HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mayros fråga - "skeptikers" grejor.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  09:45:01  Show Profile Send lasselite a Private Message
I tråden om material i underlaget till våra älsklingar ställde mayro en fråga angående skeptikers grejor i allmännhet och piP i synnerhet. Det känndes för OT, men ändå intressant.

Först skulle jag bara vilja höra med er om man skulle kunna få vara "praktiker" i stället för "skeptiker", och motivera detta.

Nu kommer en sån där usel billiknelse igen, så håll i ratten

Varför ha en Ferarri när man ändå bara åker till ICA å tillbaks?

En Ferrari är fantastisk på väldigt många sätt! Men den är dels väldigt dyr och dels så är det väääääääldigt sällan man nyttjar dess fulla potential. Jag skulle vilja påstå att de flesta av oss aldrig kan göra det.

Ferarrin är vacker, ovanlig, statusfylld, dyr, exlusiv och har potential i klass med den hingst som stegrar sig i emblemet. Men att åka till ICA för att handla mjölk (lyssna på normalproducerad popmusik) är den ganska opraktisk till. Faktum är att dom tolv!? litrarna motorolja inte ens hunnit bli fisljummen innan du är framme. Vilket givetvis löses genom att alltid låta bilen gå (direkt överförbart på e$oteri$ka slutsteg)

Man kliver inte in i en Ferra! Man klär på sig den! Å när man väl kommit ner i de djupt skålade stolarna å myser, så är man redan framme vid affären och det är dax att krångla sig ur igen (ingen fjärr och tveksam ergonomi)

Svensson köper en volvo istället (sibastereo) och är nöjd, Den funkar bra, och hela familjen kan åka med. Kommer han nån gång net till autobahn knorrar han lite, men ärligt talat så skulle han faktiskt inte få köra fortare för frugan i alla fall

Sen har vi dom med ett stort intrese, som vill kunna åka till ICA och om det nån gång ska smiskas lite bana så är kärran inte helt motsträvig. Han köper givetvis en Alfa Romeo (gissa vad jag har). Där har du piP-ägaren, tror jag. Den är praktisk, välljudande och udda nog för att vara exlusiv men har sina givna begränsningar. Begränsningar som man dock ytterst sällan märker av.

Så visst drömmer de flesta av oss om en Ferarri, men är det värt pengarna och omaket för de ytterst få gånger man verkligen kan nyttja den (avancerade liveinspelningar av komplex orgelmusik)?

Så resonerar jag. Hur resonerar ni?

Angående piP och vibbrationer, så har du, mayro, givetvis rätt i att dessa inte har samma ljudtryckskapacitet som dina bestar. Men det var väl knappast någon nyhet för någon Och vad gäller den senaste tidens kommentarer om "sibaprylar" så borde väl du vara den första att erkänna att dessa faktiskt kan låta över all förväntan

I HIFI&Musik testades ett par elgiganten-högtalare i jakten på "världens bästa..." (har jag för mig) Dom bedömmdes som mycket bra, särskilt med tanke på att dom "bara" kostade 80 lök. Sen visade det sig att dom "bara" skulle kosta 40! Hade dom ens fått vara med i jämförelsen om HM vetat vad dom skulle kosta?

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:20:52  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
I HIFI&Musik testades ett par elgiganten-högtalare i jakten på "världens bästa..." (har jag för mig) Dom bedömmdes som mycket bra, särskilt med tanke på att dom "bara" kostade 80 lök. Sen visade det sig att dom "bara" skulle kosta 40! Hade dom ens fått vara med i jämförelsen om HM vetat vad dom skulle kosta?

Vet inte om hur intressant det är att diskutera vad en KalleAnka-tidning som Hifi&musik gör och inte gör.

