Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 17:19:28
|
Hej hej.
Jag satt och funderade på hur många här som idag spelar med en eller flera kablar ifrån Signal cables sortiment????
Detta då det hela tiden "dyker upp" folk som säger.."jag har också" osv...
Så därför blev jag så nyfiken på detta. Så släng in ett litet inlägg bara så ska vi se hur många vi är idag med dessa kablar för skoj skull...
OBS OBS OBS!!!!!!!!!
Denna tråd är inte till för någon kabeldebatt alls!!!!!!!!! och ingen recentionsida heller..!!
Utan enbart för att lite se hur många vi är? För jag VET genom PM samt mail och inlägg vi är rätt många faktiskt. Men hur många ???
Vi kan ju vara en fullvärdig "sekt" juKanske får den FÖRSTA "kabelsektavdelningen" ju..
Tänk va coolt va |
Driver Mayros hifidagis
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 17:30:41
|
Hej Mayro,
Köpte mina första snablar av Frank Dai Våren -04. Gått igenom det mesta. Har en dublett-bank av alla nätkablar, fast Silver.Res. nätisen har jag flera av . Har lite av varje som ligger åker in och ut från testbänken. Bra grejer!
M |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 17:30:59
|
Det är ju LTS varning på er mayro, köra med billigkablage, nej dyrt ska det vara, desto dyrare desto bättre Är väll bäst att jag tillägger att jag skämtar |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 17:33:21
|
Har några MagicPower Digital Reference samt MagicPower Power Cord kan inte påstå att de är någon större skillnad mot mina tidigare kablar.
De är iaf feta, får se om jag testar några andra där man märker större skillnad ex. högtalarkabeln. |
______________________________________________ Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 17:55:57
|
Jag fick min "hämtalapp" i brevlådan idag, dom ******** ska ha 961kr i tullavgift...
Beställningen är på följande:
2 x magic power cord med euro plugs 2 x analog rca silver resolution
|
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
Edited by - Drem on 2005/04/18 17:59:21 |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 18:23:11
|
Har en Signal cable Premium XLR. Den är helt ok, varken mer eller mindre |
kabelskitsnackare
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 18:27:13
|
quote: Det är ju LTS varning på er mayro, köra med billigkablage, nej dyrt ska det vara, desto dyrare desto bättre Är väll bäst att jag tillägger att jag skämtar
LTSvarning.... värre. Dessa är ju billiga och bättre än många svindyra.. Det dyraste systemet som idag jag vet bytts ut till dessa kostade utpris 170000 kr...Så det säger ju en del... Men det blir värre kan jag upplysa om. Då det finns en kabel som ersatts med dessa där det inte ännu går att säga vad det är..men det blir värre. MYCKET värre
Dessa kablar bör som KME sa få kabelsäljare att "darra". Idag skrattar inte sååå många åt dom längre..Och då det kommer ut vad som kopplats ur så blir det nog mer drag i debatterna... För behandlar man dessa "godingar" med respekt o kunskap så kan dom prestera saker man inte kan drömma om...
Men man måste behandla dom exakt så noga som man skulle göra om man satte in 200000 kr kablar i sitt system.. Skillnaden är att alla verkar få till det väldigt bra. Men man måste ha kanonordning på nätkablarna. FÖR inget jag haft tidigare spelar så tydligt hur nätkablarna uppför sig som dessa kablar gör.. Men detta är en kanonfördel. det tyder enbart på den OTROLIGA bredden som finns att hämta i olika tonala karaktärer dom blir matade med..
Detta är en "sektkabel" utan tvekan. Och en värdig sådan...
Men vi försöker undvika inlägg med mer än enbart att man lirar med saker från Signal cable. Så det går att räkna ihop sedan hur många vi är. Jag vet ju en stor bunt redan.. men HUR stor är den i verkligheten tro?? Många har köpt via texterna och är inte medlemmar . men har mailat mig via mitt mail som finns på nån av sidorna....och det har inte varit för att skälla dom mailat... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 19:49:31
|
quote: Detta är en "sektkabel" utan tvekan. Och en värdig sådan...
Oj, det låter allvarligt...
Definition av sekt: 1.Auktoritär ledning i form av en pyramindstruktur 2.Karismatisk ledare som kan göra anspråk på att vara Gud eller ensam förstå sanningen 3.Lögner förekommer vid värvandet av nya medlemmar 4.Isolering från samhället 5.Användandet av mind control
Är det du som är ledaren mayro? |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 19:55:30
|
|
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 20:22:43
|
Jag har såna kablar! |
Retro låter fint. |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 21:06:52
|
quote: Definition av sekt: 1.Auktoritär ledning i form av en pyramindstruktur 2.Karismatisk ledare som kan göra anspråk på att vara Gud eller ensam förstå sanningen 3.Lögner förekommer vid värvandet av nya medlemmar 4.Isolering från samhället 5.Användandet av mind control
Är det du som är ledaren mayro?
Nej,nej,nej Jag skrev LTS-varning Men dessa punkter påminner mer om en den riktiga LTS föreningen med chefsidiologen Ingvar |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/04/18 : 21:09:33
|
Neeeeeeej, ingen LTS-debatt här tack |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 07:09:28
|
Det här verkar klart intressant, jag har tittat på kablar och nu har jag hittat något, tack vare er, som jag gärna provar. När jag kommer hem från Oz så blir det till att prova. Tackar och bockar. |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 07:25:31
|
Sorry for OT men har någon mer åkt på tullavgifter vid köp från Signalcable? |
|
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 10:39:38
|
Ok, jag reagerade starkt eftersom det var första gången någonsin jag åkt på tull :( |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 11:01:07
|
hmm.. lite Ot som gör räknandet väldigt svårt här....Vill ju endast få en liten blick av hur många vi är idag.Vi är nämligen jäkligt många. det vet jag. Men verkar va lite svårt att få fram det här knepigt nog...Men kör på så får vi se... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
xdakob
Member
288 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 11:13:45
|
Dum fråga kanske, men var köper man dessa kablar?
Daniel |
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus |
|
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 11:59:51
|
xdakob: www.signalcable.com
verkar även som om en del sambeställer också.
ska själv beställa när lönen kommer.
mayro: jag har ett lite hemma som du vet, dock inte så fullt så många som jag önskat.
|
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 18:47:12
|
På postens avi finns en inbetalningslapp till Arlanda Postterminal för tullavgiften, men det står ingenting efter förfallodatum. Det måste betyda att jag får betala den när jag har lust helt enkelt Eller betalar man när man hämtar ut paketet på posten? |
|
Edited by - Drem on 2005/04/19 18:48:41 |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 20:09:47
|
Jag blev lite nyfiken på silver rca:n, nån som kan ge lite lyssningsintryck/jämförelser? Kommer snart att behöva ett par signalkablar till. Kör Nordost RedDawn mellan Cd o förstärkare, men har inte riktigt råd att köpa ett par såna till... |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 20:29:14
|
Sitter väldigt nöjd med en silver resolution nätkabel med furutech guld kontakter. Snart blir det beställning av en till. |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 20:59:51
|
quote: Det måste betyda att jag får betala den när jag har lust helt enkelt
He-He...betvivlar starkt att den (kabeln)lämnar Arlanda Postterminal innan du betalt avgiften. Staten vill alltid ha förskott
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/04/19 : 21:18:04
|
Finns det någon i gbg som kan tänkas plugga in deras balanserade kabel i mitt system? Kabeln bör vara 1meter eller längre |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/04/26 : 00:21:52
|
Beställer man ett par silver resolution från signal cable i standard läng som är 1.8m? vad blir kostanden då? |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
Topic |
|