HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Testa fasen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:46:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Finns det något sätt man kan testa om fasen ligger rätt på diskanten?
Helst utan att öppna och koppla om :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Jesper_Nilsson
Member

494 Posts

Posted - 2005/03/02 :  21:26:09  Show Profile Send Jesper_Nilsson a Private Message
Ta en signalgenerator och svep kring delningsfrekvensen, hör du en dipp så är de ur fas.

/Jesper
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  21:47:25  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Hade jag gärna gjort, men jag äger ingen sådan :/
Jag har en CD med lite ljud som är i olika fas. Men jag kan inte riktigt avgöra vad som är vad.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  22:10:49  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Testade med att spela en hög transient på repeat. Tror mig tycka att det är rätt som det är :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  22:42:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag öppnade och kollade.
Det var inget fel på diskanten. Det var basen som inte fasade ;D
Tyckte väll det lät förtrykt på något konstigt vis!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000