HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många tror att pip vinner 4 av 5 VS dessa...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  17:42:13  Show Profile Send matte76 a Private Message
Mayro: Ok det var ju synd.

Jonas Nilsson: 805s heter den, har ingen diamantdiskant. Skit samma iofs.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/16 17:56:23
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  17:49:32  Show Profile Send mayro a Private Message
jonas N.. förmodlige svarar jag inte för ni är så många i er flock så det hinns inte. men inte ens det förstås tydligen av er.. Så det är bra du skriver så nersättande inlägg som du gör.. visar ännu tydligare hur kännsliga ni är fast ni uppträder i flock.

Så här reagerar ni alltid då man tar er i "loven" o sätter an era saker ni säger o påstår. Om några så är det ni mina herrar ifrån inospåret som inte tål att synas i sömmarna...

Ni får skylla er själva då övertrampen blir så stora så en bild räcker för att berätta allt om troligheten i era påståenden...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/16 17:53:03
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/03/16 :  18:46:12  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message




Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  19:16:15  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Vad är det du tycker Infinity är så bra på Mayro, säg...


enkelt svar faktiskt...
Den smått otroliga fina basförmågan parat med en upplösning samt ljudbild som bara blir där hängande som en trevlig varm härlig våg i hela rummet.. Samt det "inte direkt på kastade" ljudet..

Men mest den tonala balansen samt det faktum att man inte hör rummet dom spelar i utan man ÄR i detta rum. Men fulstora artister som faktiskt spelar just för MIG....

Det är så man känner det. Dom spelar för mig. Inte för någon utan just för mig...

Sedan finns det något jag brukar kalla för "vibben i rummet känsla".. dvs att en gitarrs accord inte avslutas som ett ljud vbara utan "hänger2 där kvar med en väldigt varm vibb.

Detta även om det är rätt tuff musik man spelar...

sedan komprimeras aldrig musiken hur krävande den än är. Den enbart kommer vällande fram och är så jäkla ren samt utan massa lådljud. Men detta är inte infinity ensamma om så klart. Detta gör flera dipoler där ute. Men detta i samma lådor o paneler.. ja det är just mixen jag tycker är oslagbar snudd på...

Audio artistry KAN i sina bästa stunder slå mina på alla parametrar. men även dom kommer grovt tillkorta i övre registren oavsett vad man snudd använder för slutsteg.....

Men även mina spelar med den stora akturiteten som stora aa gör... Dom går ju även ner snudd lika djupt i basen också...mina menar jag.

Som du o andra förstår så är mina samt epsilon uppbyggda som mer paneler i toppen o subbar i botten. Och tills idag har jag inte hört något som kan koppla ihop basarna med dessa ultrasnabba band utan att detta hörs. På redan mina är det omöjligt att höra delningen... Då förstår man sedan resultatet med vad jag säger händer vid lyssningen..

Jag har hört dom stora banden på apogee eftersom jag även ägt sådana. Skintilla... jag har hört banden till Bo bengktsonsn stora megatrend vilka jag höll på att köpa i ett svagt ögonblick. Ingen av dom slåt toppen på mina ens. Så därav mitt stora beundrande av dessa gamla highendskapelser.......

som avslut. Musikalitet... Det är det som till sist o syvende avgör saker o ting. Och om man hör dire straits mark knoflers rytmiska hackande med den rytmkännsla som man får igenom mina burkar. Ja då blir man fast...

Vid ev byte skulle jag nog välja Audio Artistrys Dvorak utan att blinka. Sedan peta in accuphase eller classe som slutsteg....tror detta blev en rysare det med. Fast på annat sätt helt enkelt.. framförallt dynamiken är större på AA. men dom har ju uinte band utan vanliga element.. tyvärr. för band på toppen på dessa vore himelen tror jag. AA kan skrika till vilket är totalt förbjudet i mina anläggningar oavsett musiktyp..

ALLT ska kunna spelas. absolut allt. Hmm ja inte sån där elektroniskt skit förståss. det går bort samt dico.... sånt pakllar ja inte. vår dotter kör det så de räcler o blir över på övervåningen...

