Author |
Topic |
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 22:43:28
|
Hej,
En sak förbryllar mig. Nämnligen skicket på de CD-skivor (läs: fodral) man köper nya. I alla skivaffärer jag har varit i är en stor del av fodralen repiga eller smutsiga. Och idag fick jag hem ett lass skivor från en stor näthandlare, varav en var lite halvspruckig samt repig men ett fodral såg tusan ut som de där skivfodralen som brukar fastna i bilen över sommaren - inte allt för roligt alltså
Varför levereras inte alla skivor inplastade? Min Nightwish singel (fö mkt snyggt fodral i hårdplast, påkostad för att vara singel ...) var det och den anlände i prima skick
Tycker det är lite surt, när man ändå betalt 100-200kr som en skiva som oftast brukar kosta. Ingen skulle väl någonsin tillåta att ens nya Volvo hade en spricka i rutan och allmänt nerskabbad innan man satt sin fot i den? Nåja, skivorna funkar ju kalas men det är tråkigt att fodralen ser så nerskabbade ut från affären.
Någon mer än jag som stör mig på detta?
Hoppas fö. jag lade tråden i rätt forum!
Mvh |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 23:33:46
|
Förbryllar mig också. Om dom vill att vi skall fortsätta köpa originalskivor istället för att tanka ner dom från nätet så är ju mervärdet otroligt viktigt. Vilket dom inte verkar fatta. Mervärde kan ju vara exempelvis saker som:
Inplastning för att skydda skivorna. Snygga förpackningar. Detaljerad information. Rabattsystem till konserter medföljer. Tillgång till internettjänster via koder. Kvalitetspressningar. Signerade skivor. Limiterade eller specialutgivningar. Rabattsystem typ trogen kund etc.
m.m
Skärpning skivbolag, satsa mer på kundvård och produktutveckling så kommer ni att sälja mer, därefter när volymen gått upp kan ni sänka priserna till 95.-, vilket innebär ännu mer volymer.
Ni har ingen vakans i någon styrelse på något skivbolag ?
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 23:52:47
|
Jag skall försöka komma ihåg och skriv nåt som jag läste i tidningen här om veckan. Skrämmande hur Skivbolagen tänker. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
TBA
Member
290 Posts |
Posted - 2005/04/06 : 15:02:49
|
Jag handlar i stort sett bar på Ginza och CDON. Skivorna är i stort sett alltid i väldigt bra skick. Har hänt någon gång att någon har fått en spricka. Ofta är de även inplastade. Har inte haft något problem att få skadade skivor utbytta de få gånger det har varit något. |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/04/06 : 15:15:45
|
Har upplevt samma sak, oftast är det skivor ifrån cdon som jag haft problem med. Kan hända det är dom vila postkillarna här i finland som slår sönder mina fodral? Dom brukar iallfall skicka nya fodral om man klagar, är det digipack eller liknande, så skickar dom ny skiva och man får skicka tebax den "söndriga". Däremot har det inte varit problem med skivor ifrån cdwow, troligtvis eftersom dom har bättre förpackningar (hårdpapp) som klarar posttransporten bättre. |
//air |
|
|
|
Topic |
|