HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Creative Audio go to Jämshög....Ny info läs.sid 4á
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/04/25 :  13:18:20  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
Deklarationen tex.....lika bra att itu med det på en gång.......

Usch Måste du påminna mig....

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/25 :  14:52:02  Show Profile Send ohmega a Private Message
Nu är jag klar (För nästan en timme sen)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2005/04/25 14:52:37
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/25 :  20:19:43  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag har uppskov och jag kommer även fast det har visat sig att jag tänkt fel (som vanligt). Min farbror fyller 60 och Valborgsfesten vi är bjudna på är inte på söndag!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/25 :  23:34:38  Show Profile Send mayro a Private Message
Jaha pojkar..... enbart dagar kvar...


Jag har idag grävt upp runt trappen för att i alla fall göra entren lite mer fin för herrarna.... Så den ser numera lite mindre sliten ut....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/04/26 :  12:10:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Vid vilken tid kan vi komma ?

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/26 :  15:15:28  Show Profile Send mayro a Private Message
tja...vid tio är det nog rätt bra med aktivitete här... Förmodligen byggs det sista i stora rummet upp på lördags mogonen... Det sista som händer är på fredag kväll att mitt system ställs in mot väggen och Creativs börjar matchas in. så lördag morgon så är allt nog uppvärmt...o klart..

Det skall ju byggas två rum uppe.. ja tre blir det. Så det blir ju fredagens jobb i huvudsak...Sena vilar man nog lite med infinitylyssning under fredag kvällen....Så det är väl bara att dyka upp så snart man vill o kan. Det är ju hifiträff. så om man kommer mitt i trixandet så gör ju detta säkert inget det heller...Vi är ju en stor bunt här redan fredag kväll. Som rest långt och kommer bo här...Kommer man tidigt så får man dra på kaffebryggaren....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/26 :  15:40:53  Show Profile Send mayro a Private Message


Men nu så ska ALLA känna sig välkommna...Ingen glömd här. ALLA är välkommna.

Angående mat. Som Per100 sa tidigare så finns en Pizza endast 100M ifrån oss. För det blir svårt att fixa mat till så många. Det krävs en resturang för detta som säkert förstås... Sen så är det många som är vegetarianer. alargiker osv....Men denna Pizza är nyöppnad så dom gör supergod mat så dom får kunder

Deras kebabrullar är en favorit här...

Tiden är som redan sagt runt tio bör allt va fixat här....och är man tidigare så gör det ju inget. Bara man slår på fikat...

Angående dom som ska sova här...Lite sängkläder.. Om nån har luftmadrass / madrasser kanske???? vore kanon....Nån som har sånna liggande Det blir ju "lite" spartanskt. Men säkert skoj...

rum finns. Så endast lite sängkläder och ev luftisar. eller om man har plats .ta med resesäng.
Sedan har jag själv många ggr somnat i sofforna... Så alla kommer få sova ok. Men lite stöd är bra som sagt...

Sedan hoppas vi på vädret... Då kan man grilla ev osv.. Bara det är värmare. altanen är rätt stor så regn är inte problemet. Värmen däremot....

Så nu kör vi... Och jag hoppas verkligen nu MÅNGA har tid lust samt möjlighet att titta hit och se. klämma samt höra Creativ´s sortiment...Och Begrummet blir nog skoj att titta i...



Edit. Parkering finns ju endast 100 m ifrån vårt hus. Så detta är inga problem... Och större delen kan stå på gräsmattan/mossan. av er som kommer sova här.. Så detta blir inga problem...



Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/27 10:01:02
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/28 :  15:58:05  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Kommer dina noppriga långfilligar att finnas i beg.rummet mayro?

Akta dig för "Silverpilen" med den vackraste av dekal på bakrutan vid 17-18:00 tiden imorgon..

Hoppas att den blonda dukat med kaffe på Cider-terassen vid ankomst samt "Cosas De La Vida" med Julle på stejron.

Jag tar med badkläder, för du har väl värmt poolen?
Vi kan inte bada här, George skulle ha rengjort poolen med har slöat som vanligt. Tar även med promenadskor för vi ska väl se ägorna(eller tar vi golf-carten månne?)

C YA tomorrow Brother!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/04/28 :  16:03:56  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
promenadskor för vi ska väl se ägorna(eller tar vi golf-carten månne?)

Eh? Hoppas de e okej att vi vanliga arbetarbrack från Göteborg åsso strosar omkring på ägorna? Så ingen släpper vakthundarna på oss?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/28 :  19:01:40  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
CC, det är OK..

Men det är en bra bit ner till mayros allé med de grekiska gudarna i italiensk marmor, bara så du vet, ta med ett par sköna skor.

Hundarna kommer förmodligen vara utposterade vid södra entrén. Och som tur är så är det ju ett par kilometer dit.

OCH, kom ihåg att mayro inte gillar att man pratar med tjänstefolket.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/28 :  19:21:57  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Fasen alltså, tur man är från liiidingö!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/04/28 :  20:15:38  Show Profile Send Draken a Private Message
Fick ej tag i nått nytt däck till min hoj i går
Får det med lite tur, i morrn' em.
Hinner inte ner.
Sorry - får bli lite senare i sommar istället!
Ha det så bra - där nere

//Draken
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/28 :  20:24:03  Show Profile Send mayro a Private Message


Jäkla galningar...
Öringsfiske Ål kan vi ordna 50 m ifrån huset... Men om ni får nått eller endast böter för tjuvfiske återstår att se...Vi kan ju slå vad vi andra som är åskådare...

Själv har jag idag motorsågat en del så hunden fick en löplina .. var ju tvungen att ta ner lite träd så det blev fritt emellan där linan spänts. Wire heter det ju iofs....detta så han inte drar iväg då nån "råkar" öppna en dörr...