Så hoppas du blev nöjd med svaret... jag försökte svara så got jag kan så varför kommer fram tydligt o klart...

det enda jag skulle vilja äga är dom större typen med separata bas o panelerna.. då vore lyckan stor. Eller dom stora genesis så klart....
Men beg är dom lite dyra kan man säga ju.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/03/16 :  19:23:46  Show Profile Send matså a Private Message
Att Pipen är mycket bra stativare är det ingen tvekan om, sedan om de är världens bästa är ju en annan femma. Jag var hos Nattlorden och provlyssnade på dom, och jag måste säga att jag blev imponerad. Ok basen var cool men mest impad blev jag av själva ljudbilden, hade jag inte sett dom så hade jag trott att de var mycket större än dessa små.


Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2005/03/16 :  19:36:30  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Jag prövar nu under två veckor piP tillsammans med basmoduler hemma. Jag har aldrig hört några stora Infinity, men jag kan utan större tvekan säga att jag föredrar ljudet från piP + stora basmoduler framför alla andra högtalare jag hittils lyssnat på ordentligt.

Sedan får man titta på vad piP kan ge. De är INTE gjorda för höga ljudtryck. Vill man spela högt skaffar man en större högtalare helt enkelt. Vad de ger är däremot en otroligt öppen och fin återgivning på normala nivåer. De ger också en fantastisk basåtergivning vid lite lägre ljudtryck.

Sedan måste jag kommentera påståendet att Ino får otillbörlig reklam. De flesta aktiva medlemmar här på forumet gör mer eller mindre "reklam" för sina apparater och högtalare när man talar sig varma om dem. Långa trådar med läckra bilder, entusiastiska recensioner och inlägg i trådar där folk vill ha köpråd. Jag har svårt att tycka det är något fel med det? Har jag en hifipryl jag verkligen tycker är kalasbra vill jag givetvis dela med mig om det! Sedan behöver inte alla hålla med om att den är bra, men att påstå att det är fel att vara entusiastisk över sina grejer tycker jag är lite lustigt.

Med vänlig hälsning,
Rickard

Ino Audio for life
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:08:00  Show Profile Send mayro a Private Message
daskapital..
Att alla håller sina saker högt är korekt.

Att det blir säkert bra ljud med pip o sub är nog även detta sant.

Att man bedriver rena rama marknadsföringen på det sätt jag beskriver kan man INTE missa.
Flera av dessa som påstår saker hela tiden ÄR medlemmar i olika medlemsföreningar som rör sig runt Inos konstruktör samt intresseföreningar...

Marknadsföringen av ino sker via dessa som går ut såsom "talesmän" samt är även med i dessa föreningar. Jag säger OFTA och inte alltid... Så att dessa använder tex forum som här samt andra står utom allt tvivel..

Samt att dessa kan utan att någon av dessa handlare kan bemöta påstående som dessa som läggs överallt blir som hängade där utan någon kan bemöta dom.

Detta är tyvärr också sant.. För skulle en som är importör gå in o säga han eller hon provade en pip kontra en av dennes sålda produkter och pip fick kanonstryk så blev det ramaskri....

Jag både trår och är säker på att pip samt andra av iö tillverkade högtalare är bra. Men att dra det till att dom som i detta fall skulle spela ut epsilon på 4 av 5 saker. ja då vart det helt enkelt för mycket. Man får ha en liten verklighetsbild ändå även om man uppskattar sina saker.

Och detta var på en tråd där man gav tips o råd till en topicägare. .. Så det tips jag la var på beg epsilon. som kostade 28000 danska ifrån start som jag skrivit flera ggr... För 28000 så får man inget nytt som kan tävla mot epsilon. Hur bra dom än är..
Och så sa jag att detta gäller ljud o inte utseende osv....

