HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Medel för behandling av gummi som känns torr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:36:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag har högtalare ur B&W's CDM serie som har gummiinlägg runt Nautilusdiskanterna och gummit har börjat kännas torrare med åren och blir därmed rätt svårt att hålla rent från damm.

Finns det någon som har tips om medel som man kan smörja på detta gummi för att göra det lite mindre torrt och kanske lite fetare så att man lätt kan torka av gummit med en våt trasa?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/03/13 20:37:14

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:43:23  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Smörj in gummit med glycerin. Finns att köpa på apoteket.

Stereotypen
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/16 :  00:38:33  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Traskade glatt in på Apoteket idag för att köpa Glycerin, frågade en som jobbade där och hon hämtade en flaska ur en låda och jag betalade och åkte hem utan att läsa på flaskan.

Nu ser jag att det står Glycerol på flaskan, inte Glycerin, men jag frågade efter Glycerin. Glycerol låter i mina öron som något alkohol och det kan ju inte vara bra för gummi.

På flaskan står att det används bl.a. för bevarande av kvistar och höstlöv, och att Glycerol innehåller 15% vatten. Flaskan är f.ö. på 300 ml.

Är det rätt jag köpt även om det känns fel? Vill inte sprätta flaskan och prova om hon nu gav mig helt fel produkt.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/16 :  00:46:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det finns även någon form av medel man har på plast för att få den att se snygg ut igen. Något som brukar användas i bilar och på bildäck.

Kanske kan det vara något.
Tror eventuellt det är denna: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=633&iItemId=82854

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2005/03/16 :  08:19:27  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Glycerol och glycerin är samma produkt.

Musiclover!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/03/16 :  09:09:17  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Fint, tack! Då kan jag stryka på med gott samvete

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000