Vad gäller frågan? Om du har rätt att sitta med en Siba-anläggning och kalla dig praktiker? Jodå, kör i vind.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:25:57  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Vet inte om hur intressant det är att diskutera vad en KalleAnka-tidning som Hifi&musik gör och inte gör

På vilka sätt är det en KalleAnka-tidning?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:34:14  Show Profile Send bliss a Private Message
Den handlar om ett gäng som lever i sin egen lilla värld?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:35:21  Show Profile Send Ayn a Private Message
För nån vecka sen snackade jag med en kille som hörde att jag lagt en hel del tid och pengar på min anläggning. Han lät nästan desperat när han omedelbart frågade "men då lyssnar du väl på mycket elektronisk musik hoppas jag?!?". Han var av åsikten att icke-elektronisk musik (dvs sådan upptagen via mickar, tror jag hans definition på det var iaf) lider av så mycket förluster att det inte är nån idé att skaffa sig något alltför avancerat för att lyssna på det. Däremot om man lyssnar på elektronisk musik...
Kan ju inte säga att jag håller med honom, men det var en intressant diskussion.

Jag kan hålla med dig till viss del, lasselite. Hur man än gör i hemmet blir det ändå oftast en kompromiss, och det är inte alltid prylarna behöver visa sin fulla potential. Lite därför tycker jag om "source first"-idén, för min erfarenhet är att en bra signalkälla ger förbättringar som märks även med musik som är lite "lättare" att spela upp.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:48:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Den handlar om ett gäng som lever i sin egen lilla värld

Kan du precisera hur du menar?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:48:59  Show Profile Send CC a Private Message
Jag hade kört en Ferrari om jag hade råd Tveklöst Varje gång som jag lämnat av familjen så hade jag pressat mig o bilen Antagligen främst mig
Men jag har inte de pengarna (prioteringar?), så jag leker med min gamla 2 liters "taliban"Opel oi låter frugan köra barnen i 945:an (eh, Volvo!)
Hade jag varit bilnörd så skulle jag sruvat på min Opel, men inte... Det blir för att hålla den rullande (o lite till)...

Min anläggning i källaren däremot skruvar jag på Jag trimmar o testar osv... Pressar den precis som jag skulle pressat min Ferrari om jag haft någon! (Nu pressar jag min Opel istället)

Men visst ska svensson sitta lycklig med sin Sibastereo/Volvo osv.! Men då ska inte heller svensson komma o säga till mig att mitt trimmande på min Opel/Ferrari/stereo inte är möjligt! För VAD vet svensson? Har De (svensson) läst i en biltidning att det inte går att få en Opel/Ferrari bättre? Eller vad?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2005/03/02 10:51:03
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:55:32  Show Profile Send lasselite a Private Message
Tack sampix för ditt trevliga inlägg som gör allt för att leda vidare till en trevlig, öppen och ödmjuk disskussion (Taggtråd till frukost?). Det finns säkert andra trådar som behöver dig. Alternativt så kan du starta några egna

Du har rätt i att topic är löst formulerat. Kanske ska det vara så... Men det handlar inte om att Du ska låta Mig få... Fastän det var hemskt vänligt av dig att låta mig göra det
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  10:57:25  Show Profile Send lasselite a Private Message
CC: om Svensson är Ferarrimekaniker då?

Edit: eller rättare sagt Alfistin (officiellt namn på Alfatokar) är ferarri mekaniker. För väldigt få "svensson" tar sig tid att hänga på HF.

Edited by - lasselite on 2005/03/02 11:02:02
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/02 :  11:12:02  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
om Svensson är Ferarrimekaniker då?

Då får man hoppas han provkör lite ibland då
quote:
För väldigt få "svensson" tar sig tid att hänga på HF.

Känns så ibland

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  11:17:15  Show Profile Send lasselite a Private Message
Vad jag menar är att han kan tala om vad som är meningsfullt att förbättra, och vad man bör strunta i att mecka med. Trots att du äger och kör bilen, så är det ju troligt att meken i vissa sammanhang har bättre kunskaper än du.

Eller?
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/02 :  12:01:04  Show Profile Send CC a Private Message
Så sant... Ibland... Men om jag testar olika typer utav däck och upplever att det ena paret känns bättre när jag kör bilen på vägarna fasten kanske inte just DET däcket är på tillverkarens rekomendationslista? Vem har då rätt?

Om jag "råkar" testa något till min bil som jag upplever förbättra å som tillverkaren eller mekanikern aldrig testat, hur VET de då att jag har fel? Och har han/hon som kör samma (eller liknande) bil som jag rätt att hävda att tillverkaren VET allt? Bara för att det står i manualen? Och om en som vanligtvis kör en Lada Samara eller en Fiat Uno överhuvutaget en uppfattning vilka däck som passar mig o min bil bäst bara för att han/hon läst det i tillverkarens manual?