Men att inos saker marknadsförs starkt via just detta sätt är en stor sanning som man så lätt så lätt kan se utan att ens söka. Det är ju bara att titta på marknadsupplägget och företagsiden så ser man tydligt hur försäljningen är uppbyggd. Detta sker via just dessa föreningar o medlemsakp osv. Samt en bunt hangarounds som faktiskt inte alltid är uppskattade för sitt aggerade av ens deras mentor tror jag. Men all reklam är bra reklam. Se bara här på detta forum. Det sitter massor med folk här nu som vill höra dessa saker. Marknadsföring då den är som bäst...
Inte ens min utbildning på elektrolux slår ut detta som IÖ lyckats med........mycket skickligt får man säga. Men behöver motsägas då det tenderar att gå aldeles för långt...

Så därför visar jag med enkla medel vad dessa faktiskt säger med enkla bilder av objekten som det gäller. Då ser varje mäniska man far iväg lite väl högt i sina ovationer.

dessa pip ska ha den nivå dom har och inget annat. Och om man som du säger finner dom perfekta för dena lyssning du berättar om. Ja då är det verkligen både roligt samt trovärdigt...

Men att dom skulle befinna sig ÖVER epsilon på 4 av 5 saker. Då måste någon säga ifrån samt stämma lite i bäcken av snurrig marknadsföring i alla fall..

Och jag hoppas verkligen att folk nu ser o läser detta alltihopa och därvid också förstår man inte ska tro på marknadsföring. För den är lika mycker marknadsföring som om företag XXXXX skrev sina alster var bäst i världen. Men skillnaden dom INTE får eller ens KAN aggera som dessa inofolk gör o kan.. såsom privata personer...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:12:00  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
jonas N.. förmodlige svarar jag inte för ni är så många i er flock så det hinns inte.


Vilken dj*vla flock. Du är väldigt snabb att dra alla över en kam mayro, bara för att man kritiserar dig. I och med att du inte läser vad andra skriver så upprepar jag mig. JAG är inte med i LTS och har så aldrig varit. JAG har aldrig ägt en LTS-rekomenderad produkt. JAG har aldrig träffat Öhman. JAG har aldrig hört ett par piP. JAG har aldrig ägt ett par "hemgjorda" kablar ala´ EKK osv.
/Jonas
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:28:03  Show Profile Send StefanL a Private Message
Tur vi inte har en "flock" med Epsilon anhängare här!
Granna burkar mayro förresten.
IÖ brukar skapa debatt, men som dom säger "all pr är bra pr".
Har heller inte hört varken pip eller Epsilon, säkert bra på båda två.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:28:46  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har ju skrivit en hel del om Ino:s högtalare, jag kanske lite för mycket om man ska vara självkritisk. Jag kan ju meddela att jag inte är medlem i den berörda föreningen och har inga planer att bli det heller. Att det skulle handla om marknadsföring är ju ren BS och det tror jag du vet Mayro. Som Das Kaitla sa så vill man ju gärna tala om de produkter som verkligen bört en och skänkt en härliga lyssningsstunder.

Att piP skulle kunna leverera samma ljudtryck som de stora infinity är ju naturligtvis inte möjligt men på andra parametrar är säkert piP väl så bra om inte bättre. De har väldig låg distortion bland annat och en bra frekvensgång samt utstrålning.

En jämförelse med i56s/Y-4 och dessa Infinity hade varit rolig (iaf för "Ino-folket" )

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:39:38  Show Profile Send mayro a Private Message
kul att se dig rydberg ha denna inställning.. trivsamt...

Men denna tråd kom till då man helt frankt sa just pip med sub skulle ta 4 av 5..

inget annat... så läser man tråden förstår man jag går hårt åt just detta påstående.....

Dom större ska jag höra i sthlm då jag åker dit för kabeltesten som här inte gick att få till....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:45:19  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
Jonas Nilsson: 805s heter den, har ingen diamantdiskant. Skit samma iofs.


