HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 någon som handlat på ebay?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/03/14 :  23:11:22  Show Profile Send garmen a Private Message
satt och kikade lite nu precis. det är ju fånigt låga priser ifall man jämnför med vad man får betala här i sverige. så är det någon som hadlat eller brukar handla från ebay ? har det varit strul med leveranser eller brukar det funka bra ? har ni sluppit tull ? är åker paketen i där också ?

//Garmen, sugen på lite nya kablar :D

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2005/03/14 23:12:44

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2005/03/14 :  23:15:38  Show Profile Send nurfen a Private Message
Så länge personen som säljer har bra betyg är det ju ingen fara. Om det blir tull beror på var personen bor.

eBay är ju nästan bara privatannonser.

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/03/14 :  23:15:57  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag har gjort flera fynd (dock ej hifi-relaterade) på tyska ebay.
Har aldrig blivit lurad, trots att jag bara gjort förskottsbetalningar. Eftersom tyskland är med i EU behöver man inte oroa sig för tull. Så länge man enbart gör affärer med medlemmar med överlag gott omdöme sitter man nog rätt säkert, har för mig att Ebay har en hel del säkerhetsanordningar också som kan vara bra. Nackdelen med tyska ebay är att man inte riktigt alltid förstår, och tyskarna är inte alltid sådär jättebra på att prata engelska.

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/03/14 :  23:21:03  Show Profile Send garmen a Private Message
hehe, kikade på världs ebay ;) men det fanns riktigt bra priser på transparent kablar så man blev lite sugen

//Garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2005/03/14 :  23:56:14  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har handlat från ebay ett antal gånger och det har aldrig strulat. Jag har betalat med www.paypal.com som gör det hela smidigare. Många säljare använder paypal som betalningsalternativ.
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/03/15 :  00:02:42  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Har köpt en del vinyl och lite reservdelar till skivspelare, och det har funkat bra. När man handlar från USA tar det dock en j**la tid, efter terroristattacken 11/9 verkar all post gås igenom minutiöst och det kan ta månader att få igenom ett paket. Inom EU går det rätt snabbt dock.
Nurfen skrev:
"Så länge personen som säljer har bra betyg är det ju ingen fara."
Man bör kolla upp feedbacken. Om de flesta som har gett personen positiv feedback är nya användare med få gjorda transaktioner så bör man nog vara försiktig. Det finns de som fuskar till sig ett user-id med positiv feedback, ett användarnamn som de sedan använder för att lura skjortan av folk. Hör väl kanske inte till vanligheterna, men nätskojarna blir fler hela tiden.

Edited by - bostrowskij on 2005/03/15 00:04:29
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/15 :  01:11:17  Show Profile Send mayro a Private Message
jag har handlat två bilar som jag hittade på ebay. Samt nio affärer som gjorts via ebay.. Aldrig blivit lurad.. Men man får som folk sagt tidigare ha lite koll på vem man handlar av som alltid.....

en del feed back är ju förtjänad med 2 dollarsaker osv.. samt 7 dealar. Men så säljer man en bil för 15000 20000 dollar.. då drar man öronen åt sig självklart......och väljer en annan....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/03/15 :  08:38:55  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag har bara handlat skivor och processorer och det gick bra. Många brukar kunna leverera utanför USA om man frågar. Kolla upp referenserna/feed-back.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2005/03/15 :  10:01:32  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jag har både sålt och köpt på Ebay.de och aldrig haft några problem. Sunt förnuft och goda betyg funkar.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2005/03/15 :  22:28:38  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Ebay är grejer det, visst kan man göra klipp. Jag har inte haft några problem, än.

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000