HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Eagle library
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/04/01 :  20:18:17  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Nån som har och vill dela med sig av lite Eagle library komponenter?
ALPS RK27 skulle jag gärna vilja ha

tkiuru
Member

112 Posts

Posted - 2005/04/01 :  21:50:26  Show Profile Send tkiuru a Private Message
Så lustigt att den frågan kom upp.
Jag har funderat på om det inte kunde vara något med en klistrad tråd där man får lägga komponeter för tex eagel och andra vanligt förekommande cae libraries.
(En som gärna skulle dela med sig när ett nytt skapats)

Mvh Tobias
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2005/04/01 :  22:25:33  Show Profile Send ludo a Private Message
Har ingen erfarenhet av just eagle men det kan inte vara för svårt att skapa egna komponentlayouter - då får man dom precis som man vill...
En annan tanke är att om man surfar in på alps hemsida så kanske det går att ladda ner layouten.
PS. Snygga tredimensionella kretskortlayouter du brukar rita.
Go to Top of Page

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2005/04/01 :  22:45:05  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
Det är nog lättare att bara göra sex små hål. Sen kan man placera poten var man vill...

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2005/04/02 :  00:22:01  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
http://www.tangentsoft.net/elec/parts/eagle/

/U.
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/04/02 :  01:20:23  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Heh va pinsamt, där e ju jag å tittar ibland (tangent)
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2005/04/02 :  10:16:03  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Om du laddar ner manulen til Eagle och läser kapitlet om hur man gör egna komponenter så ska nog bilden klarna. Det är egentligen enkelt att göra egna komponenter, men det är lite mystiskt tillvägagånssätt, framför allt om man vill kopiera någon del (symbol, paddar etc) från en annan komponent.

Denna tråden får mig att återigen tänka på det där Eagle-biblioteket man borde göra med alla de vanliga komponenterna man använder. Då slipper man hålla på att tänka efter vilket av de olika motstånden, kondingarna osv man brukar använda =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2005/04/02 :  14:23:43  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Jodå jag vet hur man gör men tänkte bara om nån satt på en liten guldgruva med en massa filer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000