Så nu är hunden ute härifrån under dagen...Skönt. Slipper man dra loss han ifrån nån stackars oskyldig stor schäfer eller nåt.. Vår porrkung "milton"fattar ju tyvärr inte han är en liten terrier enbart. Utan tror han äger allt o alla...Han är cool...


Adressen är för övrigt BYGATAN. Vilken går rakt igenom Jämshög. Så är ni vid ica butiken i jämshög är ni enbart 75-100 m ifrån vårt hus...Så lättast är att se det så här. Först kommer kyrkan .. sedan på samma sida kommer ica butiken.. Sedan vårt gula hus.. ett stort gamalt hus. Och på samma sida som dom två uppräknade.... Kommer man ifrån andra hållet och ser ett stort gult hus så är det rätt. Åker man förbi kommer man till icabutiken och slår på en rundpall där och åker tillbaks bara...

Hmm. Härligt enkelt att beskriva vägar då man bor så som vi gör i en liten ort.. Det finns ju inte så många val direkt..

Så sänd nu PM vilka som kommer och stannar... Och snälla.. ta med luftmadrass om någon har...samt sängkläder... Vi har nåt täcke o så extra.. Men kuddar är onte om.. Så eklast är om man lastar med sig detta...

Vad skoj det blir o se er era knäppisar.. Muse.. Ta golfknickers med dig.... banan är kuperad kan jag lova....

Och lidingö.. Ja du CC. tur det kommer en knegare och jämnar ut dessa lyxlirare.....

Och hoppas nu att många tar sig en sväng upp hit på lördag... För detta kommer bli skoj...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/28 :  21:36:06  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Knickers, gubb-hatt, pipa samt golfbag ligger redan i Bentleyn mayro..hoho..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/28 :  21:58:47  Show Profile Send ohmega a Private Message
Hmm det kanske skulle passa med säckpipe-musik på väg ner då?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/29 :  09:59:57  Show Profile Send mayro a Private Message
Säckpipemusik....

Jojo... Ett ord täcker in er. GALNINGAR!!!

Ja nu är allt bäddat för en trevlig helg. Vädret verkar bli kanon. Vilket var beställt. Men då vädergudarnas bokninscentral är rätt kass så vet man ju inte... Men bokningen ser ut att gått hem....

Så nu kör vi. Vägbeskrivningen är enkel...

Man åker bara in i jämshög som sagt. ICA ligger där på Bygatan som går igenom Jämshög. Kyrkan ICA och mitt hus ligger som ett tripp trapp trull..På samma sida . Med samma avstånd CA mellan varann. Så på samma sida som kyrkan ligger vi.. Gult stort hus tydligt synligt ifrån vägen...Bygatan heter nåt annat i början då man kommer ifrån Olofström. Men övergår till bygatan då man kommer in i jämsög..

Man är ju "innebybo" ju...

Men sänd bara PM så kan jag förklara mer tydligt. Samt självklart via tel...

Och igen. Om någon har en luftmadrass... Ta med den.....Vore en stor hjälp... Samt sängkläder...och som wolfgang sa.. KUDDE....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/29 :  10:05:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Klart man behöver sin "egen" nanekudde, släpet är snart fullt Tobbe!!
//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/29 :  10:18:00  Show Profile Send mayro a Private Message
Trevligt. Nu hoppas vi bara på att det är många som tittar hit. För jag tycker verkligen det är trevlig av dig att göra dig allt detta besvär för att visa oss här nere ditt sortiment. Så det finns en massa hifiintresse här nere har man sett. Växjö är ju endast 9 mil härifrån...Så jag tror det finns en jättestor mängd med hififolk i en omkrets av endast 10-15 mil.

Så hoppas verkligen det blir många som tar sig en lördagsresa innan kvällens begivenheter..

För att först få sitt hifitörstande stillat. Och sedan ev annat stillat kan inte vara helt fel....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/29 :  12:18:06  Show Profile Send ohmega a Private Message
Lite ot

Jaså, mayro...du har hund (läste inte tråden så noga innan)..å hundar som är så roliga (när dom inte käkar upp möblemanget hemma för dom har tråkigt)...en terrier...de är ofta rätt ättriga - orädda å tuffa som.

Jag var ingick i hundplutonen på F17 i Kallinge...hangarhundarna är mysiga


Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/04/29 :  17:39:08  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Är det full rulle i Jämshög nu, ommöblerat och klart.

Jag anländer i morgon med ett par drängar, i jakt Volvon.

Agronomtofflor utlovas, vilka trives att framföras på vit singel.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/29 :  17:44:58  Show Profile Send mayro a Private Message
nope. Wolfgang ringde just och dom har just anlänt motorvägen vid kållered...

Sthlm mariefredjönköpingsmaffian svängde just ut på motovägen...i jönköping... Så leden sluts väl här vid 9 tio i kväll....

Så nu är det på G kan man säga....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/04/29 :  18:36:35  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Bahaa, vi synes imorgon............

Tar med lite övferblifven hifi...

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2005/04/29 :  19:24:10  Show Profile Send kme a Private Message
Och så väntar vi med spänning på bilderna samt MARYO i egen hög person. Det här kommer bli något alldeles speciellt på hög nivå eller hur MARYO?

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU

Edited by - kme on 2005/04/29 19:25:05
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/29 :  19:44:14  Show Profile Send mayro a Private Message

KME..

Min "gangster" uppsyn


Ska nog akta mig för kameror tror jag....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2005/04/29 :  19:54:17  Show Profile Send kme a Private Message
Det blir väl inte många timmars sömn i natt!

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000