Author |
Topic |
|
Ondjultomte
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 13:48:24
|
JAg + en till person skall köpa lite akustikskivor från tyskland och undrar om någon till person skulle vara intersserad att vara med för att få ner fraktpriset lite till.
skivorna kommer beställas hem till mig, till centrala stockholm
det är dessa absorbenter det är tal om: http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/2206031/sid/%2118121995/quelle/listen
priste är ca 360 sek +frakt per skiva
Illsonic Waffel 45/125, Illtec Weiß B1 1250x625x45mm |
Edited by - Ondjultomte on 2005/03/06 13:50:35 |
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 14:04:47
|
Absorbenter är snyggt. Tänkte ta det som nästa projekt efter förstärkeriet är färdigbyggt. Måste läsa på lite innan jag besämmer mig. Dessutom är det närmre till tyskland än sthlm |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 14:54:35
|
Intresse finnes...
Kan dom målas? Är huvudfunktionen dämpning eller diffusering! Vad är det för material? Min tyska har sina begränsningar....
Vad är det för beräknat totalt fraktpris?
/MI
/MI
|
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 20:24:46
|
Kan också vara intresserad av 2st, skicka pm om det blir aktuellt. Detta gäller endast om någon av er kan skicka dem till mig med bussgods.
/J |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 21:23:56
|
Det är plastskum. Dämpar höga frekvenser och mellanregister. Tydligen så tål de att få bollar på sig enligt texten .
Vet ni hur man fäster de i vägg/tak. Självhäftande??
Har sett att Golden Age säljer dessa: http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/index.html Dock dyrare (439kr + moms) och man måste köpa 20st på en gång. |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 21:25:37
|
Lucifer: Det står också att de går att få i fler färger (mot extra kostnad).
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 22:22:53
|
Vill bara informera om detta.
§.10 Gruppköp på HiFiForum.nu HiFiForum.nu stöder att medlemmar slår sig samman och handlar ihop för eget bruk. En förutsättning är dock att man håller sig till gällande lagstiftning. Det är inte OK att använda HiFiForum.nu för företagsliknande former eller för att bedriva förtäckt importverksamhet. För företag hänvisas till §2. Innan HiFiForum.nu används som kommunikationskanal för denna typen av gruppköp skall Admin vara kontaktade och ha gett sitt godkännande
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
soren
Member
311 Posts |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 23:01:46
|
Kul att intresset för akustik är såpass stort.
Nu är jag visserligen handlare men slå inte ihjäl mig sådär reflexmässigt med en gång...
Innan man gör akustiska åtgärder i sitt rum bör man veta:
vad som är fel ? (vilka akustiska konstigheter föreligger) vilka olika åtgärder finns för att rätta till felet ? (absorbenter, diffusorer, Helmholtzresonatorer mm...) Vilka olika varianter finns det och vad kostar de?
Vi kommer snart att erbjuda mätning hemma hos hifikunderna för en låg kostnad och då kunna ge korrekta förslag på vad som bör fixas och i vilken prioritetsordning.
Sedan får man handla detta var man vill såklart men handlar man av oss så drar vi av besökskostnaden.
Ta alltså rätt på vilka konstigheter du har i rummet eller vad det är du vill uppnå. Inga produkter löser alla problem. Att tapetsera rummet med absorbenter av den typ som anges i denna tråd ger en viss ljudligt förändring. Men bra blir det inte i speciellt många rum....
mvh
, |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/03/06 : 23:03:36
|
Jag tycker att det är ganska snålt med info överhuvudtaget. Ska man ta den som e snyggast eller |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
regner
Member
899 Posts |
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/03/07 : 03:57:54
|
Dämpar i övre registren, passar mig bra, två st. kan vara aktuella. |
Bravo |
|
|
Ondjultomte
Starting Member
38 Posts |
Posted - 2005/03/07 : 12:51:13
|
vettiga ord från hifikonsult!
innan större ingrepp görs bör man kontakta expertis( om man har råd) annars kan det bli värre :)
tanken med detta köp var att få med kansk 1 eller 2 personer :) bara för att få ner fraktpriset .. då det ligger på 110 € ungefär .. men själva plattorna är ju billigare från tyskland.
de som är intreserade , bör kunna hämta dessa hos mig i centrala stockholm.
PMa mig, med lite info vad ni vill ha tel nummer och så, trevligare att talas vid än att skriva massa på internet.
som ni ser i en länk ovan så börjar den dämpa bra vid 400Hz + (som vanligt med sådana här mindre tjocka skivor) |
Edited by - Ondjultomte on 2005/03/07 12:52:28 |
|
|
|
Topic |
|