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2005/03/02 :  12:11:21  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Blir lite förundrad över rubriken, jag erkänner jag är skeptiker till mycket inom HiFi men skulle jag inte få ha High End då utan hålla mig till Siba Hifi då???

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  13:33:55  Show Profile Send lasselite a Private Message
Ja! Det MÅSTE du!

Ehh... Skrev jag det?
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2005/03/02 :  14:21:05  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
lasselite: Fan vad bra...så mycket pengar jag sparar nu!!!!

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/02 :  14:38:05  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag frågade som vanligt INTE i denna frågeställning om man läser. Jag frågade OM DET ÄR MÖJLIGT att med en mindre typ PIP få dessa vibbar. Inte något annat.. Bara för att ta saker till RÄTT ..

För det vart lite knepigt då jag helt plötsligt "hängde" ut i en frågeställning såsom jag på något sätt säger eller menar nervärderade om Pip eller annan utrustning.
Min fråga är o var OM..

Jag repeterar OM det är möjligt att få samma vibbar med typ en pip eller dyligt produkt...Inget annat.

Så detta trådstartande med MITT nick såsom omnämt är inte vad jag tror jag skulle fått gjort utan att fått ett snabbt elakt PM om att kontakta ledningen på forumet...

Jag blir faktiskt rätt förbannad....utan att underdriva...

Jag ifrågasatte INTE pip. Jag undrade OM den ens KAN fysiskt flytta denna mängd av luft som får vibbar igång i rummet till dom nivåer jag får. samt sa en del andra märken också....Så mina inlägg varken ska stå som tråd eller uthängd..

Oj om jag startat en tråd som denna.. Och satt ut namn på en enda av er..ojoj va fort jag åkt ut då. eller i alla fall fått pm...

edit.. rättat...stavisar..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/02 14:54:51
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/02 :  14:41:04  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Mayro> piP får iallafall mina rutor att börja skallra ordenligt

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:00:37  Show Profile Send mayro a Private Message
Då får jag svar. eller hur. Men inte såsom denna tråds frågeställning är...

Det var just den frågan jag undrade över. Och fått ett svar nu om... Att rutan skallrar är en sak. Men en sak är jag rätt säker på. Ett litet element av dom storlekar som finns i flera av dom mindra saker som spelas KAN FYSISKT inte flytta samma mängd luft som tex ett system med 4 tolvor samt 16 ribbons. Tilsammans 20 element som flyttar luft..ifrån 24Hz och även under detta... Här skallrar inte bara rutor. Här böljar hela mitt hus då man har tung bas. Golvet känns som det kommer "vågor" av lite "tsunamikaraktär".. Och jag skrev också på "gott o ont" angående det fenomenet...Så det är inte något jag självklart skriver såsom enbart possitivt....

Stavfel..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/03/02 15:02:23
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:19:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Mayro> Ja naturligtvis kan Ino piP inte få saker att skaka lika bra som tex Profundus Z-4 från samma tillverkare, dessa kan spela 139 dB i rum vid 18 Hz. Skulle en 12-tummare i en sluten låda haft samma prestanda hade den behövt ha en slaglängd på 2 meter

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:26:44  Show Profile Send mayro a Private Message
Men eftersom det verkar OK att skriva såsom man nu gör här kan jag ju "hänga" på för en gång skull också...

Jag tror och vet att många som inte får skillnader har ett problem. Deras saker KAN inte fysiskt få fram dom saker som dom skall "höra" och detta gör sedan sanningar att saker INTE gör skillnad. Som sagt. Om jag mekar min Chrysler så kan jag med örat ställa tändningen och den går perfekt. I ett mer påkostat motoralternativ så skulle den rent av kunna paja totalt. Hål i kolvar mm såsom följd...och i värska fall avslagna stakar eller andra stora mekaniska fel som föranleder dyra rep...

Min 354 spitfire 285 Hk i min 57á chrysler kan jag köra hur mycket som helst med med inställd tändning per endast öra...

