HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Cat Power (USA) Live på KB i Malmö
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/03 :  20:51:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Datum: Torsdag 21 April
På scen: Kl: 21.00
Öppet: 20.00-24.00
Pris: 180:-
Fri ålder
www.catpowermusic.com

Sedan debuten “Dear Sir” som kom 1995 har skygga Cat Power hunnit med 6 albumsläpp totalt. Den senaste ”You Are Free” som kom för ett par år sedan spelades in av Adam Kasper (Queens of the Stone Age, Foo Fighters, Pearl Jam) och var hennes första platta med originalmaterial sedan Moon Pix som släpptes 1998. Musiken kan väl inte direkt beskrivas som ”easy listening” men har man väl gett Chan en chans lyckas hon med sin fantastiska röst, komplicerade texter och stämningsfulla låtar förtrolla en och etsa sig fast riktigt ordentligt. Låtarna tål att lyssnas på om och om igen!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/04/06 :  18:22:19  Show Profile Send garmen a Private Message
har man tur eller har man tur, var nästa så att man höll på att rammla av stolen när jag såg att cat power skulle lira på kb, men insåg snabbt att det skulle kosta lite väl mycket att ta sig dig för att se henne, kikade sedan på hennes sida såg att hon skulle lira i gbg gött som f*n tänkte jag, men till mitt stora förtret såg jag att det var på samma dag som jag skulle till belfast. var nära att ta till den stora lipen, kikade ännu en gång på sidan och vad ser jag jo hon skall LIRA I BELFAST, så nu sitter jag och jagar biljett dit :D

brukar alltid ha lite tur när jag är utomlands, sist jag var i london hade jag turen att få tag i en nick cave biljett, visst inte att han skulle spela ;) men som sagt ibland skall man har tur :D

//garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000