HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad slags åsikter värderar ni?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/03/07 :  23:58:26  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Håller med Rydberg i största allmänhet här.

Men verkligen även trådinnehavaren när det gäller att man (om jag förstått dig rätt?), läser det man vill läsa. Hör det man vill höra.

Så om jag får höra om att en kille fick haksläpp av en esoterisk oskärmad nätkabel där tillverkaren t.o.m. går ut med att man inte vet varför det låter bättre/annorlunda, men ändå har flera modeller där den dyraste låter bäst. (i test )

(Då hör jag inte, eftersom jag är medveten om hur viktigt det är med humör, prylarsutseende, miljö - placebo)

Om någon har gjort ett blindtest som visade att resultatet mellan olika nätkablar, liknande singla slant.

(Då hör jag, för jag "vet" att det borde låta lika)

Mässor är ett bra exempel. Alltid lika svårt att bedömma ljudkvalitet men vid demostrationer av t.ex. nätkablar blir många fräsla;
trots att anläggningen, rummet & elektroniken var okänd... men nätkabeln hörde de skillnad på, då "befästs" ens övertygande att det är helt andra faktorer än själva ljudåtergivningen spelar in.

Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/03/08 :  11:19:07  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag håller med FBK. Han fick mig att köpa Sonus Faber GP högtalare och jag ångrar det absolut inte!

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2005/03/09 :  23:32:22  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Jag för min del gillar inlägg som andas en varm och vänlig atmosfär...

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/03/12 :  13:41:37  Show Profile Send JonasV a Private Message
I Vote FOR The Circlomannen for EU-Ambassador!

MVH Jonas"Tidsdjuret"Viklund

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000