Helt ok matte men slår vad en hundring på att den kommer
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:49:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jonas: Inte omöjligt, ingen stativare i nya serien har ju diamant-diskanten ännu.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:52:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Att bara tala om några 4 av 5 utan specificera upp vilka faktorer man menar verkar ytterst meningslöst, det kan ju vara vad som helst! lite snurrigt om ni frågar mig. Sen är det ju helt olika typer av högtalare, den ena är gjord för närfältslyssning vilket den andra säkerligen inte är osv osv, lite att jämföra äpplen o päron alltså. Som sagt en Ino-anläggning som betingar lika mycket i pris som nypriset på dessa Infinity skulle va kul att höra och jämföra med.

Angående Infintys prestanda så vill jag knappt spekulera, jag har iaf hört många positiva ord om dem så de är säkerligen mycket bra.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/03/16 :  20:59:53  Show Profile Send David A a Private Message
Mayro: denna tråd finns till för att du sa följande:

quote:
Epsilon samt sigma.... båda kan man få bra ljud ur med små investeringar på elektronik... det finns saker som driver dess basar. och gör du kan billigt hitta ett steg som spelar underbart på topparnas band... Här hänger ingen stativare med ens till startknappen kan jag lova dig. sen får den heta pip eller pup.. spelar nada roll....

samt
quote:
Och pip skulle just framstå som pip.... inget annat...

Snälla du. detta är inte små stativare.. lite självdistans bör man ändå ha.. Gå nu upp ur pölen o sätt på dig varmt. det är inte bra att bli kall denna årstid min vän....



Så jag undrar jag vem som gick kaxigt ut från början. Det var du och enbart du som drog igång hela cirkusen. Att du inte kan tåla att någon säger emot dig är ditt största problem här.

Jag är inte heller LTSare.. Har inte heller sådana produker. Det enda du hitills kommit med i denna tråden är bara rent skitsnack och inget annat. Läs min medlemspresentation och kika lite vad som funnits hemma hos mig bara dom senaste två åren.
LTS? Nja, skulle inte tro det du....

Jag var inte någon IÖ anhängare för fem öre för två år sedan. Snarare så stod jag helt och hållet på andra sidan där du står nu. Läs lite forum några år tillbaka så blir du snabbt varse det.
Jag fick dessvärre sticka svansen mellan benen när jag jämförde själv i hemmiljö. Så enkelt är det, och så pass bra var dom.

Hade jag vetat det för två år sedan hade jag förmodligen spart åtskilliga 10000-tals kronor genom att köpa Pip först och prova.
Det gjorde inte jag, men jag hoppas att jag genom mina erfarenheter kan tipsa någon annan om denna lilla hifibomb. Om du tycker att det bara är tomt försäljningssnack så får du väl tycka det då.
Jag har INGET med Öhman eller LTS att göra, utan är bara en helt vanlig privatperson.
Har du svårt att fatta detta eller???



Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  21:08:16  Show Profile Send mayro a Private Message
ja.. man får böja sig för den trevliga ton du har här rydberg.

Men som sagt. mitt tips om epsilon grundar sig på att i stället för nyköp köpa en sådan beg. Och då summan blir den klart lägre såå..

Sedan så är mina i alla fall inga svåra just på att sitta i den "gyllene" trialngeln. så man sitter som man gör vid sativare...

För att vidare beskriva hur dessa spelar så blir det ju som att höra en stativare detta också... För botten är sub. sedan sitter ju toppen mer som en stativare om man rent ser dom som konstruktion... Det är ju rent en panel uppåt bara. Inte lådor osv. Utan enbart en panel. Nu pratar jag mer om mina IOFS.....

men som hjag sa så skall jag lyssna på dessa större du refererar till hos en kille i Sthlm. Och där kommer vi även köra kabeltesten som inte gick att få till här. Så det blir hos en LTS kille testen går av stapeln här till våren då vi åker upp...ska reg bes bilen först här..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  21:36:58  Show Profile Send mayro a Private Message
jonasn
quote:
Du kan fortfarande inte läsa vad folk skriver mayro
Eller svara på frågorna
Sicket bottennapp


detta är ditt första inlägg..vad i ditt inlägg gör jag ens ska bry mig om att svara dig eller ens försöka se dig såsom ej fientligt inställd... Jag får be om ursäkt. Men det ser inte ens ut som du ber om svar. det ser mer ut som om du enbart söker kurr.. Och jag svarar då med vilka sätt jag anser bäst. ibland är jag rent ut tyst.. detta beror då på att jag inte ens finner skäl att ge ett svar. Som på ditt inlägg här...

