HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nå'n som provat Net-Audios grejor till Quad 303?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/01 :  14:50:48  Show Profile Send mace a Private Message
Undrar om någon här (Zombie) har provat något från www.net-audio.co.uk ? Det jag närmast tänker på är deras PSU kit http://www.net-audio.co.uk/quad303upgrade.html


och "bridge rectifier" kit


Avondale audio, http://www.users.zetnet.co.uk/avondale/aaModnPcbsPowAmps5.htm#
säljer även en passande "bridge rectifier" som kanske ser mer "rejäl" ut !?! Prismässigt skiljer det inte många kronor..Vad vet Jag


Är lite sugen på detta eftersom jag redan fixat båda 303'orna enligt http://www.net-audio.co.uk/quad303caps.html




Särskillt som en artikel i hifi WORLD lovordar hela modefieringen starkt

Någon med synpunkter ??

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2005/03/01 14:51:18

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/03/01 :  21:43:15  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag tycker att du skall byta Magnus så har jag en anledning att komma över och lyssna samt snacka lite även om det är 10-12 mil enkelresa .

Modda försiktigt bara, jag råkade bränna alla mina trissor i riia stegen vid en förbättring vilket det absolut inte var. Men jag är back on track och håller på att spela in riiat inför GBG-träffen.


/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/01 :  22:01:03  Show Profile Send mace a Private Message
En anledning så god som någon

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2005/03/02 :  15:33:37  Show Profile Send Zombie a Private Message
mace: kommer du ihåg kondingarna du köpte åt mig i England? Det var dom som jag satte in i 303:an, sen köpte jag ett par nya nätkondingar också...som natt och dag
Kolla även deras modd med konstantströmsdiod, tror den kan vara en riktig höjdare, Quad använder sådana i 909 också...
Nätdelen har jag inte moddat alls, kanske skulle ett byte av dom små elyterna bättra på lite.
Jag tänkte också sätta ett par snabba PP-kondingar på utgångskondingen, men det blev aldrig av...vetifasen om inte tjockare kablage inuti skulle utgöra en förbättring också...
Såg på TNT-Audio att byte av trimpottar på gamla steg är en bra idé, i 303 finns två trimpottar...sen kan du ju ställa upp biasen lite också.
Du kan ju "snubba" dioderna i likriktarbryggan med 0,1uF/100V keramisk konding i serie med 1R, så kanske en del av skräpet dämpas...
Lycka till!

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2005/03/02 15:35:31
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000