HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 classic 9.0 - någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/04/11 :  20:54:42  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Någon här som har classic 9.0-försteget eller vet nåt om det? Att det är kinesiskt och att det är rör är det enda jag vet. Såg att det fanns när jag läste om Classic-CD-spelarna.
Kvalisort? Ljud?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/04/11 :  21:40:31  Show Profile Send bjarne a Private Message
det finns en del att läsa om du letar på www.prisjakt.nu/forum
å så tror jag att Hjort här på forumet testat det vid nåt tillfälle
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/04/11 :  23:24:28  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Tackar, bjarne. Jodå, jag har tittat lite där - hittade en tråd, men där var inte så mycket mer än närbilder. I och för sig trevligt, det har fjärrkontroll har jag förstått, och signalväljare och volym. Men design (konstruktion), drivförmåga, ljud, allting sånt är av intresse. Hjort, om du ser detta får du gärna kommentera.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/04/12 :  01:10:29  Show Profile Send hjort a Private Message
Jag drog hem det från kina och förlorade kanske nån tusing på det när jag sålde det.

Kort sagt det är inget bra försteg oavsett vad han på Coem och andra kineser säger.

Mellanregistret var riktigt trevligt och lyssna på, aningen för tunt som de flesta andra försteg men öppet och njutbart iaf.
Resten var inget vidare.

Det finns ju människor här på forumet som inte ens tror att olika försteg är olika kompetenta i basen, det är för mig helt ofattbart.
Classic 9.0 har extremt dålig baskontroll jämfört med tex Xindak XA-3200S Mk2.
Sen ska vi ju inte prata om diskanten...HUUU va hemsk den va!
Det finns betydligt bättre försteg från kina än detta.
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/04/12 :  01:33:27  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Tack så jättemycket, hjort. Strålande!
Vilken tur att man är med på hififorum... och att du är det. I värsta fall kanske jag hade köpt grisen i säcken. Tack igen!

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/04/12 :  02:01:28  Show Profile Send hjort a Private Message
Det värmer riktigt i hjärtat när du säger så
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/04/12 :  19:42:48  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag säger som Hjort köp ett Xindak XA-3200S MkII.

Det ÄR riktigt bra!!! Har ett själv...
Så jag kan väl anses som lite partisk av vissa men jag skulle aldrig rekommendera någon annan att köpa det om det inte var RIKTIGT bra!
I mitt fall det bästa försteg jag har hört under 12 loppar!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:50:21  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Det skall få sig en provlyssning snarast. Låter klart intressant för mig!
Det har varit lite svårt att hitta bra försteg annars, kanske inte en lika lukrativ marknad som slutsteg. Återkommer efter lyssning.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/04/13 :  03:43:51  Show Profile Send Manga X a Private Message
Zix: Kontakta Stefan på Akkelis Audio för en provlyssning eller PM'a mig om du har vägen förbi Enköping!


Mvh Magnus Eriksson


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000