Sedan svarar jag giftigt på saker som rent gör mig sur...eller irriterad. Vilket det finns en del saker som faktiskt gör.
En sak är då man konsekvent ger sig ut på tunn is. Som man defenetivt gör den dagen man skriver en ino produkt i lägsta nivå med en sub spelar ut ett av hifihistoriens störta märken. samt däri också en av deras absoluta toppsaker....

Sådant larv skall bemötas med samma mynt helt enkelt...

Och detta rent ut sagt skit som att det inte är medlemar en del av dom som sitter med dessa evinerliga inlägg är BS för att låna ett ord här....

Man är även som nära suporter till en förening klart partisk... Så man behöver inte vara medlem ännu. jag kan ju vara med runt om ett gäng av motorfolk. och därvid så är jag nog rätt partisk fast jag inte bär klubbens ryggmärke... eller hur...

Och inos saker marknadsförs via dessa samt medlemmar osv. Detta är ett klart faktum.... inte nåt att snacka om. det står utom allt tvivel klart för envar som angagerar sig o kollar lite....

Men då man trampar över till den milda grad som nu hände så kan inte jag hålla käften på ren svenska... Om ni tittar så ville topicägaren veta mer om epsilon!!!!

Detta var ett tips på topicfrågan han ställde. sen att se inlägg som rent ut var BS av större mått än nåt ännu skrivet ifrån denna pipklubb som det ändå är.. ja då brann det här..

Jag vill markera att INGEN handlare törs ens gå in med inlägg fast jag sagt det är fritt att göra detta. Jag tror det har två grunder.

1 nivån är för låg på trådens innehåll...

2. även om dom ville så skulle inlägg ge sååå jävla dåliga vibbar...

Men trotts detta tror jag en del av handlarna applåderar mina svar här. samt anser det är rent bra någon sticker upp här..

Hur många tror ni inte av inos ägare genom åren har sålt o bytt till annat i deras butiker. Det är säkert flera st.. och skulle handlarna gå ut som inos hantlangare gör så skulle det finnas flera som kunde "vittna" som er om att pip osv blivit utbytta mot ditt o datt...

Så håll en lite högre nivå så slipper ni stå så här med brallorna nera o dyngsura om fossingarna... inte ens folk med stor insikt om pip tror ju att detta är en riktigt jämn jämförelse.

men enligt vad jag ser så börjar detta ju gå mot mer nyanserad nivå. där man även har lite förankring i verkligheten också..
Och jag ser att faktiskt det är bland annat rydberg som gör mest på denna vägen här...

väldigt hedrande måste jag säga. tycker det han säger om äpplen o päron är trevligt..för detta är verkligen så sjukt att jämföra. som nog alla också insett som läst eller endast tittat på bilderna..

denna gång skulle man inte behövt skriva ett enda ord snudd på...bilderna säger resten....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:06:41  Show Profile Send mayro a Private Message
lägger in en rolig länk här.. Detta är rätt tung äldre highend som troligen kan lira gott... Inte epsilon. Men väl Beta med rätt ok drivning kan man säga.....

http://aca.gr/pop_picard.htm

notera han använder fadel art kablar... Wolfgang..ser du!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:18:49  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
quote:
detta är ditt första inlägg..vad i ditt inlägg gör jag ens ska bry mig om att svara dig eller ens försöka se dig såsom ej fientligt inställd... Jag får be om ursäkt. Men det ser inte ens ut som du ber om svar. det ser mer ut som om du enbart söker kurr.. Och jag svarar då med vilka sätt jag anser bäst. ibland är jag rent ut tyst.. detta beror då på att jag inte ens finner skäl att ge ett svar. Som på ditt inlägg här...


