HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Bygga egen FM-sändare...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2005/03/29 :  22:35:35  Show Profile Send cofra a Private Message
Hej på er,

Någon som vet var man kan hitta ritningar på någon behändig sändare som man kan bygga till sin MP3-spelare...? Om inte så kanske vi skulle kunna hjälpas åt att sno ihop en sådan. Vad säger ni DIY:are...?

MVH. Christian

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:47:12  Show Profile
Du vet att du inte får använda den sen när du byggt den, det är olagligt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/03/29 23:47:27
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/30 :  00:26:00  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
cofra. Tror kjell&co har en mottarare.
Någon kanske vet hur man får den att sända.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/03/30 :  02:56:03  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Vad ska du ha den till? Jag menar i vilket sammanhang?
Hur stor antenn får den ha, vilken drivkälla (batteri, trafo, cigarett-utag) kan du tänka dig... osv.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2005/03/30 :  18:17:15  Show Profile Send cofra a Private Message
Till MP3-spelaren alltså, för eget bruk. Så liten som möjligt med rätt kort räckvidd men bra ljudkvalitet. Batteridrift är väl smidigast antar jag, då blir den inte beroende av att vara i bilen. Att dom inte är lagliga att använda vet jag men det behöver vi inte prata mer om... frågan var om att bygga...

Behändigt att ha i bilen tex. för att slippa koppla ihop sin bilstereo med mp3spelaren.

MVH. Christian

Edited by - cofra on 2005/03/30 18:54:46
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/03/30 :  18:54:06  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Det finns att köpa färdiga t.ex. på tradera.se för några hundra.
Dvs troligen mycket billagare och mindre än att bygga själv.
Ljudkvaliteten är kanske inte strålande, men det är inte så lätt att få över FM.
Jag tror att det är tveksamt att försöka sig på ett DIY projekt på detta område.
Möjligen om man vill konstruera en rejäl FM sändare med bra ljud och få den godkänd och sälja in den till radiostationerna. Fast det är lite sent nu när digitalradio är i antågande...
Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2005/03/30 :  22:27:24  Show Profile Send berglund a Private Message
Provat typ en sådan från Tradera för några hundra och lyssnar nog hellre på P2 än detta. Fungerade OK inne men i bilen var det inte ens roligt.
Go to Top of Page

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2005/03/31 :  00:10:45  Show Profile Send Mad a Private Message
Tjing!

Här har du ritningar så det står härliga till: http://www1.shellkonto.se/icom2002/fmsandare/index.htm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000