Så jag delar uppfattningen att det är klart bättre att åka "volvo" än ferrari... Tyvärr får man INTE den fulla glädjen av att känna en superbils vilda egenskaper. Och man slipper höra motorns dån i kupen. Som mycket annat man slipper "höra" i sin stereo också.. Såsom om en nätsladd gör skillnad.......

Ja.. detta är lite argt inlägg då jag faktiskt är riktigt sur över att bli utpekad så här i en tråds start...

Jag uppskattar däremot helt klart att se er som lägger inlägg INTE hoppa på "tåget" och dra mig inför "domstol" såsom PIP klankare!! Detta tackar jag för.. Jag har som sagt inte ens sett en sådan högtalare mer än på EN enda bild. Så jag vet inte ett enda skvatt om den ens. Och har aldrig utgett mig för att veta något om den heller...

Det ända jag vet är att den absolut INTE fysiskt kan flytta dom mängder luft som en stor gör. Samt att jag därav undrade om detta faktum KAN vara förklaringen till att man INTE uppfattar problem med vibbar.. Jag försökte få fram en förklaring till ett fenomen. Inte något annat. Detta kan sedan självklart bli en sak man tar en debatt om.....

En volvoägare slipper höra massor med saker som en racekille får höra... Smma sak gäller en formula ett stereo. Den spelar LÄTTARE skitdåligt än en mindre kännslig samt oftast mindre anläggning. Därav står jag i BÅDA lägren igen. En pip som lirar fullt ut spelar förmodligen skiten ur mitt system som det just nu spelar... MEN.. Då mitt stiger till den nivå det KAN. då har pip inte något att hämta mer än att inom dom ramar den lirar gör den det bra. Och gör ingen besviken....

Jag kan också om någon missat det säga jag byggt ett stort stort system i början av 90.... Så jag VET man kan komma längre med hembyggen än köpta saker. I alla fall inom kostnadsnivåernas begränsningar.... Men sedan filterteknik.... vilket mörker.....

Och jag överväger faktiskt att IGEN bygga ett stort system. Så förstår alla jag INTE kastar skit. Men en pip blir det absolut inte.Aldeles för dålig storlek. Även om den går ner eller vad den gör så kan den inte ge realistisk livekänsla för mig... Det krävs mer luft för att rocka fett....
Kanske den stora äldre visaton Atlas tror jag den hette. Om den går att få fram idag....Det tror jag var en riktig best

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:36:34  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Mayro> piP kan inte lira jättestarkt, det har du helt rätt i. Du skulle provlyssna i64z (49 - 25 000 Hz / ±1 dB) + Z-4 (-3dB vid 14 Hz, -1 dB vid 17Hz), då kan du lira minst 130 dB från 16-25000 Hz, borde räcka ;)

Edited by - Rydberg on 2005/03/02 15:37:16
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:41:11  Show Profile Send mayro a Private Message
eftersom jag är en öppen kille. Så sänd mig nån länk så jag kan titta hur dessa ser ut lite.. Klart intresant.. Dö kan man lira rör med små efekter.. Och få drag ändå... Samt ändå fint på kvinnoröster.. Jag lirar så mycket olika musik så för ett system skall fungera krävs en hel del av det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:46:21  Show Profile Send lasselite a Private Message
quote:
Förlåt mig nu en lite OT fråga. Men den har faktiskt betydelse i OM man kan ens få vibbar osv...

En Sk pip. Kan den ens skapa problem??? Jag har personligen 4 st Watkins 12" basar som sätter fart på rätt MYCKET luft... Dom spelar ner rätt lågt också.. 24 Hz och sedan ner en bit till. Och dom driver till just nu 312 Hz. Mellanreg tar vid i 200hz.lite överlappande som blir bäst i mitt rum. Stälbart självklart..... Dom får det mesta att skaka ordentligt... Jag har tillsammand med basarna tjogo element som arbetar loss då volymen hoppar upp en del... Och dessa drivs av 72 kg slutsteg om 1 på 300w som bas samt 1 på 200w på topparna.

