Author |
Topic |
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/05/02 : 01:16:31
|
Hur kom du fram till det Haakan? |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/05/03 : 10:41:07
|
Ok Haakan, jag hoppas inte ett parti som vill sänka akassan och sjukersättningen till 65% skall vinna. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/03 : 19:21:10
|
matså så talar en sann slöfock...vem fan vill leva på andras pengar? 65% klarar sig alla på...långtidssjukskriva är naturligtvis inte inkluderade...
jag tycker man ska iprincip slopa det helt...å endast bidra med hyra samt mat...men det e ju vad jag tycker (som varken vart sjuk* eller arbetslös på 10år, samt knappt haft semester...)
*sjuk å sjuk...iaf inte vart borta från jobbet..
privatisera allt är mitt tips
|
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 09:36:53
|
quote: matså så talar en sann slöfock...vem fan vill leva på andras pengar? 65% klarar sig alla på...långtidssjukskriva är naturligtvis inte inkluderade...
jag tycker man ska iprincip slopa det helt...å endast bidra med hyra samt mat...men det e ju vad jag tycker (som varken vart sjuk* eller arbetslös på 10år, samt knappt haft semester...)
*sjuk å sjuk...iaf inte vart borta från jobbet..
privatisera allt är mitt tips
Så talar en sann egoist och blå
Man kan inte utgå från att alla får jobb, hur gärna de än vill. En del har på olika sätt tur att ha arbete, de som inte har beror inte alls ofta på att de inte vill eller kan arbeta de får helt enkelt inga arbeten för de räcker inte till. Då jag hörde de blås budgetförslag lät det bra i början, men då jag hörde hur det ska betalas så var det helt enkelt att det ska sparklas på de som redan ligger. Sköt dig själv och skit i andra politiken hoppas jag verkligen inte ska vinna valet. Jag kan inte utgå från att om de blå vinner så får jag mina arbeten, får jag de inte får många det än jävligare. De röda är inte bra, så är det. Men vad är alternativen? De minst dåliga måste styra. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 10:16:30
|
Dessutom lever väl alla i västvärlden på bidrag från naturen, som vi har stulit och fördelat orättvist. Vi lever i välfärd för att de i tredje världen lever i svält. Det är inte rimligt i längden att enskilda företag och personer tjänar storkovan på något som tillhör alla. Och tycker det är fegt att snacka om den starkes överlevnad när det är de som redan sitter i makten som bestämmer spelreglerna (varken Göran Persson eller Fredrik Reinfeldt skulle klara sig speciellt länge om de som vi nu kör över bestämmer sig för att strunta i dessa).
|
Sandoz in the rain |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 13:33:04
|
Jepp, de röda är inte de bästa (med tjockpersson) men de blå är för kassa.
så Haakan är en sådsan typ som går till jobb och smittar ner sina arbetskamrater en sk "dum hjälte" |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 15:13:40
|
Haakan kanske jobbar ensam = Ingen blir smittad
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 21:25:12
|
intressant...egoist vill jag inte kalla mig...jag jobbar ganska hårt för mina pengar å förväntar mig att alla andra ska göra det också...
mange...orsaken till varför jag flyttade från luleå var pga det inte fanns några bra jobb...
|
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 23:32:55
|
quote: mange...orsaken till varför jag flyttade från luleå var pga det inte fanns några bra jobb...
Du har möjligen inte råkat se nyhetsmorgon, läst AEA tidningen eller annan media vilket flera rapporterat om. Lule är inget speciellt, det är det allmänna läget i Sverige att det inte finns jobb. En "ny" grupp på marknaden finns idag, arbetslösa akademiker(i massor)förutom alla andra grupper som redan funnits och de finns över hela landet.
Just nu pendlar jag 10mil(enkel väg=20mil) varje dag för arbete, lite får man allt offra. För att jag förtillfället råkar ha arbete skiter jag inte i alla andra. |
|
Edited by - mangew on 2005/05/04 23:34:39 |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/05 : 09:00:50
|
mange jag skiter inte i alla för att jag har jobb...det enda jag vill är att sätta lite fart på samhället...dvs det lönar sig inte att vara arbetslös..
ALLT för många utnyttjar samhället och bara glider på småskador samt akassa flera år i stöten... |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/05/05 : 12:05:48
|
Haakan: Håller med dig till 110% på det du skrev nyss. Får skicka Aschberg på alla som går hemma och drönar hela dagarna... är ett för mesigt system i sverige, otroligt många som fuskar och dom ska vi som arbetar hårt försörja.. det är för jäkligt alltså. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/05/05 : 12:08:55
|
Vi lever jävligt bra här i sverige och det finns många andra som jobbar hårt för att det ska vara så, vi har det bra för att andra har det dåligt. Och en av de människorna jobbar mycket hårdare än er båda tillsammans! |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
JPL
I have a girl
292 Posts |
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/06 : 00:02:55
|
fiskmiskola...bara "for the record" så är mitt månadsrekord på firman 354h på en månad...så jag är nog inte speciellt lat
å jag säger inte att vi har det dåligt...säger bara att alla i sverige hade kunnat haft det bättre...
jag hoppas verkligen att dom blå tar över så företagsklimatet blir lite bättre i sverige...folk är ju nästan rädd för å starta företag nuförtiden...å jag förstår dom verkligen... |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/05/06 : 11:16:31
|
quote: iskmiskola...bara "for the record" så är mitt månadsrekord på firman 354h på en månad...så jag är nog inte speciellt lat
Om du jobbar så mycket och haft fast arbete utan semester på 10 år så kanske det vore bra för alla inkl dig om du drog ner på denna arbetstid och gav fler chansen till arbete. |
|
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/06 : 18:21:46
|
mange...utan mig på jobbet blir ingenting gjort på dagarna...sen är ju övertiden frivillig för att kunna vara kapitalist |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/05/07 : 10:45:43
|
Bio är kul det med...............
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/05/07 : 11:12:51
|
men inte lika kul som politik |
|
|