HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 DT är på gång igen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/04/18 :  16:49:49  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Den 7:e juni blir Dream Theater's nya "Octavarium" tillgänglig, åtta nya låtar! (Har de fått sifferdille tro?)

Den 10:e juni drar de igång sina spelningar med början i Norje (Sweden Rock), å gissa vem som ska dit?

Vänligen,
Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/18 :  18:31:01  Show Profile Send Nothing a Private Message
Ja det blir intressant.
Hoppas de går tillbaka till mer melodiös DT-prog, och inte bara instrumentonanani. De hade ju sånt skönt sound förut, allt bara stämde.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/18 :  18:34:20  Show Profile Send molsson a Private Message
Trist att dom inte kör en "an evening with dream theater" i hovet igen. Sweden rock har för mycket skit för att man skall orka åka dit. Även om årets upplaga är den bästa någonsin (dt, candlemass, megadeth, anthrax)

No hay banda!!
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/04/18 :  18:44:21  Show Profile Send Nothing a Private Message
Hoppas inte 'Kansas' ingår i begreppet för mycket skit.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/18 :  19:48:14  Show Profile Send molsson a Private Message
Nä, mera i allmänna, powermetaltermer.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/18 :  21:12:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Inte helt oväntat håller jag med Nothing helt och hållet

Hoppas på att deras fortsatta musikaliska väg pekar bort från stilen de hade på Train of Thought.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/04/19 :  08:05:06  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Jag kan inte säga att jag hoppas på någonting, gör man det blir man oftast bara besviken. DT gör ju bevisligen som dom vill och känner för... Vad som oroar mig lite är att de har så många låtar på plattan... Ge oss epics!

molsson: Du får nog en chans till... Saxat från deras hemsida:

quote:
Fret not all of you great European/UK fans....this 1st leg is just the beginning of the 2005/2006 World Tour. (this leg was aimed at festivals and headlining shows in markets we didn't make it to in 2004)

We will be doing a full headlining European/UK tour in October & November...so stay tuned!

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/04/22 :  10:13:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag tycker att gruppen är mycket bättre än sina låtar. Tyvärr.
Men jag kan ju ha fel.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/04/22 :  10:28:03  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
B-O: Visst kan du ha fel, men mig veterligen är tycket och smaken fri...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000