Det kanske var en uppmaning att läsa någons inlägg över huvud taget

quote:
Sedan svarar jag giftigt på saker som rent gör mig sur...eller irriterad. Vilket det finns en del saker som faktiskt gör.


Om du läser DavidA´s senaste inlägg kan du se att DU, med en inte alltför ödmjuk attityd, drog igång hela "leken i sandlådan".


quote:
Man är även som nära suporter till en förening klart partisk... Så man behöver inte vara medlem ännu. jag kan ju vara med runt om ett gäng av motorfolk. och därvid så är jag nog rätt partisk fast jag inte bär klubbens ryggmärke... eller hur...


Om man inte är medlem och inte har några LTS-rekomenderade prylar osv så är man det ändå Bara för att man inte tycker att Infinity är världens bästa högtalarmärke IMHO


quote:
Och inos saker marknadsförs via dessa samt medlemmar osv. Detta är ett klart faktum.... inte nåt att snacka om. det står utom allt tvivel klart för envar som angagerar sig o kollar lite....


Ok mayro. Var någonstans har jag skrivit att Ino gör världens bästa högtalare eller i annat ordalag skrivit att Ino är Guds gåva till mänskligheten Vill själv minnas att jag nog rekomenderat B&W, Audiovector, Dynaudio osv 100ggr mer.

quote:
Men då man trampar över till den milda grad som nu hände så kan inte jag hålla käften på ren svenska... Om ni tittar så ville topicägaren veta mer om epsilon!!!!


Det var i denna tråden som du trampade över mayro.......
Du är topicägare och det var i en annan tråd som ägaren ville veta mer om Epsilon.


quote:
Jag vill markera att INGEN handlare törs ens gå in med inlägg fast jag sagt det är fritt att göra detta. Jag tror det har två grunder.

1 nivån är för låg på trådens innehåll...

2. även om dom ville så skulle inlägg ge sååå jävla dåliga vibbar...

Men trotts detta tror jag en del av handlarna applåderar mina svar här. samt anser det är rent bra någon sticker upp här..

Hur många tror ni inte av inos ägare genom åren har sålt o bytt till annat i deras butiker. Det är säkert flera st.. och skulle handlarna gå ut som inos hantlangare gör så skulle det finnas flera som kunde "vittna" som er om att pip osv blivit utbytta mot ditt o datt...


Lägg av mayro Det här är ju värre än Watergate

quote:
Så håll en lite högre nivå så slipper ni stå så här med brallorna nera o dyngsura om fossingarna... inte ens folk med stor insikt om pip tror ju att detta är en riktigt jämn jämförelse.


Hög nivå

quote:
tycker det han säger om äpplen o päron är trevligt..för detta är verkligen så sjukt att jämföra. som nog alla också insett som läst eller endast tittat på bilderna..


Kanske inte ändå Så här skrev du innan:

quote:
För att vidare beskriva hur dessa spelar så blir det ju som att höra en stativare detta också... För botten är sub. sedan sitter ju toppen mer som en stativare om man rent ser dom som konstruktion...


Så här skrev jag:

quote:
För övrigt tror jag det finns många stativ/sub-system som jag skulle föredra framför dina högtalare t.ex B&W 805D med tillhörande sub, Audiovector Mi1 Avantgarde + sub, Dynaudio 1.4, Lågprisalternativet Quad 11 eller 12 kan vara något osv. Finns en uppsjö kombinationer som jag antagligen skulle trivas bättre med än ovanstående Infinity IMHO.


Oj, inte en enda Ino modell igen

Infinity are the best **** the rest.... sorry glömde AA







Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:30:08  Show Profile Send marbrink a Private Message
Ännu en piP tråd...
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:40:14  Show Profile Send Amund a Private Message
Jag har inte haft internet på ett tag och trodde att jag hade missat massor av rolig läsning.... Ack vad fel jag hade... Lungna ner dig lite Mayro.

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:43:02  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Jag sluter mig också till skaran som bytt uppfattning om musik- och ljudåtegivning på senare tid. Levde nyligen nöjd med högdistande rörförstärkare, men har nu kommit på att detta med "återgivning" kanske inte så dumt trots allt. Snackar vi Ino så får jag tillstå att det var en aha-upplevelse av rang att läsa Ingvars produktkatalog och den syn på ljudåtergivning som han där presenterar.

