga till de skivor man köper allt eftersom sen.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/10/24 :  00:50:10  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Nu 106 skivor senare så är man helt slut . Och tyvärr finns det ju mer att lägga in

Ayn, ser i din signatur att du lyssnar på Iona. Har en 6-årig whisky hämtad från Island of Mull (Tobermory's destilleri) som lustigt nog heter Iona. Vad jag har förstått så är det en liten ö nånstans utanför Oban som har gett namnet till whiskyn och förmodligen till gruppen du lyssnar på ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/11/03 :  21:29:19  Show Profile Send Roq a Private Message
Puh, man fastnar ju lätt
Har lagt in 146 skivor än så länge. Efter CD-skivorna kanske man får lägga in vinyl också...
Det är rätt kul att ha allt sorterat och uppspaltat och tillgängligt för andra intresserade. Speciellt tips-funktionen ska testas
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/03 :  22:26:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Smidigt att ha allt samlat, och då på weben.'
Får nog titta på det där, nån natt när jag har tråkigt...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/11/04 :  05:19:25  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Får nog titta på det där, nån natt när jag har tråkigt...
Var och varannan natt med andra ord?


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000