Min fråga är till dom som INTE hör. Eller dom som förordar sådana produkter som PIP osv.. Kan verkligen dessa återge samma vibbar som mina högtalare gör??. Eller som CC´s högtalar. Respons.. Som är rätt bitiga saker som skapar MYCKET ljud... Och drivs av stärkare som bara den är en best... Så vilka referenser har dessa som INTE kan få skillnader?? Kan detta BERO på att det helt enkelt fysiskt INTE går att få dessa ljudtryck ur dom högtalare dom har?? Jag tror mig veta genom rykten även JD spelar med rätt bitiga högisar o slutsteg.. Så hur är det med typ PIP osv... Frågan ÄR befogad. För som tidigare visat sig då man kollar upp förutsättningarna för att ENS kunna göra test eller så.. Ja då har det ju inte ens funnits underlag för att utala sig ens genom att man faktiskt ( Och jag menar INGET illa. Bara konstaterar) inte ens spelar med saker som KAN ge resultat...

det är ju självklart ett krav att man också HAR utrustning som KAN ge utslag om man ska kunna göra sina underlag till åsikter...

Jag betvivlar STARKT att en Pip. ( Om det är den jag sett bild på) Kan ens nå till min ena bas nivå. Även om jag slog på min lilla transistor till den i mono... Och att rå upp till det ljudtryck o vibb som mina högtalare ger tror jag är en önskedröm av klass...

Sedan kan den säkert i moderata volymer spela mycket bra. Det är absolut inte det jag är ute efter. Men att den skulle KUNNA fabrisera saker till nivåer som tex mina gör. Med dom problem som också uppstår med mina såsom NACKDEL tror jag kan vara EN möjlig förklaring till att vissa saker bara inte KAN bli fel i dessa system...

Varför detta tas upp är ett fenomen att det verkar vara oftast relativt små saker som spelar hos tvivlaren... Menar INTE illa. Men tittar man på oss som ofta har mera för att få våra saker att spela OK så är det genomgående lite större saker...rätt ofta i alla fall...

Självklart inte ALLTID. men ofta...... Kan våra olika resultat vara grundat på dessa saker???

ATT en högtalare spelar ner till säg 30 Hz med ett litet putte element betyder ändå INTE att den flyttar lika mycket luft som tex mina 20 element gör spritt över 160 höjd och 66 bredd per st......

Du snackar om att läsa mayro!

Jag skrev att piP inte kan leverera ljudtryck som dina. Inte att du klankar ner på piP. Inte ett pip om det

Jag skrev att det var en intressant frågeställning. Hur du får det till "hänga ut" vet inte jag.

Jag för ett resonemang kring en (usel) liknelse om hur Jag funderar, inte Du!

Du vill att vi ska ha överseende med ditt handikapp, men gapar gärna högt och ljudligt om att ingen läser dina inlägg ordentligt.

Skärp dig
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/03/02 :  16:01:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Lasselite, appropå att skärpa sig...

Om du vill ha ett privat snack med Mayro så gör det på PM och inte via en tråd.

Dags att tagga ner och ta ett varv runt stugan och tänka på annat.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2005/03/02 :  16:20:45  Show Profile Send lasselite a Private Message
Jag vill inte ha någon privat diskussion. Jag tyckte det citerade ledde till en intressant frågeställning. För att inte gå OT, så skapade jag en ny tråd.

Fel?

P.S. HON ska tvinga mig att städa badrummet, så jag gör det isf ett varv runt huset om det är ok
P.P.S sen kommer det nya bilder i PS1 tråden om jag hinner innan jobbet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/02 :  16:31:59  Show Profile Send mayro a Private Message
Och jag säger som vanligt INGET då texten säger resten över VARFÖR jag blev irriterad till max.

Jag kan för övrigt säga så alla ser att jag JUST sett en mycket imponerande utseendemässigt högtalare som Rydberg sänt mig. Och den fick mina hifinerver att känna suget att HÖRA också... Men av mina bilval så framgår det nog jag är en snubbe som gillar det lite vräkigare mer "uppvisande".. Och dom jag såg på rydbergs länk han bifogade tilltalar alla utseendemässiga saker i min hjärna o hjärta... Det kan man kalla en MEGA"PIP" utan dess like....ler stort o brett..

Rydberg. Du gjorde så jag glömde förtreten...Och är en glad kille igen....tack för det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000