Vidare har jag svårt att förstå det dravel om marknadsföring av Inos produkter som vissa här beskylls för. Man får ju beakta att ingen som talar väl om Ino har någon ekonomisk vinning i detta. Inte ens Ingvar, som driver företaget med nollresultat som mål.

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  22:59:43  Show Profile Send mayro a Private Message
ja.. herregud vad skoj detta är trots allt..
En del går i taket helt så fort man säger ett ord om pip eller Iö´s saker.

Fast om dessa säger rent löjliga påståenden har dom ändå rätt...


jag glädjer mig åt att dom som faktiskt HAR sett allt om Ino samt säkert även trott en hel del nu säkert funderar en o två ggr. för som sagt. Topic frågar om man verkligen tror att pip med sub spelar bättre på 4 av 5 saker som det påstås....

Och att diskutera om det är marknadsföring eller ej är rent nåt som inte besvaras mer. Titta o tänk själva.. Om ni kommer fram till att det inte är så.. ok.. då får ni det till det..
Men om ni tittar o tänker efter så.. ja då kanske även ni inser detta är rena rama marknadsföringen. Inget annat. Och det är mycket mycket skickligt genomfört. så rasande snyggt gjort så inte ens folk som gör marknadsföringen ser det själva....

var genomförst annars marketing av ino mina herrar o damer?? säg mig var?? I en butik i sthlm??? Vilka sköter marketing utanför butike i sthlm i den berömmda källaren eller var den nu är...
Jag tycker mig rätt klart se vilka som är "säljarna" och vilka som sköter marknadsföringen. och även ser jag HUR det är uppbyggt.. Inget svårt alls att se.

Det får man anse såsom det yttersta av snygg marketing...

Påminner en del om då jag på 80 talet skulle bli säljare av super tio... produkten var kanon. men säljandet var pyramidform...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/16 :  23:03:24  Show Profile Send mayro a Private Message
Mr ekan.

Nollresultat försöker alla företagare få ju. slipper ju skatt då. och är man gift så kan man till o med få försörjningsavdrag på fruns lön.. Detta håller i alla fall i åratal.. kanske längre också...

Så om du tror att en vanlig lådbygge kostar 70000 i komponenter så.... Undrar varför en audio artistry inte kostar ens snuddande denna summa...i byggsatts.... ifrån usa.... inklusiva trasport o vinst för bolaget.. ja herregud vad man kan tro dessa dagar.. nollresultat.. jo det vore grejor de....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/03/16 :  23:23:41  Show Profile Send labrat a Private Message
Anledningen till de höga priserna är förmodligen att elementen specialtillverkas i väldigt låga upplagor samt den höga hantverkskostnaden för att anlita en snickare att tillverka lådorna. Det är en väldigt stor skillnad på att köpa in massproducerade element och bedriva tillverkning i stora serier än att bara framställa ett antal exemplar per år. Jag är helt övertygad om att Ingvar förklarar exakta kostnader och dylikt om du frågar snällt.

Baselementet till pi60s kostar 7200:-, och diskanten 3600:-
Detta ger en kostnad på 10800:- enbart för elementen, sedan skall kablage, dämpning, MDF-skivor och framförallt då ihopsättning/konstruktion av lådorna komma till. Då hamnar slutnotan på 16-17000:- (då högtalarna kostar cirkus 30k) för själva hantverket vilket låter rätt rimligt. När jag pratade med ett snickeri angående tillverkning av de betydligt enklare ProAc-klonslådorna kunde de inte angiva ett exakt pris, men det skulle inte hamna under 4000:-.

Nu tänker jag dock ansluta mig till den ökade skaran medlemmar som tröttnat på barnsliga ino-diskussioner, och helt enkelt ignorera denna och framtida trådar av liknande karaktär.

Sandoz in the rain

Edited by - labrat on 2005/03/16 23:25:21
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000