HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur ta bort maskeringstejp som suttit ett tag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/04/02 :  11:14:21  Show Profile Send 10 a Private Message
Eftersom jag vet att folk här kan och vet det mesta, hoppas jag att nån har bra tips till mig. Problemet är att jag har en del maskeringstejp som har blivit sittande på väggarna i stället för att tas bort som man bör (lång historia ). Nu ska det i alla fall målas färdigt, men jag vill ju helst kunna ta bort tejpen utan att hälften av väggfärgen under följer med. Finns det nån chans att ro det iland om man är väldigt försiktig? Kan man kanske värma tejpen lite med en hårtork, eller kommer det bara resultera i att klistret på tejpen stannar på väggen i stället?

Nån som har nåt patenterat eller i alla fall fungerande knep?

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2005/04/02 :  11:37:01  Show Profile Send dajz a Private Message
Beroenden på hur länge den suttit så kan det bli svårare med tiden...
Om det är färgen under tejpen som du är rädd om så är det att värma lite med hårtork som gäller det har testast av mig och fungerade över förväntan. Om det är den maskerade kanten du är rädd om så är det lättate sättet stållinjal, mattkniv och skära av färgen..
Hoppas du förstår hur jag menar.
Nu efter man har lärt sig av sina misstag tas alltid tejpen bort så snart man målat klart
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/04/02 :  12:24:41  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Beroenden på hur länge den suttit så kan det bli svårare med tiden...
Om det är färgen under tejpen som du är rädd om så är det att värma lite med hårtork som gäller det har testast av mig och fungerade över förväntan. Om det är den maskerade kanten du är rädd om så är det lättate sättet stållinjal, mattkniv och skära av färgen..
Hoppas du förstår hur jag menar.

Jag förstår precis, tack för det! Det är det förstnämnda fallet som är aktuellt, så det blir till att kidnappa flickvännens hårtork en stund då!

quote:
Nu efter man har lärt sig av sina misstag tas alltid tejpen bort så snart man målat klart

Hehe, precis! Fast jag skulle ju måla, men sen kom både det ena och det andra emellan och vips har tiden gått för långt! Det är illa att man ska vara så velig med såna här saker...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000