HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarkablar till Classé/B&W combo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2005/04/11 :  17:32:56  Show Profile Send Twincam a Private Message
Halloj

Jag behöver hjälp att välja högtalarkablar till mitt system, som består av Classé CDP-100/CP-500/CA-2200 och Nautilus 804.

Kablarna behöver (tyvärr) vara 4 m, vilket begränsar beg. utvalet. Hursomhelst har jag identifierat följande potetiella kandidater:

-Tara Labs Air 2 (dom enda jag lyssnat på av dessa kablar, jag gillade dom verkligen)
-Straightwire Virtuoso H BiWire (signalkablarna i mitt system är balanserade Straightwire Serenade)
-Nordost Red Dawn
-Harmonic Tech Pro 9 Plus

Synpunkter på ovanstående kablar, eller andra alt. mottages tacksamt.
Dessutom funderar jag på att beställa kablarna från USA eftersom priserna verkar vara betydligt lägre, så om någon har tips på bra inköpsställen så vore det toppen.

mvh







mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/11 :  17:42:09  Show Profile Send mayro a Private Message


Här finns MASSOR om saker runt dom kablar jag råder dig till. Läs silver res recentionerna så får du nog ett hum om saker o ting..
Talade just med en kille som säljer ut sina kablar och har bytt till dessa silver res..

priset på dom utbytta var brutto en 170000 beroende på hur man ser saken.. importspris eller säljpris...

Och han är kanon nöjd trotts dessa silver res är betydligt billigare...

http://www2.hififorum.nu/forum/forum.asp?FORUM_ID=28

så kolla lite så får du som sagt en liten bild av dom. Tyvärr inleds en av trådarna med tjafs. Men det övergår i seriösare sen. det berodde på min okunskap om forum och hur det fungerar som ökade bråk och förlängde larvet.. Synd. Men alla barn i början säger man ju..
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/04/11 :  17:46:11  Show Profile Send ryst a Private Message
Jag kör Air2 till min Classé/B&W-combo och är väldigt nöjd, så det blir dom jag rekommenderar.

Nordost tror jag inte på, platt ljud med dom va ,nä men helt seriöst så körde jag Xindak tidigare och vissa har jämfört deras ljud med Nordost, och Xindak lät skit i min anläggning.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/11 :  17:58:52  Show Profile Send molsson a Private Message
xindak låter underbart i min. Classe kansk är kinkiga på sladdarna.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/11 :  18:14:40  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Jag har lyssnat rätt mycket på Air 2 ihop med N802 och en Classe´ kombo, och där fanns väl inga direkta svagheter
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/12 :  00:16:17  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
molsson; du kanske har rätt, jag fick en konstig störning med Xindak på mitt Classe slutsteg.
Det blev Analysis Plus för mig istället, hur nöjd som helst med de kablarna.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/12 :  11:18:18  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Hade ett par 805 hemma precis, kör med Harmonic 9:an. Lät bra. Men högtalaren fick åka hem igen. Nog för kass förstärkeri, inte alls i klass med Classé, haha.

Red Dawn e ljusare i klangen men mer detaljerad, fråga mayro vad det innebär. Vågar inte riktigt lägga mig i när han e här, han verkar ha järnkoll...

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/04/12 :  11:44:35  Show Profile Send Bubben a Private Message
Vad sägs om Tara Labs Prime 1000? Jag råkar ha ett par till salu.
Behöver du fyra meter till bägge högtalarna kanske det inte är så aktuelt, längderna jag har är 3 och 5 meter.
Skicka ett PM om det är något du vill diskutera vidare om.
Jag har själv använt dem till B&W N804 och Gryphon med mycket bra resultat.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000