Author |
Topic |
|
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 01:47:07
|
Påminner mej mest om när folk får skit för att dom inte sandat trappan för inbrottstjuven, så han halkar och slår sej. Sen får den inbrottsdrabbade skit för att han inte agerat "helt lagligt"...typ at antipiratbyrån har ju slarvat med datalagen tydligen...och får med rätta skäll för det. Men orsaken till att man överhuvudtaget finns är ju "tjuvarnas" verksamhet...
Fattar att dessa rader inte ger mej några points, hehe, men kunde inte låta bli i dessa "anti-antipiratbyrån" tider. PK så det står härliga till att hacka på dom....
(PK = politiskt korrekt)
Nä..nu sover vi!
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 02:17:14
|
edison:
Komplicerade fråga, visst. Tyckte mest det var skoj att man hackat antipiratbyråns hemsida + att hacket varat hela dan!
Detdära med trappan har jag också hört (många gånger!). Om det sen är en skröna eller om en eller urmånga drabbats av det vet jag inte.
Men om man läser "hacket" + att byrån fått fler än 4000st anmälningar mot sig så är frågan om de gör mer gott än ont.
Jag tycker bara det var skoj att läsa det som skrevs på den hackade sidan.
|
|
|
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
|
Unkan
Member
119 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 09:34:32
|
APB intervjuvades i P3 för ett tag sedan, inslaget lade APB sedan upp på sin hemsida. Strax därefter gjorde P3 ett nytt inslag där de ringde till APB och talade om vad de tyckte om att de lade upp upphovsrättsskyddat material på deras hemsida. Det var rätt roligt att höra dem försöka förklara detta... |
//Mvh. Daniel |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 10:25:42
|
quote: Nu är hela sidan nere (de tog tid på sig att fixa!!)
Sidan är inte nere, den funkar nog för mej iaf. |
//air |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 10:36:50
|
Det jag inte förstår är varför man ger sej på dom som sprider filerna vidare? Det finns inte en möjlighet att dom skulle kunna haffa alla personer i alla länder som på något sättsprider filer.
Däremot, så kunde det göra en skillnad om dom istället försökte stoppa de "release-grupper" som har tillgång till allt material innan det finns i butiken, och sedan delar ut det på nätet. Dessa måste ju vara personer som jobbar inom filmbranschen / musikbranschen och har tillgång till materialet i ett tidigt skede. Varför eftersöks inte dessa personer som IMHO är dom verkliga bovarna? |
//air |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 11:57:40
|
Intressant är ju att Pontén i aftonbladet inte tycker att att de låg ute känsliga uppgifter på deras hemsida som var prioriterat att åtgärda. Om personnummer och adress ligger ute med Antipiratbyråns goda vetskap men dem ändå inte väljer att agera så visar de väl prov på deras goda omdömme.
Att de inte är dem som har publicerat dem har inget med saken att göra, dem vet att informationen finns men väljer att inte agera.
|
Exit Planet Dust |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/03/15 : 14:16:21
|
luften, i det här fallet gav de sig iofs på några burkar som har fungerat som arkiv för en del av dessa nämnda releasegrupper. Det HAR även förekommit flera s.k. 'busts' av releasegrupper också, senast Fairlight för nåt år sen och innan det den ganska kända (?) "Operation Buccaneer" där i princip hela Drink or Die åkte fast. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
|
Topic |
|